بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ 10 راهکار استثنایی

کد خبر: 1140765
بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ 10 راهکار استثنایی

 

مورد خیانت قرار گرفتن یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند در زندگی شخصی اتفاق بیفتد. وقتی شما در یک رابطه عاشقانه و عمیق هستید خیانت می تواند آب سردی بر روی شعله عشق شما باشد. خیانت شوهر به همسرش می تواند کاملا زن را شوکه کند و در این مواقع رفتارهای نا به هنجاری را از طرف زن ها می بینیم که کار را بدتر می کند. ما در این پست سعی کردیم تا بهترین عکس العمل در برابر خیانت همسر را برای شما شرح دهیم.

بهترین عکس العمل زنان به خیانت همسر چیست؟

1. خودتان را سرزنش نکنید

اول از همه این موضوع را می گویم چون مهم ترین مشکل افرادی است که مورد خیانت قرار می گیرند. به یاد داشته باشید «شما مقصر نیستید» بنابراین نباید بعد از خیانت کردن همسرتان، خودتان را سرزنش کنید. حتی اگر هم کمی و کاستی ای در زندگی شما بوده است خیانت راه فرار از آن نبوده است بنابراین هیچ توجیهی ندارد. هیچگاه خودتان را سرزنش نکنید.

2. شرایط متفاوت را قبول کنید

قبول کنید که چند وقتی قرار است اوضاع کاملا بهم ریخته و نا مرتب باشد. احساسات شما جریحه دار شده است و طبیعی است که حال طبیعی نداشته باشید. در برخورد با خیانت همسر باید بدانید که نیاز به زمان دارید. این بدان معنا نیست که شما باید به این شرایط عادت کنید و یا اینکه اوضاع را همانطور که هست بپذیرید. بلکه باید بدانید که جر و بحث کردن و دعوا بر سر این موضوع دقیقا عین وقت تلف کردن است. زیرا قرار نیست اوضاع به حالت قبل برگردد. بنابراین باید رویکرد جدیدی را اتخاذ کنید.

2

3. خودتان را در اولویت قرار دهید

مهم ترین شخص در این شرایط خود شما هستید. در چگونگی برخورد با مرد یا زن خیانتکار باید به یاد داشته باشید که شخصی که آسیب بیشتری دیده است شما هستید و باید به نوعی این آسیب را کاهش دهید. از خودتان مراقبت کنید. غذای مورد علاقه اتان را بخورید و یا کارهایی که دوست دارید انجام دهید. شما آسیب دیده هستید و مطمئن باشید که نیاز ندارید بیش از این به خودتان آسیب بزنید.

4. آرام باشید

یکی از رایج ترین عکس العمل زنان به خیانت همسرشان پاسخ دادن این رفتار با پرخاش و عصبانیت است. معمولا در این موقع زن ها سعی می کنند تا پیام های تندی به همسرشان ارسال کنند و یا جایگاه او را تخریب کنند و کاستی های زندگی اشان را یادآوری کنند. باید بدانید که این کار برای شما هیچ فایده ای جز عصبانیت و ناراحتی بیشتر ندارد. زیرا به خودتان یادآوردی می کنید که در جایگاه اول این چنین مردی انتخاب شما بوده است و حالا نیز خیانتکار از آب در آمده است. قبل از اینکه عمل خاصی انجام دهید آرام باشید. زیرا بحث کردن درباره این موضوع نمی تواند صورت مسئله را پاک کند.

3

5. از روی ترس تصمیم گیری نکنید

خیانت مردان متاهل همیشه این ترس را در جان زن ها می اندازد که ممکن است تا آخر عمر تنها بمانند. در این صورت که این تفکر کاملا اشتباه است. همین موضوع باعث می شود که شما در جواب خیانت شوهرتان به خیانت کردن و یا گرفتن تصمیمات نادرست رو بیاورید. همچنین در طرف مقابل برخی از زن ها در برابر خیانت های مکرر همسرشان ساکت می مانند زیرا از تنهایی می ترسند. هر دوی این رفتار اشتباه است. بلکه شما باید شرایط را بسنجید و عاقلانه تصمیم گیری کنید.

6. تنها نمانید

هنگامی که از لحاظ احساسی متزلزل می شوید نیاز دارید که تنها نباشید. تنهایی باعث می شود که فکر و خیال های الکی به سراغ شما بیاید و کاملا شما را به هم بریزد. دور خود را با دوستانتان و یا خانواده اتان پر کنید. این کار به بازگشت به زندگی بعد از خیانت بسیار مهم است و باعث می شود که روند عادی شدن با سرعت بیشتری برای شما طی شود. در حقیقت شما نیاز دارید با کسانی باشید که شما را ساپورت می کنند و به حرف شما گوش می دهند.

7. از شبکه های اجتماعی دوری کنید

برای فراموش کردن خیانت همسرتان نیاز دارید که چند وقتی از شبکه های اجتماعی دوری کنید. وقتی که مدام پای گوشی تان باشید به فکر چک کردن او هستید. لست سین او را در تلگرام و یا اینستاگرام چک می کنید و اگر آنلاین باشد شما عصبانی و مضطرب خواهید شد. بنابراین سعی کنید برای مدتی از شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی دوری کنید و بیشتر در دنیای حقیقی و با دوستان خود باشید.

4

8. دنبال اخبار جدید نباشید

این جمله را به یاد داشته باشید: «خبرچینی هیچگاه اوضاع را بهتر نکرده است» بنابراین سعی نکنید که از دوستان و اطرافیان همسرتان خبرهای جدیدی از او بدست بیاورید. زیرا هرچند هم فرد مورد نظرتان برای شما مورد اطمینان باشد ولی باز هم امکان دارد که کل ماجرا را برای شما تعریف نکند. این موضوع را به یاد داشته باشید که در برخورد با خیانت مردان باید فارغ از اتفاقات افتاده تصمیم گیری کنید. زیرا حالا فقط نظر شما مهم است و باید در مورد آینده زندگی خود با توجه به شرایط خودتان تصمیم گیری کنید.

9. جلوی احساسات خودتان را نگیرید

طبیعی است که زن ها احساساتی تر هستند و اگر سعی کنید که جلوی احساسات خود را بگیرید بیشتر به خودتان آسیب خواهید زد. اگر دلتان می خواهد گریه کنید، گریه کنید. اگر دلتان می خواهد تنها باشید، تنها باشید. سعی کنید احساسات خودتان را تخلیه کنید. این موضوع در درمان خیانت مردان می تواند بسیار موثر باشد.

10. از یک متخصص کمک بگیرید

مناسب ترین رفتار در مقابل خیانت همسر، کمک گرفتن از یک فرد متخصص است. طبیعی است که شرایط هر کس در رابطه متفاوت است و نمی توان نسخه یکسانی را برای همه در نظر گرفت. اما هنگامی که در برخورد با خیانت همسر با یک متخصص صحبت می کنید، او با در نظر گرفتن شرایط شما و رابطه تان می تواند بیشتر از هرکس دیگری به شما کمک کند. یک روانشناس و مشاور خانواده می تواند به خوبی احساسات شما را کنترل کند و به شما در صبر بر خیانت شوهر و بخشش خیانت کمک کند. اگر می خواهید مشکل خود را اصولی حل کنید باید به این موضوع توجه کنید که کمک گرفتن از یک مشاور بهترین کار است. در این زمینه شما می توانید از متخصصان مرکز مشاوره خانواده آویژه استفاده کنید.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنم که بسیاری از خانم ها هنگامی که از سوی شوهرشان خیانت می بینند درصدد این هستند که در جبران خیانت به همسر، آن ها نیز خیانت کنند. اما به یاد داشته باشید که خیانت مختص به افرادی است که نمی توانند رابطه خودشان را درست کنند و با این کار از آن فرار می کنند و هنگامی که شما نیز این کار را انجام بدهید تا حد آن افراد خودتان را پایین می آورید.

5

علائم خیانت مردان

علائم خیانت مردان اولین چیزی است که باید بدانید در این قسمت مهم ترین علایم خیانت مردان را برای شما آورده ایم.

1. جواب تلفن هایش را مخفیانه می دهد

او سعی می کند که در جلوی شما زیاد با تلفنش صحبت نکند و یا اینکه مکالمه های کوتاهی برقرار می کند

2. تاریخچه پیام ها و تماس هایش را پاک می کند

یکی از نشانه های پنهان کاری مردان پاک کردن تاریخچه قسمت های مختلف گوشی اشان است. او مسیج هایش و یا پیام های تلگرامش را پاک می کند.

3. از مراسمات دوری می کند

یکی از نشانه های خیانت همسر که به تشخیص خیانت کمک میکند این است که او سعی می کند در مهمانی ها و جمع های خانوادگی شرکت نکند و از این وقت برای ملاقات با شخص دیگری استفاده می کند. او بیشتر اصرار دارد که شما تنهایی به اینگونه مراسمات بروید.

4. از لمس کردن شما جلوگیری می کند

یکی از نشانه های فیزیکی خیانت همسر عدم ارتباط فیزیکی است. او دیگر به اندازه ی قدیم شما را بغل نمی کند، شما را نوازش نمی کند و به طور کلی سعی می کند از شما فاصله بگیرد.

6

5. بیشتر سر کار می ماند

یکی از نشانه های خیانت مردان، گذراندن وقت بیرون از خانه به خاطر بهانه های کاری است. اگر احساس کردید که او چند وقتی است که بیشتر سرکار می ماند و یا می گوید که اوضاع در محل کار به خوبی پیش نمی رود و مجبور است آخر هفته ها کار کند باید بگویم که احتمال دارد در حال خیانت به شما باشد.

6. پرخاشگر می شود

یکی از بارزترین علامت خیانت مرد به زن پرخاشگر شدن مرد و ایجاد دعواهای متعدد است. البته باید بدانید که او واقعا بر سر موضوعی عصبانی نمی شود. بلکه او سعی می کند این دعوا را ایجاد کند تا بتواند بعد از آن سریعا خانه را ترک کند بدون اینکه نیاز داشته باشد به شما جواب پس بدهد.

7. به طور غیر عادی به ظاهرش می رسد

رسیدن بیش از حد به ظاهر، نوع لباس پوشیدن، تناسب اندام و ... می تواند از نشانه های خیانت مرد باشد. البته در نظر داشته باشید که این موضوع را باید با قبل مقایسه کنید. شاید واقعا همسر شما از همان ابتدا فردی بوده است که به ظاهرش بسیار اهمیت می داده است.

تا به اینجا مهم ترین علایم خیانت مردان را برای شما توضیح دادیم. در این مقاله سعی کردیم راهکار های برخورد با خیانت همسر را بیان کنیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت روانشناسی خانواده آویژه مراجعه کنید.

منبع :

www.Psychology Today

www.psychology.avije.org

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها