کتفی‌های ۱۰ منطقه پایتخت جمع‌آوری شدند

زباله‌گردها کجا می روند؟

کد خبر: 1178863

معضل زباله‌گردی یکی از مشکلات اساسی در کلان‌شهر تهران است که سالیان سال پایتخت‌نشینان با آن دست به گریبان بودند. طرح‌های متعددی در خصوص جمع‌آوری زباله‌گردها و کتفی‌ها اجرا شد اما درنهایت شاهد حضور این افراد در سطح شهر بودیم

زباله‌گردها کجا می روند؟

ساماندهی کودکان کار و خیابانی در دستور کار قرار گرفت. برخی از مسئولین معتقد بودند که زباله‌گردها از اتباع خارجی هستند که به صورت شبکه‌ای در تهران مشغول به فعالیت هستند. مدیریت شهری قرارگاه اجتماعی برای رفع مشکلات تشکیل داد و قرار شد که آسیب‌ها شناسایی شوند. در خصوص بحث زباله‌گردها اقداماتی در سطح شهر انجام شد و حال شاهدیم که در حدود 10 منطقه شهر تهران تعداد زباله‌گردها به شدت کاهش پیدا کرده است.

محمد عزیزی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس می‌گوید: در مناطق 15، 12، 21، 22، 5، 8، 13، 14 و 7 زباله‌گردها را جمع‌آوری کرده‌ایم و تقریبا کار مدیریت شده است. در منطقه 4 نمی‌توانم ادعا کنم به صورت صددرصدی، اما بالغ بر 60 درصد زباله گردها جمع‌آوری شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در پاسخ به این پرسش که زباله‌گردها به کجا می‌روند، گفت:‌ این شغل آنها بوده و باید شغل‌شان را عوض کنند. بیشتر زباله‌گردها اتباع بوده و به صورت شبکه‌ای کار می‌گردند. مثلا از یکی از روستاهای کشورهای همسایه آمده و به صورت خانوادگی مشغول به فعالیت بودند، حال هم با جمع‌آوری اتفاقی رخ نمی‌دهد آنها باید شغل‌شان را عوض کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهر تهران بیان کرد: تقریبا در 10 منطقه بیش از 90 درصد زباله‌گردها خارج شدند. برای مناطق 1 تا 3 هم تا یک ماه دیگر فراخون می‌دهیم تا زباله‌گردها را جمع‌آوری کنند. باید در کل تهران دیگر زباله‌گردی نداشته باشیم.

وی همچنین به راه‌اندازی ایستگاه MRF اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کار در مناطق 5، 21 و 22 روی ریل افتاده است و به زودی کارها به خوبی انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

چند ماه پیش هم استاندار تهران دستوراتی در خصوص زباله‌گردها داده بود. محسن منصوری استاندار تهران تأکید بر ساماندهی کودکان کار و خیابانی داشته و گفته بود که تنها با اراده دستگاه‌ها این عمل به سرانجام می‌رسد و باید مردم را متقاعد کنیم که کمک به این کودکان چه عوارضی را در پی خواهد داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها