رحمتی: من اهل وعده نیستم

کد خبر: 1229279

سرمربی نساجی می‌گوید اصلا دید دفاعی نسبت به تیمش ندارد و با کمک هواداران در ورزشگاه شهید وطنی می‌تواند خیلی از تیم‌ها را تحت فشار قرار دهد.

رحمتی: من اهل وعده نیستم

سرمربی نساجی می‌گوید اصلا دید دفاعی نسبت به تیمش ندارد و با کمک هواداران در ورزشگاه شهید وطنی می‌تواند خیلی از تیم‌ها را تحت فشار قرار دهد.

مهدی رحمتی در نشست معارفه‌اش به عنوان سرمربی نساجی در قائمشهر اظهار کرد: ما می‌توانیم در ورزشگاه شهید وطنی خیلی‌ از تیم‌ها را تحت فشار قرار دهیم. من سال گذشته با آلومینیوم اراک آمدم و هواداران نساجی ۹۰ دقیقه تیمشان را تشویق کردند و ما را تحت فشار قرار دادند. بازی در قائمشهر سخت است و ما هم اصلا دید دفاعی نداریم. می‌توانیم مرحله به مرحله بهتر شویم و ایرادات فصل گذشته را نداشته باشیم.

مهدی رحمتی درباره از استفاده از بازیکنان پایه در تیمش عنوان کرد: من اهل وعده نیستم. جوانان آلومینیوم قهرمان لیگ ۲ شد و به لیگ برتر جوانان رسید. در نیم‌فصل شرایط مهیا نبود اما ۱۵ بازیکن آلومینیوم را به تیم بزرگسالان آوردم و به ۵ تای آن‌ها بازی دادم. نه اینکه یک دقیقه بخواهند بازی کنند، بلکه در تمام تمرینات ما حضور داشتند و کنار همه بازیکنان بزرگ ما بازی کردند. زمان بازی آن‌ها هم نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه بوده است.

وی ادامه داد: استان مازندران یکی از ذخایر فوتبال ایران است و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از فوتبالیست‌های کشور اهل مازندران هستند و مطمئن باشید با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم، سعی می‌کنیم آن‌هایی که لیاقتش را دارند، پیدا کنیم و از آن‌ها در باشگاه استفاده کنیم. من چون از ۱۷ سالگی در فجر به من بازی رسید، دوست دارم به جوانان این فرصت را بدهم. امسال کار سختی داریم زیرا فقط ۱۹ سهمیه بزرگسال داریم. نمی‌توانیم بازیکنی را داشته باشیم که شرایط کمک کردنش به تیم پایین باشد. باید بازیکنانی داشته باشیم که حداقل ۲۵ بازی برای تیم انجام دهند و در جام حذفی و آسیا هم بتوانند بازی کنند. طبیعتا برای سهمیه زیر ۲۳ سال که ۶ نفر هستند، سعی می‌کنیم از نفراتی استفاده کنیم که از استان مازندران هستند چون تیم‌های پایه استحقاقش را دارند. با توجه به کمبود بازیکنان بزرگسال مطمئنا به آن‌ها بازی خواهد رسید.

مهدی رحمتی اضافه کرد: هم آقای قلعه‌نویی و هم آقای مایلی‌کهن بزرگ‌تر ما هستند و من از این دو نفر خیلی چیزها یاد گرفتم. باید سعی کنیم درباره واقعیت‌ها صحبت کنیم. همه می‌دانید در زمان بازیگری و مربی‌گری، من چه خصوصیات اخلاقی داشتم. شرایط هر کسی مشخص است و فکر می‌کنم برای تطهیر و تعریف کردن از دیگران نباید فرد دیگری را تخریب کنیم. من عادت ندارم چیزی را در دلم نگه دارم و باید در این رابطه صحبت می‌کردم.

او با بیان این‌که «وقتی هدایت تیمی را به عهده می‌گیرید، باید همه جوانب را در نظر بگیرید،» عنوان کرد: نساجی در سه سال گذشته جایگاه خوبی نداشت و سال گذشته در انتهای لیگ شرایط سختی را تجربه کرد. ما با تیم آنالیزمان کاملا نساجی را رصد کردیم و نسبت به این تیم شناخت پیدا کردیم. آقای درودگر هم همه جوانب را در نظر گرفت تا هدایت نساجی را به گزینه مدنظرش داد. ما سعی کردیم با توجه به نقاط ضعفمان مشکلاتمان را رفع کنیم. تیم ساختن یک پروسه است و نمی‌شود با خرید مسی، رونالدو، بنزما و راموس تیم بسازیم. یک پروسه را باید طی کنیم و چند مرحله کار داریم.

رحمتی ادامه داد: مرحله اول این است که با توجه به خریدهایمان تیم را به جایگاه معقولی برسانیم. در آلومینیوم این کار را انجام دادم. وقتی به آنجا رفتم تیم سیزدهم بود و ما آن‌ها را به رتبه هشتم و فینال جام حذفی رساندیم. بعد از آن وقتی یک جایگاه مناسب را کسب کنید، می‌توانید به گام‌های بعدی برسید. جایگاه بالای جدول، فروش و صادرات بازیکن در این مرحله قرار دارند. چرا نباید هر سال یک بازیکن خوب به اروپا بفرستیم؟ اینجا مهد فوتبال است.

در ادامه صادق درودگر، مدیرعامل باشگاه نساجی درباره نبودن بازیکنان مازندرانی در این تیم گفت: خوشبختانه بازیکنان مازندرانی که در سطح یک به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، آنقدر شاخص هستند که با توجه به مسائل مالی در لیست ما نمی‌گنجند. یکی از بازیکنان پولش به اندازه چهار بازیکن ما بود. اینگونه نبود که آقای رحمتی نخواهد اما با توجه به بودجه‌مان امکان جذبشان را نداشتیم. اگر هم جذب کنیم تیم به هم می‌خورد. ما با توجه بودجه‌مان قدم برمی‌داریم. با زحمت مدیران تیم تاکنون با قدرت عمل کردیم و اصلا ریخت و پاش نکردیم.

او در گفت: همه بازیکنان این شهرستان سرمایه‌های ما محسوب می‌شوند. آقای رحمتی اسامی برخی بازیکنان را که نیاز داشتند به ما دادند و ما از طریق یک سایت آمار آنها را بررسی می‌کردیم و من به انتخاب رحمتی احسنت می‌گفتم. من به عنوان یک مدیر انتخاب‌های آقای رحمتی را بررسی می‌کردم و به خود آقای رحمتی هم گفتم که آمار بازیکنانی که خواسته بودی، خوب بود. وحید محمدزاده بعد از گولسیانی نفر دوم فوتبال ایران بوده است. آقای رضا حدادیان هم دخالتی در جذب بازیکن و مربی نداشت. آقای رحمتی برای کمبودهایی که در پست‌های مختلف دارد بازیکن جذب کرده است. با تیمی که داریم امید داریم نتایج خوبی بگیریم. قهرمانی جام حذفی ارزشمند است اما قهرمانی لیگ چیز دیگری است.

در ادامه نشست، مهدی رحمتی درباره پیشنهاد سرمربیگری استقلال عنوان کرد: مطمئنا برای خودم در مربیگری برنامه‌هایی دارم و خودم نساجی را انتخاب کردم و مثل زمانی که بازیکن بودم، خودم همه تصمیم‌ها را گرفتم. مطمئنا اگر الآن با نساجی نبسته بودم، گزینه تیم‌های دیگر بودم. نساجی با ریشه است و تمام نفراتی که جذب شده‌اند، برای رفع مشکلات تیم بوده‌اند. بازیکنانی را که چه از نظر ذهنی و چه از نظر سنی به درد تیم می‌خوردند به باشگاه معرفی کردم. از باشگاه هم بابت جذب این بازیکنان تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: من اولین تجربه مربیگری‌ام در باشگاه پدیده در لیگ قهرمانان آسیا بود و تجربه آسیایی هم دارم. امیدوارم با حمایت پیشکسوتان، مسئولان استانی و هواداران عزیز بتوانیم بهترین نتیجه را در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان کسب کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها