«مهاجر» روایتی متفاوت از جانباز افغانستانی

کد خبر: 731198

سید حسن یوسفی درباره این مستند گفت: «مهاجر» درباره یک جانباز شیمیایی جنگ ایران و عراق به نام محمدامیر غلامی از اهالی افغانستان است که در سن چهارده‌سالگی پس از مهاجرت به ایران مثل خیلی از رزمنده‌ها، به دلیل سن کم کارت شناسایی خود را دست‌کاری می‌کند تا بتواند به جبهه برود.

خبرگزاری فارس: مستند «مهاجر» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی سیدحسن یوسفی امشب ساعت 20:30 از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

سید حسن یوسفی درباره این مستند گفت: «مهاجر» درباره یک جانباز شیمیایی جنگ ایران و عراق به نام محمدامیر غلامی از اهالی افغانستان است که در سن چهارده‌سالگی پس از مهاجرت به ایران مثل خیلی از رزمنده‌ها، به دلیل سن کم کارت شناسایی خود را دست‌کاری می‌کند تا بتواند به جبهه برود. وی افزود: این جانباز یادگاری‌های بسیاری از جنگ تحمیلی دارد، شیمیایی شده و سلامتی‌اش را ازدست‌داده است. این کارگردان درباره انتخاب این سوژه گفت: برای پیگیری کاری به بنیاد شهید مراجعه کرده بودم که به طوراتفاقی با همسر یک شهید مهاجر مواجه شدم، حضور مهاجران افغانی در جنگ ایران عراق برایم جالب بود و تازگی داشت، تحقیق کردم و به گزینه‌هایی رسیدم که محمدامیر غلامی سرگل همه آن‌ها بود و زندگی‌اش ترغیبم کرد که فیلم بسازم. یوسفی با اشاره به زندگی این مهاجر بیان کرد: این شخص چهار فرزند معلول دارد و زمانی که من برای ساخت این فیلم با پزشک متخصص ژنتیک صحبت می‌کردم به من اعلام کرد که معلولیت فرزندانش می‌تواند در اثر شیمیایی شدن وی تشدید شده باشد. وی تصریح کرد: در این فیلم مستند کار خود را از بهار 92 شروع کردم و فیلم را در فروردین 93 به پایان رساندم، درواقع در مستند «مهاجر» چهارفصل از زندگی این خانواده را نشان دادم. این مستند ساعت 15 روز بعد دوباره از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها