فرهیختگان/ نوبل به تروریست‌ها رسید

کد خبر: 1262690

فرهیختگان نوشت: وقتی در مراسم اهدای جایزه نوبل صلح، گروه‌های تجزیه‌طلبی که در جریان اتفاقات سال گذشته حضور پررنگی در تجمعات خارج‌نشینان داشتند، دیده شدند، خیلی زود نقاب ایران‌دوستی و آزادی‌خواهی نرگس محمدی کنار رفت.

فرهیختگان/ نوبل به تروریست‌ها رسید

گروه سیاست سایت فردا - اهدای جایزه نوبل صلح به نرگس محمدی واکنش‌های منفی بسیاری حتی در میان اپوزیسیون و براندازان ایجاد کرده است.

روزنامه فریختگان در این ارتباط نوشته: وقتی در مراسم اهدای جایزه نوبل صلح، گروه‌های تجزیه‌طلبی که در جریان اتفاقات سال گذشته حضور پررنگی در تجمعات خارج‌نشینان داشتند، دیده شدند، خیلی زود نقاب ایران‌دوستی و آزادی‌خواهی نرگس محمدی کنار رفت.

نرگس محمدی در نامه‌ خود به پادشاه سوئد از محکومیت و محاکمه زندانی ایرانی در سوئد، حمید نوری حمایت می‌کند و محاکمه او را باعث «برافروختن شعله امید در دل عدالتخواهان» دانسته است.

«خانواده نرگس اکثرا مجاهدینی بودند که اعدام شده بودند. خانواده پدری او فرق داشتند اما خانواده مادری او مجاهدینی بودند که سابقه سیاسی داشتند. مثلا دایی نرگس زندانی زمان شاه بوده است. پسرخاله‌ها و پسردایی‌های نرگس اکثرا مجاهدینی بودند. چند ‌اعدامی در خانواده نرگس وجود دارد.» این اظهارات پیش‌تر از جانب همسر نرگس محمدی درباره خانواده او و ارتباط آن با سازمان موسوم به مجاهدین منتشر شده بود. با در نظر گرفتن این امر شاید بتوان پاسخ این سوال را به درستی داد که حمایت اخیر نرگس محمدی از محکومیت و محاکمه حمید نوری به این علت اتفاق افتاده است، آن هم در روزهایی که قرار است حکم نهایی دادگاه سوئد درباره حمید نوری اعلام شود.

پیش از این شبکه تلویزیونی سوئد گفت‌وگویی با نرگس محمدی ترتیب داده بود و ضریب زیادی پیدا کرده بود، و اینکه این گفت‌وگو در شرایطی با نرگس محمدی که در ایران زندان بود صورت گرفته بود، که حتی خانواده حمید نوری نیز امکان دیدار با او را نداشتند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها