علی آبادی: برنامه ما دستیابی به تولید فولاد سبز است

کد خبر: 1247224

وزیر صنعت و معدن و تجارت در مراسم راه اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه: فولاد یک صنعت مادر است و بدون فولاد هیچ صنعتی امکان شکل‌گیری ندارد. برنامه‌ای که در فولاد مبارکه به عنوان صنعت پیشتاز در عرصه جهانی در دست هست این است که به سمت فولاد سبز حرکت کنیم.

علی آبادی: برنامه ما دستیابی به تولید فولاد سبز است

وزیر صنعت با بیان اینکه در فولاد مبارکه برنامه داریم که به سمت فولاد سبز حرکت کنیم، گفت: گام مهم‌تر در فولاد مبارکه حرکت به سمت فولادهای پیشرفته همچون ورق هسته است.

عباس علی‌آبادی ظهر امروز‌ در آیین راه‌اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: فولاد در قرآن کریم ذکر شده است، چراکه فقط فولاد استحکام بی‌نهایت داشته و با سایر فلزات متفاوت است.

وی افزود: فولاد صنعت مادر است و بدون این فلز هیچ صنعتی نمی‌تواند شکل بگیرد، تحولات بزرگی در مسیر تولید فولاد وجود دارد، فولاد به دو روش تولید می‌شود که کوره بلند و احیای مستقیم مهم‌ترین روش‌ها است.

وزیر صمت بیان افزود: اگر با محدودیت گاز مواجه شویم، فولاد تولید نمی‌شود زیرا گاز در حکم خوراک فولاد و آب در حکم مواد لازم برای تولید فولاد است.

وی با بیان اینکه در فولاد مبارکه برنامه داریم که به سمت فولاد سبز حرکت کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون از روش احیای مستقیم استفاده می‌کنیم، با استفاده از انرژی‌های خورشیدی به دنبال تولید هیدروژن و تزریق آن به خط لوله گاز فولاد هستیم.

وزیر صمت تاکید کرد: گام مهم‌تر در فولاد مبارکه حرکت به سمت فولادهای پیشرفته همچون ورق هسته است که نیازهای کشور را تأمین می‌کند و در زنجیره ارزش صنعت به کار برده می‌شود.

تسنیم

حجم ویدیو: 5.69M | مدت زمان ویدیو: 00:02:40 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها