رسوایی شازده

کد خبر: 1215684

رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع به سرزمین های اشغالی سفر کرد . سفری که بسیاری از آن به عنوان آشکارترین رسوایی و حقارت برای معاندان جمهوری اسلامی طی چند دهه گذشته یاد کردند

رسوایی شازده

درحالی که تل آویو به اوج منفوریت خود در جوامع اسلامی و عربی رسیده و  انزوای بی سابقه ای را در غرب آسیا تجربه می کند و در شرایطی که حتی  واشنگتن نیز نمی تواند هرج و مرج داخلی اسرائیل را لاپوشانی کند؛ در چنین اوضاعی ربع پهلوی در تازه ترین شاهکار خود این روزها سفری را به تل آویو ترتیب داده است. او در صفحه توئیتری خود اعلام کرده برای «ابلاغ پیام دوستی ملت ایران،  گفت وگو با متخصصان آب اسرائیلی و ادای احترام به قربانیان هولوکاست» به اسرائیل سفر می‌کند. موضوعی که حساب رسمی رژیم صهیونیستی در توئیتر و وزیر اطلاعات این کشور در واکنش به اعلام این خبر، از سفر او به اسرائیل استقبال کرده‌اند.  گیلا گملیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در توئیتی به زبان عبری این سفر را «سفری تاریخی» و گام نخست در راه ایجاد پیوندهای جدید بین دو طرف خوانده است. درحالی او در یک گزافه گویی آشکار آن را سفر تاریخی خوانده که «دانیل شک» سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در فرانسه درباره سفر رضا پهلوی به اسرائیل تاکید می کند که نمی شود روی ربع پهلوی حساب باز کرد :« باید درباره این سفر صادق باشیم؛ او [ربع پهلوی] فقط یک یادگاری از گذشته‌های دور است، واقعا نمی‌دانم که دستاورد اسرائیل از این سفر چیست؟!» . موضوعی که «یوسی ملمان» خبرنگار صهیونیست نیز بر آن مهر تایید می زند و دراین باره می نویسد :« غیر محبوب‌ترین مرد ایران، حتی در میان اپوزیسیون نظام ایران، به مراسم روز هولوکاست با حضور بنیامین نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ دعوت شده است.رضا پهلوی که ۴۴ سال در لس آنجلس زندگی می‌کند، خیال می‌کند که روزی برای سلطنت به ایران برمی‌گردد.پدرش، محمد رضا پهلوی با اسرائیل همکاری می‌کرد، اما حتی اگر نظام فعلی ایران سقوط کند، رضا پهلوی رهبر ایران نخواهد بود».

 آدم عاقلی نبود بگوید «شازده، الان وقت سفر نیست؟»

 از این ها که بگذریم سفر ربع پهلوی دست مایه خنده کاربران فضای مجازی نیز شده است. کاربری این سفر را آشکار شدن چهره واقعی اپوزیسیون ضد ایرانی دانسته است :« سفر ربع_ پهلوی به فلسطین اشغالی، آشکار شدن ماهیت واقعی اپوزیسیون ضد ایرانی و اغتشاشات تجزیه‌طلبانه ۱۴۰۱ است...وابستگی به بزرگ‌ترین دشمن ایران، تکلیف را با این جریان ضدایرانی کاملا روشن می‌کند؛ البته قبلا هم روشن بود، عده‌ای فقط نمی‌خواستند ببینند!» . کاربر دیگری نوشته است :« این سفر تعجبی نداره!تنها منبع مالی‌ که برای این وطن فروش‌ها باقی مانده همین اسرائیله...در واقع شازده داره می ره گدایی، خاک بر سرش!» .کاربری هم نوشت :« نمی‌دونم چرا این رضا_ پهلوی حرف می زنه من همش خنده‌ام می گیره. رفته خوش رقصی و نوکری صهیونیست‌ها.اسرائیل اگر می تونست بابای تو رو تو قدرت نگه می‌داشت.اگر می تونست اعتراضات خودش رو جمع می کرد که در سقوطش تعجیل نشه‌.اگر توان داشت از حماس و جهاد اسلامی و حزب ا... این قدر سیلی نمی‌خورد.» پای خبر مضحک سفر رضا پهلوی به نشست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز کشیده شد و ناصر کنعانی با سکوت خود کنایه قشنگی به دوره گردی های او زد :«  شخصی که نام بردید، نه خودش، نه سفرش و نه جایی که می‌خواهد به آن سفر کند، ارزش صحبت کردن ندارد.» عطاءا... مهاجرانی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  که در لندن ساکن است با انتقاد از سفر رضا پهلوی به اسرائیل، نوشت:« و اما! پدر گاگول شما هم در راه اسرائیل بود. اسحاق رابین و شیمون پرز در سفر محرمانه به ایران، با باباى خجسته شما قرارداد فروش کلاهک اتمى امضا کردند و ١/٢ میلیارد دلار نفت گرفتند ،خوردند و بابات را سر کار گذاشتند. ...‌یک آدم عاقل نبود که بگوید: شازده الان وقت سفر نیست، یا محرمانه برو! خاطرات علم رو بخون! سر بابات کلاه گذاشتن و خندیدند! بابات فهمید!».

گاف های متعدد رضا پهلوی در رفتار سیاسی

دکترسید رضی عمادی- رضا پهلوی از پاییز سال گذشته بیش از هر زمان دیگری مورد توجه رسانه‌ها و معاندان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. وی با حمایت از آشوب‌ها در ایران، سعی کرد خود را مدافع مردم ایران معرفی کند. مخالفان و معاندان جمهوری اسلامی ایران که شاهد اختلاف و چندصدایی آشکاری میان خود بودند تلاش کردند برای رفع این معضل بزرگ، رضا پهلوی را به عنوان رهبر مخالفان معرفی کنند. با این حال، رفتارهای سیاسی فرزند شاه مخلوع ایران نشان داد که وی اساساً فاقد هرگونه درک سیاسی از تحولات ایران و منطقه است.رضا پهلوی ضمن این که گاف‌های زیادی که نشان دهنده بی‌سوادی وی در حوزه تاریخ و سیاست ایران بود از خود نشان داد، در رفتارهای سیاسی خود نیز بسیار ناپخته و ناشیانه عمل کرد. نخستین گاف رضا پهلوی، حضور وی در کنار عبدا... مهتدی رهبر گروهک تجزیه‌طلب کومله در لس آنجلس بود. مخالفان جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در لس آنجلس نشستی را ضد جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند که رضا پهلوی و عبدا... مهتدی از جمله شرکت کنندگان در این نشست بودند. پهلوی در حالی مدعی حمایت از ایران و مردم آن است که مهتدی صریحا از تجزیه ایران حمایت می‌کند. رضا پهلوی اکنون در حالی نخستین سفر خود به اسرائیل را انجام می‌دهد که این اقدام نیز یک اشتباه و گاف جدی است. از یک سو، خبر سفر رضا پهلوی به اسرائیل تنها دو روز پس از برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس در سراسر ایران منتشر شد. سفر به تل آویو نشان می‌دهد، رضا پهلوی از گرایش ها و احساسات مردم ایران ضد اسرائیل هیچ آگاهی ندارد. از سوی دیگر، رضا پهلوی در حالی به اسرائیل سفر می‌کند که کابینه بنیامین نتانیاهو در وخیم‌ترین شرایط خود قرار دارد و حتی نتانیاهو حمایت برخی از رهبران سازشکار عربی را نیز از دست داده است. در همین حال، این سفر و به عبارتی خوش خدمتی به اسرائیل در زمانی انجام می‌شود که روابط ایران با عربستان و چند کشور عربی دیگر بازسازی شده و اساساً روابط اسرائیل با کشورهای عربی نیز تحت تاثیر این موضوع بازسازی روابط قرار گرفته است.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها