4 نکته در خرید مبل سلطنتی، کلاسیک، راحتی و چستر

کد خبر: 1170202
4 نکته در خرید مبل سلطنتی، کلاسیک، راحتی و چستر

 

امروزه مبلمان به یکی از مهم‌ترین قسمت‌های منزل تبدیل شده است، و به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. مبل بسته به نیاز و سلیقه افراد می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. مبل‌ها به 4سبک سلطنتی(استیل)، کلاسیک، راحتی و چستر تقسیم می‌شوند.

هر کدام از این سبک‌ها خود تنوع بسیار زیادی از طرح و مدل‌های مختلف دارند، که وجود این تنوع از مبل در بعضی از مواقع و برای بعضی از افراد انتخاب و خرید آن را بسیار سخت می‌کند.

در این مقاله که از مجله پرشین چوب می‌باشد قصد داریم با ذکر نکاتی مفید و کلیدی خرید مبل را آسان‌تر کنیم.

قبل از پرداختن به نکات مهم خرید مبل بهتر است با چهار سبک مبل بهتر آشنا شویم.

مبل سلطنتی (استیل) که در آن  بیشنرین حجم منبت کاری و نقش و نگار را به خود اختصاص داده است. این مبل نسبت به سایر انواع مبلمان چوب بیشتری دارد. مبل‌های سلطنتی همان طور که از اسم‌شان پیداست دارای ظاهری مجلل و اشرافی هستند.

مبل کلاسیک که در بعضی از مدل‌ها شباهت زیادی به مبل سلطنتی دارند و بعضی از افراد آنها را با مبل سلطنتی اشتباه می‌گیرند. در بعضی از مدل‌های مبل کلاسیک مانند مبل سلطنتی چوب منبت کاری شده استفاده شده است.

مبل راحتی نیز یکی از سبک‌های مبل محسوب می‌شود. مبل راحتی یکی از پر تنوع ترین سبک‌ها محسوب می‌شود که مدل‌های زیادی در این سبک تولید می‌شود. از ویژگی‌های بارز این سبک وجود پارچه در ظاهر آنها است. به طوری که با چوب منبت کاری شده بیگانه هستند.

مبل چستر که در ظاهر آن دکمه‌های زیاد(لمسه) و دسته‌های بزرگ و حجیم به چشم می‌خورد.

راهنمای خرید مبل کلاسیک، راحتی، سلطنتی و چستر

جنس چوب مبل

می‌توان گفت که مهمترین قسمت مبل‌ها جنس چوب و اسکلت آن‌ها (کلاف) است. اگر مبل شما بدنه محکم و جنس چوب خوبی نداشته باشد، عمر چندانی هم نخواهد داشت و به سرعت خراب می‌شود. پس یکی از مهمترین نکاتی که باشد به آن توجه کنید، جنس چوب و کلاف مبلمان است.

مخصوصا در ساختار مبلمان استیل به این صورت است که از چوب بسیار زیادی در ساخت ان استفاده می‌شود.

علاوه بر زیبایی، مخصوصا در مبل‌های استیل و حتی مبل کلاسیک منبت کاری و رنگبندی چوب، جنسی که این چوب‌ها دارند نیز، بسیار مهم است. چوب‌های مختلف ظاهر متفاوتی به مبل می‌بخشند و ممکن است از درجه دوام متغیری برخوردار باشند. چوب گردو، راش، بلوط و افرا، چوب‌هایی هستند که عمدتاً در ساخت مبل استیل بکار می‌روند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و بر قیمت نهایی مبل تأثیر می‌گذارند. برای مشاهده قیمت انواع مبل استیل جدید و شیک به خرید مبل سلطنتی مراجعه کنید.

گاهی برخی از سازندگان مبل، به جای چوب از مواد مصنوعی برای ساخت مبل استفاده می‌کنند که این موضوع با وزن مبل به راحتی مشخص می‌شوند. مبلمانی که از چوب ساخته می‌شود، وزن سنگین‌تری دارد و البته استحکام بیشتری نیز خواهد داشت.

بودجه مالی

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید مبلمان منزل باید در نظر گرفت، بودجه مالی است. با مشخص کردن این موضوع خیلی راحت‌تر می‌توانید در بین صدها مدل به مبل مورد نظر خود برسید.

در بازار مبل با قیمت‌های متفاوتی وجود دارد. هنگامی که مقدار بودجه‌ای که قرار است برای خرید مبل کنار بگذارید مشخص باشد خیلی از مدل‌هایی که در بازه قیمتی شما وجود ندارند از فیلتر شما خارج می‌شوند. برای مشاهده قیمت انواع مبل کلاسیک جدید و شیک لطفا به خرید مبلمان کلاسیک مراجعه کنید.

انتخاب پارچه مبل

چه به دنبال مبل باشید که از چرم باشید و چه پارچه‌ای، باید همیشه جنسی را انتخاب کنید که برایتان کاربردی باشد. به عنوان مثال معمولاً مدل‌های مبل  چرمی را برای محیط‌های کاری و اداری انتخاب می‌کنند و مدل‌های پارچه‌ای را برای منزل. از طرفی رنگ‌بندی و طرح پارچه یا چرم نیز مهم است و رنگ و آب آن بر روی ظاهر خانه شما تأثیر می‌گذارد. می‌توان گفت که یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب مبل، پارچه آن است. برای مشاهده قیمت انواع مبل راحتی جدید و شیک به خرید مبلمان راحتی مراجعه کنید.

پارچه‌ای بودن یا چرمی بودن مبل بر روی طول عمر آن نیز تأثیر دارد. ممکن است برخی برای محافظت مبل از لکه شدن مبل، نمونه‌های چرمی را ترجیح بدهند، اما برخی نیز مدل‌های پارچه‌ای یا الیاف مصنوعی را بادوام‌تر از چرم می‌دانند و عقیده دارند که مبل راحتی چرم بعد از گذشت مدتی در اثر سایش و خراش، پوسته پوسته می‌شود.

فضای خود را بشناسید

مبل را متناسب با فضای خود انتخاب کنید. حتما قبل از خرید مبل، حداکثر فضایی را که مناسب با اتاق نشیمن شما است را اندازه گیری کنید تا دچار کمبود فضا در چیدمان خود نشوید.

هنگام خرید مبل باید فضای خانه و محل پذیرایی را نیز در نظر بگیرید. قبل از انتخاب مبل حتما عرض درب ورودی و پله ها را اندازه بگیرید تا در عبور و جابجایی مبل مشکلی نداشته باشید. علاوه بر این اگر در خانه ای زندگی می کنید که مبلمان کمی کوچک است بهتر است مبلمان کوچک‌تر و راحت‌تری انتخاب کنید تا فضای کمتری اشغال شود. برای مشاهده قیمت انواع مبل چستر لطفا به خرید مبل چستر مراجعه کنید.

برای خرید مبل سلطنتی، کلاسیک، راحتی و چستر می‌توانید به سایت مبل پرشین چوب مراجعه کنید. پرشین چوب یکی از بهترین تولیدکننده‌‌های در چهاردانگه تهران می‌باشد.

آدرس: تهران، چهاردانگه، شهرک گلشهر، میدان گلشهر، خیابان قوام آبادی نبش کوچه بنی کریم گاراژ عباسی

وب سایت: persianchob.com                       تلفن: 02155259227                     موبایل: 09192290980

 

برچسب ها : مبل,مبل راحتی,خرید مبل,خرید مبل استیل,خرید مبلمان,مبلمان,مبل کلاسیک,قیمت و خرید مبل راحتی,مبلمان سلطنتی

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها