رحمانیان در گفت‌وگو با «فردا»:

تاکتیک از مد افتاده

کد خبر: 1274679

فعال مطبوعاتی اصلاح طلب گفت: اگر اعتدالی ها و اصلاح طلبان بتوانند به توافق برسند و یک فهرست انتخاباتی ارائه دهند؛ اتفاق خوبی است.

تاکتیک از مد افتاده

گروه سیاست سایت فردا: عزم حزب اعتدال و توسعه برای ارائه فهرست انتخاباتی در تهران جزم است و حتی از تکمیل شدن تعداد نامزدهای لازم برای بستن یک فهرست 30 نفره هم خبر می دهد اما سئوال این است که این فهرست چقدر شانس رأی آوری دارد و چقدر می تواند تعدد فهرست های اصولگرایی را تحت تأثیر قرار دهد؟

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره تدوین فهرست ائتلافی متشکل از جریان اصلاحات و اعتدال گفت: جریان سیاسی حتما باید کنش سیاسی داشته باشد و انتخابات نیز مهمترین کنش یک جریان سیاسی محسوب می شود بنابراین باید از ارائه این فهرست استقبال کرد و به این موضوع توجهی نداشت که شاید با ارائه این فهرست اصولگرایان بخواهند با هم متحد شوند.

وی افزود: امروز اساسا مشکل جریان اصلاحات تعدد یا عدم تعدد فهرست های جریان رقیب نیست بلکه مشکل اصلی کاهش میزان مشارکت است چون در چنین شرایطی همیشه اصلاح طلبان بازنده بوده اند. تنها با افزایش مشارکت بود که اصلاح طلبان در ادوار گذاشته انتخابات برنده شدند.

این فعال مطبوعاتی اصلاح طلب درباره ترکیب ائتلاف اعتدال و اصلاحات در تهران اظهار کرد: خیلی طبیعی می دانم که این گروه در تهران لیست بدهند چون نیروهای آنها در زمان پیش ثبت نام آمادگی لازم را نداشتند؛ یک علت به ردصلاحیت هایی بر می گشت که در ادوار گذشته انجام شد و بر همین اساس چهره های اصلاح طلب و اعتدالیون ثبت نام نکردند.

وی افزود: این یک عمل سیاسی است که جریان ها با هم ائتلاف می کنند تا از رهگذر این ائتلاف بتوانند آرای بیشتری را جمع کنند. معتقدم اگر اعتدالی ها و اصلاح طلبان بتوانند به توافق برسند و یک فهرست انتخاباتی ارائه دهند؛ اتفاق خوبی است.

رحمانیان درباره میزان اقبال به فهرست انتخاباتی با سرلیستی یک خانم گفت: این روش از مُد افتاده است چون مردم از مسائل جنسی و جنسیتی گذر کرده اند و بیشتر از آنکه دنبال نامزد زن یا مرد باشند خواهان آن هستنند که به نامزدی شایسته و صاحب صلاحیت رأی دهند بنابراین زن یا مرد بودن تضمینی برای توانمندی یک نامزد نیست بنابراین این روش را موثر در کسب رأی نمی دانم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها