رئیس مجلس در صحن علنی:

اجازه دهیم بخش خصوصی وارد صنعت برق شود

کد خبر: 1249897

باید از این فرصت استفاده کنیم که بخش خصوصی با پول خود نیروگاه بسازد، برق تولید کند، در زمان پیک ها به بخش داخلی برق دهد و در زمان غیر پیک برق را صادر کنیم.

اجازه دهیم بخش خصوصی وارد صنعت برق شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: الان به بخش خصوصی تولید برق بدهی داریم اما پول آنان داده نمی‌شود.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و موضوع مربوط به اعطای مجوز به بخش خصوصی برای صادرات برق، اظهار داشت: طبق ماده ۱۷ قانون مانع زدایی از توسعه برق، وزارت نیرو بعد از اطمینان از تأمین برق مورد نیاز داخلی و طبق برنامه اعلامی این مجوز را می‌دهد و بر این اساس این مصوبه باعث ایجاد رانت برای بخش خصوصی نخواهد شد.

وی بیان کرد: در واقع و طبق این مصوبه، بخش خصوصی با پول خود برای ما نیروگاه می‌سازد و برق تولید می‌کند و بعد مکلف می‌شود در زمان پیک مصرف برق را به شبکه داخلی دهد.

قالیباف ادامه داد: گاهی اوقات که در پیک مصرف قرار نداریم، ۱۶ هزار مگاوات اضافه تولید برق داریم که می‌توان آن را صادر کرد. الان به بخش خصوصی تولید برق بدهی داریم اما پول آنان داده نمی‌شود، پس چه زمانی قرار است اقتصاد برق را حل کنیم و بخش خصوصی وارد شود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمانی که بخواهیم با پول دولت نیروگاه برق را افزایش دهیم، عقب می‌مانیم و نتیجه آن می‌شود که این صنعت می‌خوابد. پس این بند از برنامه هفتم توسعه برای کمک به دولت است./ مهر

 

حجم ویدیو: 7.07M | مدت زمان ویدیو: 00:02:29 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها