راهکار پلیس چین برای تذکر به شهروندان برای استفاده از ماسک! +فیلم

کد خبر: 974762

پلیس چین از راهکاری جالب برای اخطار به شهروندانی که از پوشیدن ماسک صورت خودداری می‌کنند، استفاده می‌کند.

راهکار پلیس چین برای تذکر به شهروندان برای استفاده از ماسک! +فیلم

باشگاه خبرنگاران: بیش از یک هفته از شیوع ویروس مرگبار کرونا در چین می‌گذرد. ابتلای شهروندان چینی به این ویروس اولین بار در شهر ووهان گزارش شد. این ویروس اکنون نه تنها در بسیاری از شهر‌های این کشور به شهروندان سرایت کرده بلکه در بیش از ۲۰ کشور جهان نیز گزارش شده است. بنا به آمار‌های جدید تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند و بیش از ۸۰۰۰ نفر نیز به آن آلوده شده‌اند.

در حال حاضر هیچ دارو یا واکسنی برای کرونا وجود دارد و مقامات بهداشت جهانی رعایت نکات بهداشت از جمله عدم تماس با افراد مشکوک ابتلا به این ویروس، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک را موثر می‌دانند. اما با وجود خطرناک بودن این ویروس و مرگ تعدادی زیادی از چینی ها، برخی از شهروندان این کشور در رعیت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک سهل انگاری می‌کنند. به تازگی پلیس چین برای گوشزد به این افراد برای استفاده از ماسک به راهکاری جالب روی آورده است.

در ویدئویی که منتشر شده است مشاهده می‌شود که ماموران پلیس در شهر " شویانگ" واقع در استان جیانگسو این کشور به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند تذکر می‌دهند.

گفتنی است؛ این نخستین بار نیست که پلیس چین برای تذکر به شهروندان چینی متخلف از پهپاد استفاده می‌کند. پیشتر نیز پلیس این کشور از پهپاد برای اخطار به رانندگان موتورسیکلت که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کردند استفاده کرده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها