کج سلیقگی یحیی در جذب خارجی‌ها

کد خبر: 1236369

یحیی گل‌محمدی از زمانی‌که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته، عملکرد چندان خوبی در جذب بازیکنان خارجی نداشته است.

کج سلیقگی یحیی در جذب خارجی‌ها

یحیی گل‌محمدی از زمانی‌که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته، عملکرد چندان خوبی در جذب بازیکنان خارجی نداشته است.

یحیی گل‌محمدی در شرایطی به دنبال یک مهاجم خارجی برای تقویت تیمش است که غیر از یکی دو مورد نتوانسته چندان در جذب بازیکن خارجی سلیقه خوبی به خرج دهد.

عملا اگر نگاهی به عملکرد او در جذب بازیکنان خارجی بیاندازیم، خواهیم دید که این بازیکنان بیشتر از آنکه بار فنی از روی دوش تیم بردارند، هزینه هنگفتی روی دست پرسپولیس گذاشته و در نهایت هم باشگاه را ترک کردند.

گل‌محمدی زمانی که به جمع سرخپوشان اضافه شد، دو بازیکن خارجی را در تیمش داشت. بشار رسن و بوژیدار رادوشوویچ خارجی‌هایی بودند که از قبل در تیم حضور داشتند و در زمان گل‌محمدی این باشگاه را ترک کردند. بشار رسن که بعد از فینال آسیا به القطر پیوست و بوژیدار رادوشوویچ هم از باشگاه به خاطر مطالباتش شکایت کرد و حالا پرسپولیس باید به دلیل قرارداد بلندمدتی که با این دروازه‌بان بسته شده، در حال پرداخت غرامت سنگینی است.

کریستین اوساگونا و انتونی استوکس بازیکنانی بودند که همزمان با یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس آمدند. استوکس که تنها پس از چند بازی نصف و نیمه رفتنی شد. نکته جالب اینجاست که او هم پرسپولیس را محکوم کرد.

اوساگونا هم با انجام تنها ۷ بازی و یک گل آن هم به سایپا، از پرسپولیس رفت و نکته جالب این بود که او هم پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه را بست.

یحیی گل‌محمدی فصل بعد از آن اما در پی قانون منع به کارگیری بازیکن و مربی خارجی نتوانست بازیکن خارجی بگیرد. اوج کج سلیقگی سرمربی پرسپولیس اما فصل بعد از آن بود. گل‌محمدی در سومین سال حضورش در پرسپولیس نفراتی را جذب کرد که تعجب همگان را در پی داشت.

او ابتدا شرزود تمیروف ازبکستانی را گرفت. مهاجمی که از پاختاکور به پرسپولیس آمد اما خیلی زود نشان داد که نمی توان روی او حساب باز کرد.

منوچهر صفروف و وحدت هنانوف بازیکنان تاجیک، نفرات دیگری بودند که در آن فصل با نظر مستقیم گل محمدی به جمع سرخپوشان اضافه شدند. صفروف در پایان فصل از پرسپولیس رفت اما هنانوف هنوز در پرسپولیس حضور دارد اما هرگز نتوانسته جایگاه خودش را در تیم گل‌محمدی به دست بیاورد.او اکنون یکی از ۱۹ سهمیه قهرمان ایران را پر کرده با وجود اینکه با توجه به ترافیک خط دفاع، بعید است بتواند بازی بگیرد و او را می توان جدا شده از پرسپولیس دانست.

سال بعد گل محمدی چهار بازیکن خارجی گرفت. ابتدا گئورگی گولسیانی به تیم اضافه شد و سپس یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته به پرسپولیس پیوستند. تنها جایی که گل‌محمدی برای خریدهای خارجی‌اش جای دفاع گذاشته است.

گولسیانی از همان ابتدا توانست ستون خط دفاع پرسپولیس لقب بگیرد و به عنوان یک مدافع گلزن خود را به گل‌محمدی تحمیل کند. لوکادیا نیز که گران‌ترین خرید تاریخ سرخپوشان محسوب می‌شد توانست با وجود اینکه مدت‌ها از میادین دور بود، در لیگ ایران خود را به عنوان یک گلزن مطرح کند. با این حال او هم خیلی زود و در آستانه دربی از پرسپولیس رفت.

البته نظر علیرضا بیرانوند هم در مورد او جالب بود. بیرانوند اذعان کرد "اگر لوکادیا بود قهرمان نمی‌شدیم. او داخل باکس عالی بود اما دوندگی نداشت و به همین خاطر بیشتر بازیکنان باید جای او هم می دویدند. او در خدمت تیم نبود." اظهار نظری که در نوع خود جالب توجه به نظر می‌رسید.

اما شیخ دیاباته، بازیکنی که همیشه مصدوم بود و دست گل‌محمدی در پوست گردو گذاشت. پس از آن هم در نیم فصل دوم لیاندرو ‌ پریرا به عنوان دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ پرسپولیسی شد و او هم تنها پس از به ثمر رساندن یک گل از جمع سرخپوشان جدا شد با وجود اینکه هنوز یک فصل از قرارداد باقی مانده بود، برگشت خورد.

بدین ترتیب از بین ۹ بازیکن خارجی تنها دو نفر توانستند خودی نشان دهند و به همین خاطر می توان گفت که سرمربی پرسپولیس سلیقه خوبی در جذب بازیکن خارجی ندارد.

حالا گل‌محمدی می‌خواهد با جذب مهاجم خوب دیگر بازیکنی جذب کند که به کار تیم بیاید./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها