«فردا نیوز» گزارش می‌دهد

از انقلاب تا فروپاشی فوری آتش‌بیاران معرکه

کد خبر: 1216783

با خروج حامد اسماعیلیون از منشور همبستگی و افشاگری‌هایی که پس از آن از دیکتاتوری رضا پهلوی و افتراقات درونی براندازان صورت داد، کسانی که خود را بانی انقلاب فوری در ایران می‌دانستند خود از درون دچار فروپاشی و اضمحلال شدند.

از انقلاب تا فروپاشی فوری آتش‌بیاران معرکه

گروه سیاست سایت فردا- با خروج حامد اسماعیلیون از منشور همبستگی و افشاگری‌هایی که پس از آن از دیکتاتوری رضا پهلوی و افتراقات درونی براندازان صورت داد، کسانی که خود را بانی انقلاب فوری در ایران می‌دانستند خود از درون دچار فروپاشی و اضمحلال شدند.

موضوعی که رسانه‌ها از جنبه‌های مختلف بدان پرداخته‌اند از جمله روزنامه صبح نو با تیتر «فروپاشی سیرک براندازان» نوشته: وقتی شازده کم‌هوش پهلوی درست چند روز پس از راهپیمایی پرشکوه روز قدس، راهی سرزمین‌های اشغالی می‌شود و در خودزنی آشکار دست التماس به سوی صهیونیست‌ها دراز می‌کند، طبیعی است که زور پوشالی براندازان به جمهوری اسلامی ایران نرسد.

این روزنامه ادامه داده: در چندماهه اخیر، براندازان از هیچ اقدامی برای براندازی نظام فروگذار نکرده‌اند و جالب این‌جاست که تمامی این اقدامات در نهایت به بن‌بست رسیده است اما سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که معاندینی که تحمل یکدیگر را برای مدت کوتاه ندارند و در این 6 ماه بارها برای کسب قدرت بیشتر پته همدیگر را روی دایره ریخته‌اند، چگونه می‌توانند حکمرانی کشور قدرتمندی همچون ایران با مردمان فهیم و آزاده‌خواه را به دست بگیرند.

روزنامه جوان نیز در این خصوص با عنوان «شور منشور مهسا با فروپاشی درآمد!» نوشته: تکروی‌های رضا پهلوی که به دلیل سابقه خانوادگی، خود را بالاتر از سایر اعضای گروه می‌دید، باعث شد تا میان او و سایرین اختلافاتی رخ نماید. این اختلافات در ماجرای سفر او به فلسطین اشغالی عیان‌تر شد. چه آنکه حامد اسماعیلیون معتقد است روشن نیست وقتی یکی از اعضا به دیدار‌های دیپلماتیک می‌رود، نماینده کیست!

جوان افزوده: پیش از این، نازنین بنیادی یکی دیگر از اعضای این ائتلاف هم اکانت توئیتر خود را حذف کرد که گفته شد دلیل آن اختلاف با مصی علی‌نژاد بوده است. از گلشیفته فراهانی و علی کریمی، سایر اعضای این ائتلاف هم مدت‌هاست خبری نیست. آش آن‌قدر شور شده که بی‌بی‌سی هم مجبور شده به فروپاشی این ائتلاف اذعان کند.

«تجزیه‌ تجزیه‌طلبان» نیز تیتر روزنامه فرهیختگان برای انشقاق اخیر براندازان است. این روزنامه نوشته: مصی علی‌نژاد، رضا پهلوی، حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی و باقی اعضا قرار بود در ساختاری سیاسی و نه یک گردهمایی کوتاه‌مدت فعالیت کنند، اما فعالیت طولانی‌مدت که نیازمند ساختارهایی برای تداوم و گرفتن خروجی است، به عناصری دارای ظرفیت متناسب نیاز دارد.

فرهیختگان ادامه داده: با کنار رفتن اسپانسرهای مالی بزرگ مثل سعودی و کاهش سرمایه‌گذاری غرب، اپوزیسیون که مابه‌ازای فروش منافع ملی کشورشان از دشمنان ارتزاق می‌کنند، با کاهش شدید درآمد مواجه می‌شوند. در این شرایط یک راه خوب برای کاستن از شدید زیان‌ها، از دور خارج ساختن رقباست. حملات افراد نزدیک به رضا پهلوی به نازنین بنیادی و حامد اسماعیلیون می‌تواند در این راستا نیز باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها