رم سرور اچ پی را از کجا بخریم؟

کد خبر: 1168111
رم سرور اچ پی را از کجا بخریم؟

 

رم سرور چیست؟

رم سرور که به آن مموری یا حافظه رم نیز گفته می‌شود، یک نوع حافظه موقت و تصادفی بوده که برای دسترسی سریع‌تر پردازنده به اطلاعات در سرور HP مورد استفاده قرار می‌گیرد. رم سرور به دلیل تکنولوژی‌های مورد استفاده در طراحی آن با رم‌های سیستم‌های معمولی تفاوت دارد.

یکی از تفاوت‌های اصلی رم سیستم‌های معمولی و رم سرور، فناوری ECC است. در رم سرور اچ پی شاهد استفاده از فناوری ECC در طراحی این محصول هستیم که وظیفه شناسایی خطاهای احتمالی را در داده‌ها بر عهده داشته و به صورت خودکار به تصحیح آنها می‌پردازد. جالب است بدانید این فناوری با در نظر گرفتن یک چیپ اضافی در ماژول رم حاصل می‌شود.

راهنمای خرید رم سرور hp

برای خرید رم سرور HP باید به یک سری از ویژگی‌های این محصول توجه ویژه‌ای داشته باشید. قبل از هر چیز به نیاز کاربران و سیستم خود توجه کنید. اگر کسب و کار شما با محاسبات پیچیده سر و کار دارد، حتما یک رم با ظرفیت بالاتر را انتخاب نمایید.

بنابراین ظرفیت رم سرور یکی از مواردی است که باید در طی مراحل خرید، مدنظر داشته باشید، مورد دیگر اسلات سازگار با این محصول است. رم سرور hp، در نسل‌های مختلف به کاربران عرضه شده است. رم‌هایی DDR که نرخ انتقال دو برابر اطلاعات را فراهم می‌کنند، تکنولوژی کاربردی هستند که پس از رم‌های SDR تولید شده‌اند.

رم سرور DDR4 ، سرعت‌های 2133MHz تا 32000MHz را ساپورت می‌کند و می‌توان در سرورهای نسل Gen10 یا Gen10 Plus اچ پی از آنها بهره برد. پس از مشخص کردن نیاز کاربران، ظرفیت و سرعت انتقال اطلاعات از مواردی هستند که باید هنگام خرید رم سرور اچ پی به آن توجه داشت. نسل سرور و درگاه اتصال سازگار با نوع رم نیز اهمیت زیادی در انتخاب این محصول خواهد داشت.

نکات مهم خرید رم سرور اچ پی

البته باید یک‌سری نکات مهم درباره خرید رم سرور HP را در نظر گرفت: نکته اول قیمت بالاتر رم ECC در مقایسه با سایر رم‌هاست که این به دلیل چیپ اضافه‌تری است که در معماری این رم‌ها به کار می‌رود تا خطاهای احتمالی را تصحیح کند.

نکته دوم هم سرعت رم ECC است که به شکل نامحسوسی کمتر از رم استاندارد است. البته این اختلاف سرعت چندان به چشم نمی‌آید و نسبت به امنیتی که رم ECC ارائه می‌دهد، قابل چشم‌پوشی است.

فرکانس یا سرعت کلاک رم نیز از مواردی است که در خرید رم سرور ، تأثیرگذار است. فرکانس RAM، به دو صورت DDR4-1600 و یا PC4-12800 ممکن است، نمایش داده شود. عدد بعد از DDR4 همان فرکانس رم بر حسب مگاهرتز بوده و عدد بعد از PC4 نیز حداکثر سرعت انتقال داده بر حسب مگابایت بر ثانیه است. در حقیقت عدد بعد از DDR نشان دهنده سرعت باس و عدد بعد PC نشان دهنده پهنای باند است.

بررسی فرکانس رم از این جهت مهم است که باید بین فرکانس رم و مقدار  قابل پشتیبانی آن از سوی پردازنده و مادربرد سرور همخوانی وجود داشته باشد.

خرید رم متناسب با سرور HP

همانطور که اشاره کردیم، خرید رم سرور باید متناسب با نسل سرور باشد تا سازگاری لازم را با سایر قطعات سرور داشته باشد. به عنوان مثال در سرورهای نسل Gen7 و Gen8 اچ پی از رم‌های DDR3 می‌توان استفاده کرد در صورتی که در سرورهای نسل نهم اچ پی می‌توانیم از رم‌های DDR4 با سرعت‌های 2133 تا 2400 بهره برد.

اگر رم سرور اچ پی را متناسب با نسل سرور و همچنین سایر قطعاتی مانند سی پی یو، مادربرد و ... انتخاب نماییم، شاهد عملکرد و کارایی بالاتر سیستم خواهیم بود. اگر تشخیص رم سازگار با سرور برایتان مشکل به نظر می‌رسد، می‌توانید با شماره 02191008413 نیز تماس بگیرید، تا به بهترین گزینه برای سیستمتان دست یابید.

رم سرور اچ پی را از کجا بخریم؟

با توجه به اینکه رم یکی از قطعات اصلی در کانفیگ سرور HP  است، باید این محصول را از فروشندگان معتبر تجهیزات سرور خریداری کنیم. خرید رم سرور متناسب با نیاز کاربران و هماهنگ با سایر قطعات سرور شاید برای افرادی که اطلاعات کافی را در خصوص شبکه و سرور ندارند، کمی سخت و پیچیده به نظر برسد. با توجه به این موضوع، استفاده از مشاوره افراد با تجربه در این حوزه می‌تواند برای خرید رم سرور مناسب، بسیار کمک کننده باشد.

برای خرید این محصول و همچنین خرید سرور HP سازگار با آن می‌توانید به سایت Mahanshabake.com مراجعه کرده و ضمن اطلاع از تنوع محصولات این دسته، با سایر تجهیزات مورد نیاز کانفیگ سرور نیز آشنا شوید. برای ارتباط با تیم حرفه‌ای فروش نیز می‌توانید با شماره 02191008413 در تماس باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها