نمک ریختن روی زخم مستاجران

کد خبر: 1277318

ساسیت‌ها دولت در بخش مسکن شکست خورده است، این گزاره بدیهی را هیچ کارشناسی هم قبول نداشته باشد نزدیک به 10 میلیون مستاجر ایرانی خوب درک کرده‌اند.

نمک ریختن روی زخم مستاجران

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی که مربوط به آذر 1402 است متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در تهران به 74 میلیون تومان رسیده که نسبت به قیمت‌های شهریور 1400 یعنی زمان شروع به کار دولت سیزدهم 2.3برابر شده است. متوسط قیمت مسکن در نقطه شروع به کار دولت رئیسی هر مترمربع 31میلیون و 700 هزار تومان بود. اگر قیمت‌های اعلامی مرکز آمار مربوط به دی‌ماه را ملاک قرار دهیم وضعیت وخیم‌تر هم شده است. طبق گزارش این مرکز در دی‌ماه متوسط قیمت هر مترمربع مسکن به 80 میلیون تومان رسیده است.

در بازار اجاره وضعیت از این آمارها هم بدتر است. نمونه‌اش وام ودیعه بانکی که دوبرابر شدنش در بوق و کرنا شده بود و حالا مشخص شده به تعداد کمی از مستاجران پرداخت شده است.

طبق اعلام دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی، یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۱۶۰ متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

از این تعداد یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۱۵ متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شد‌ه‌اند. از این تعداد نیز ۸۹۵ هزار و ۶۶۸ متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌های عامل با ۳۸۱ هزار و ۷۶۳ متقاضی (۲۹.۴ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها