معمای "ال نینو" رمزگشایی شد+تصاویر

کد خبر: 457318

کارشناسان هواشناسی انگلیس هشدار دادند که شهروندان این کشور خود را برای زمستان سختی که در نتیجه بروز پدیده "ال نینو" است، آماده کنند. انتظار می رود زمستان امسال در اروپا و بسیاری از نقاط جهان بی سابقه باشد و سرمای شدیدی تقریبا بر کره زمین حاکم شود.

معمای "ال نینو" رمزگشایی شد+تصاویر
کارشناسان هواشناسی انگلیس اکنون بر سر یک موضوع مشترک یعنی پدیده ال نینو اتفاق نظر دارند و تاکید می کنند: شدیدترین ال نینو در نتیجه گرم شدن تدریجی آب های اطراف خط استوا در راه است. به گزارش پایگاه خبری "دیلی اکسپرس"، هنگامی که خبر ال نینو به گوش جهانیان رسید، بسیاری از کارشناسان ابراز امیدواری می کردند که این توده هوای سرد تا پیش از فرا رسیدن فصل زمستان محو شود. اما افزایش تدریجی و پیوسته درجه حرارت اقیانوس آرام علاوه بر تایید این خبر نشان داد که تا پایان سال میلادی جاری رفته رفته بر شدت این پدیده افزوده خواهد شد.
معمای
پدیده ال نینو نوسانات متضاد آب و هوایی را در سراسر جهان بروز خواهد داد و ایران و کشورهای همسایه در منطقه خاورمیانه از این قاعده مستثنی نیستند. بنابر گزارش دیلی اکسپرس، کارشناسان هواشناسی معتقدند الگوهای آب و هوایی نشان دهنده کاهش غیرمعمول دما و افزایش بارندگی به شکل برف در زمستان امسال است.
ال نینو در سال 2010 انگلیس را سراسر سفید پوش کرد
سازمان هواشناسی رسمی انگلستان به تازگی اعلام کرده است که عواقب ناشی از پدیده ال نینو ممکن است فاجعه بار باشد.
معمای دیلی اکسپرس با اشاره به بارش بی سابقه برف درسال 2010 در انگلیس از ادامه بارندگی ها خبر داد
خبر از راه رسیدن پدیده ال نینو به مزاج شهروندان انگلیسی خوش نیامد. انگلیس و آمریکا شاهد زمستان سختی در سال 2010 بودند که همراه با سرمای فلج کننده و بارش سنگین برف بود. ال نینو در سال 2010 نقش محوری در شرایط قطب شمال ایفا کرد که با توجه به شرایط حال حاضر، نسخه قوی تری از آن در راه است. گرد و غبار نامنظم، بارندگی و تغییرات دمایی شدید از جمله تاثیرات این پدیده در راه است.
معمای
دیلی اکسپرس در ادامه افزود: ترکیب عوامل گوناگون آب و هوایی همچون الگوهای باد، جریان هوایی در قطب شمال و دمای سطح آب اقیانوس ها همگی زمستان تاریخی را رقم خواهند زد. مرکز پیش بینی آب و هوای ملی آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که به احتمال 95 درصد پدیده ال نینو در راه است و شرایط زمستان در سراسر جهان را دست خوش تغییرات عظیمی خواهد کرد. ال نینو تا اواخر بهار 2016 میلادی به تدریج ضعیف تر خواهد شد. منبع:میزان
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها