معافیت مالیاتی برای کسب‌وکارهای اینترنتی

کد خبر: 1228714

براساس مصوبه هیئت دولت، کسب‌کارهایی اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشتند، از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

معافیت مالیاتی برای کسب‌وکارهای اینترنتی

وزیر ارتباطات گفت: ما شبانه‌روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم، زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص طرح فیبر نوری، گفت: ما شبانه روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه افزایش می‌یابد سرعتی که در حال حاضر حدود ۱۰ مگابیت در ثانیه است.

وی افزود: در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است تا پایان سال حداقل بخشی از شهرها تحت پوشش قرار بگیرند.

زارع پور اظهار داشت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند حتی آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند مصوب شد در صورتی که صورت‌های مالی آن بخش که در فضای مجازی فعال باشد مشمول معافیت خواهد شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به مصوبه امروز هیأت دولت تصریح کرد: بر اساس این مصوبه آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی کتاب‌ها که تا پایان ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی کار نکرده‌اند از معافیت مالیاتی برخوردار شده و امکان خوبی است برای فعالیت کسب و کارهایی که در صفحه‌های داخلی فعالیت کنند.

وی با اشاره به مهاجرت کسب و کارهای داخلی از سکوهای داخلی به سبک‌های خارجی به دلیل پرداخت مالیات گفت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند حتی آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند مصوب شد در صورتی که صورت‌های مالی آن بخش که در فضای مجازی فعال باشد مشمول معافیت خواهد شد.

زارع پور تصریح کرد: این مصوبه را بستر خوبی برای فعالیت کسب و کارها در بستر فضای مجازی دانست./ مهر

حجم ویدیو: 4.12M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها