مشخصات بهترین سرور مجازی

کد خبر: 1124625
مشخصات بهترین سرور مجازی

 

استفاده از بهترین سرور مجازی این روزها برای بسیاری از کسب و کارها لازم و ضروری است تا بتوانند ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنند. در همین راستا بیشتر صاحبان کسب و کار اقدام به خرید سرور مجازی می‌کنند.

برای آن‌که بهترین سرور مجازی در ایران انتخاب و خریداری شود، باید ویژگی های سرور را بررسی کرد که در این مطلب به بررسی ویژگی‌های یک سرور مجازی خوب پرداخته‌ایم پس تا پایان با ما همراه باشید.

سرور مجازی (وی پی اس VPS) چیست؟

قبل از آن‌که مشخصات بهترین سرور مجازی را بررسی کنیم، بهتر است که ابتدا با تعریف کلی از سرور آشنا شوید. سرور مجازی که با نام اختصاری VPS شناخته شده است، از تکنولوژی مجازی سازی استفاده می‌کند.

در این تکنولوژی یک نرم افزار بسیار قوی به کار گرفته می‌شود که به کمک آن، یک سرور به بخش‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود. در واقع سرور مجازی قسمتی از یک سرور اختصاصی به حساب می‌آید که با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی‌تر از خرید سرور اختصاصی در اختیار صاحبان قرار می‌گیرد.

پس به طور کلی سرور مجازی از سرور فیزیکی تغذیه می‌کند که به واسطه تکنولوژی مجازی سازی، یک میزبان تفکیک شده و در نهایت هر بخش از آن مورد استفاده مقصدها و سایت‌های مختلف قرار می‌گیرد.

بهترین سرور مجازی چه ویژگی هایی دارد؟

اگر کسب و کاری در فضای اینترنت دارید و به فکر رونق آن هستید، حتما به استفاده از سرور مجازی نیاز پیدا خواهید کرد پس از همین الان به فکر خرید سرور مجازی باشید تا با ویژگی‌هایی که دارد، پاسخگوی نیاز و رشد روز افزون کسب و کار شما باشد. همچنین با مراجعه به بخش تفاوت سرور مجازی و اختصاصی صفر تا صد  می توانید تفاوت های موجود بر روی سرور مجازی و اختصاصی را به خوبی مطالعه کنید. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی ‌های بهترین سرور مجازی در ایران پرداخته ایم:

9

1 . پشتیبانی سرور مجازی

بیشتر سرورهای مجازی دارای یک پشتیبانی هستند، اما اینکه این پشتیبانی چگونه صورت بگیرد، اهمیت بالایی دارد. داشتن یک تیم پشتیبانی قوی که به تمام امور و ویژگی‌های سرور آگاه باشد، از ویژگی بهترین سرور مجازی در ایران است.

در واقع وجود یک تیم پشتیبانی قوی که در زمان وجود مشکل بتواند کاربران را به بهترین شکل راهنمایی کند، در زمان خرید سرور لازم و ضروری است. این پشتیبانی قوی سبب می‌شود که در کمترین زمان سوالات و مشکلات کاربران رفع شود و زمان آن‌ها هدر نرود.

2 . امکانات سرور مجازی

سرورها با امکانات مختلفی عرضه می‌شوند که باید سرور مجازی‌ای را انتخاب کرد که تعداد امکانات کاربردی آن بیشتر باشد. در واقع بررسی این امکانات سبب انتخاب بهترین سرور مجازی خواهد شد. برخی از امکاناتی که در زمان انتخاب سرور مجازی دارای اهمیت هستند، در ادامه معرفی شده اند:

  • وجود کنترل پنل: این ویژگی سبب می‌شود که کاربر زمانی را برای نصب رابط کاربر اختصاص ندهد زیرا سرور مجازی یک رابط را که از قبل نصب شده است، در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • دارا بودن ssl: دارا بودن این مشخصه سبب می‌شود که امنیت وب سایت تا حد زیادی تامین شود.
  • نظارت: معمولا این ویژگی به صورت رایگان ارائه نمی‌شود، اما اگر سروری را انتخاب کنید که این ویژگی را داشته باشد می‌تواند به گزینه مناسبی برای خرید تبدیل شود.

3 . قابلیت ارتقا و انعطاف‌پذیری سرور مجازی

کسب و کار شما در حال رشد است پس باید سروری را انتخاب کنید که علاوه بر تامین نیاز حال حاضر شما، در آینده نیز به کار آید پس بهترین سرور مجازی در ایران باید قابلیت ارتقا و انعطاف‌پذیری را داشته باشد که این کار معمولا با افزایش پهنای باند و میزان حافظه صورت می‌گیرد.

در واقع این قابلیت سبب می‌شود که بدون پرداخت هزینه‌های مجدد بتوان از ویژگی‌هایی نظیر حافظه‌های بیشتر استفاده کرد.

10

4 . زمان uptime و downtime سرور مجازی

کاربران به دنبال سایتی هستند که با وارد کردن آدرس سایت، در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند محتواهای سایت را مشاهده کنند پس سرور مجازی باید دارای زمان آپ تایم کوتاهی باشد تا محتواها سریعا به نمایش گذاشته شوند.

توصیه ما این است که در زمان انتخاب سرور مجازی حتما به سرعت آن توجه داشته باشید.

5 . بازیابی اطلاعات و پشتیبان گیری سرور مجازی

داده‌ها در فضای مجازی و سایت‌ها همواره در معرض آسیب‌های جدی هستند پس برای مصون ماندن آن‌ها از چنین آسیب‌هایی باید سروری را انتخاب کرد که امکان پشتیبان گیری از داده‌ها را داشته باشد.

این ویژگی از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و بهترین سرورهای مجازی باید دارای ویژگی بک آپ باشند تا مانع از حذف شدن و از بین رفتن داده‌ها شوند.

6 . قیمت مناسب سرور مجازی

قیمت در زمان خرید هر محصولی برای همه ما اهمیت دارد و زمانی که قیمت با ویژگی‌ها تطابق داشته باشد، یک خرید مطمئن انجام گرفته است. در زمان خرید سرور مجازی حتما به قیمت آن توجه کنید و این قیمت را کاملا با امکانات و ویژگی‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، تطابق دهید.

مزیت های استفاده از سرور مجازی

استفاده از سرور مجازی در کسب و کارهای در بستر اینترنت مزیت‌های متعددی را به همراه دارد که برخی از مهم ترین ‌های آن عبارتند از:

  • کاهش هزینه‌ها
  • بکاپ گیری از داده‌ها
  • افزایش پهنای باند
  • امکان مدیریت اختصاصی از راه دور
  • امکان ارتقا منابع در سریع‌ترین زمان
  • عیب‌یابی سریع
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها