چک ۲ هزار میلیاردی برای خرید باشگاه پرسپولیس کشیده شد

کد خبر: 1278787

یکی از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چکی به‌مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان خواهان در اختیار گرفتن ۵۱ درصد سهام پرسپولیس شده است.

 چک ۲ هزار میلیاردی برای خرید باشگاه پرسپولیس کشیده شد

یکی از زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چکی به‌مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان خواهان در اختیار گرفتن ۵۱ درصد سهام پرسپولیس شده است.

بحث واگذاری باشگاه پرسپولیس به نهادی دیگر برای حل مشکل مالکیت مشترک با استقلال مدت‌هاست که مطرح شده است اما تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است. پرسپولیس در آستانه انتقال به سازمان تأمین اجتماعی بود اما در لحظات آخر این سازمان انصراف داد تا مشکل مالکیت دو باشگاه پابرجا بماند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد شرکت توسعه پیشروی رفاه پردیس که زیر نظر  بانک رفاه فعالیت می‌کند ـ که خود زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ـ چکی به‌مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان آماده کرده و درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داشته است.

این اتفاق حدود دو ماه پیش رخ داد و این شرکت که سهامی خاص و زیرمجموعه وزارت کار و رفاه است، تلاش کرد 51 درصد سهام پرسپولیس را در اختیار بگیرد اما با توجه به اتفاقات اخیر و اظهارنظر یکی از مسئولان سازمان تأمین اجتماعی که انتقال این باشگاه را «از چاله به چاه افتادن خوانده بود»، این موضوع فعلاً متوقف شده است.

در عین حال صولت مرتضوی وزیر کار امروز دراین‌باره گفته است: «در صورتی که افتخار واگذاری سهام پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی برسد، صندوق‌های ما تمام‌قد و با قدرت حاضر خواهند شد».

با این شرایط و با چراغ سبز وزیر کار باید دید در نهایت مشکل مالکیت پرسپولیس و استقلال پیش از 11 فروردین 1403 که مهلت نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیاست، حل خواهد شد یا خیر./تسنیم

تعهد مالی پرسپولیس ۴ میلیارد کم شد

باشگاه پرسپولیس اعلام کرد تعهدات مالی این باشگاه نسبت به ابتدای سال مالی ۴ میلیارد تومان کم شده است.

به گزارش ایسنا، باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس اعلام کرد این باشگاه با توجه به عملکردی که در نقل‌وانتقالات نیم فصل داشته است، مبلغ ۴ میلیارد تومان از تعهدات مالی این باشگاه نسبت به ابتدای فصل کم شده است.

پرسپولیس در نقل‌ و انتقالات نیم فصل، ابوالفضل بابایی، عبدالکریم حسن، محمد خدابنده لو، اوستون اورونوف و عیسی آل کثیر را به خدمت گرفته و از این باشگاه محمد عمری، میلاد سرلک، نبیل باهوی و شهاب زاهدی جدا شده‌اند.

62949700

 

صولت‌مرتضوی:

تمام قد پذیرای استقلال و پرسپولیس هستیم/ برای نجات این باشگاه‌ها کمک می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران در خصوص واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، بیان کرد: به لحاظ ایرادی که سازمان‌های نظارتی جهانی بر دولتی بودن این دو شرکت گرفته‌اند تصمیم گرفته شده که سهام این شرکتها واگذار شود.

وی افزود: چنانچه چنین افتخاری داشته باشیم که سهامدار عمده پرسپولیس باشیم، صندوقهای ما تمام قد استقبال می‌کنند و ما بر این باوریم که این باشگاه‌ها می‌توانند نه تنها خودکفا باشند بلکه درآمدزا باشند. اگر مدیریت صحیحی بر این باشگاه‌ها حکم‌فرما شود هم هواداران و هم مدیریت مطلوب کمک می‌کنند و هم ما به عنوان سرمایه اجتماعی از محل مسئولیت‌های اجتماعی که شرکتهای وابسته به صندوقهای بازنشستگی دارند، باشگاه استقلال و پرسپولیس را کمک می‌کنیم تا از این وضعیت نجات پیدا کنند و مشمول جرایم سازمان‌های بین‌المللی نظارتی قرار نشوند.

وزیر رفاه با بیان اینکه ما تمام قد و با افتخار پذیرای این مجموعه‌ها خواهیم بود، گفت: به دنبال این هستیم که مجموعه شرکتی ایجاد کنیم که همه دخالت داشته باشند زیرا این تیمها پر طرفدارند.

وی تصریح کرد: ما در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برخی شرکتهایمان سهامدار تیمهای بزرگ هستند و هر کجا که سهامدار باشیم کمک می‌کنیم. دولت باور دارد که تیمهای فوتبال و سایر تیمها سرمایه‌های این مملکت هستند و باید به بالندگی آنها کمک کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها