توضیحاتی در مورد سنگ بازالت کف و نوع شیار خورده آن

کد خبر: 1184079
توضیحاتی در مورد سنگ بازالت کف و نوع شیار خورده آن

 

 

هیچ کس فکر این را نمی کرد که روزی سنگ بازالت تا این حد محبوب شود، اما بالاخره روزی رسید که این سنگ آذرین( روزی فقط کاربرد سنگ پا را داشت) همه را شگفت زده کرد و تقریبا در اواخر سال 1400 محبوبیت زیادی کسب کرد. این سنگ رنگ بندی های متفاوتی دارد و در دیوار و فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان می شود استفاده کرد.

 

می توان این سنگ را با سنگ های چینی ترکیب کرد و در راه پله ها با استفاده از نور پردازی مخفی استفاده کرد، این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه یک جذابیت و مدرن بودن خاصی به ساختمان می دهد. در ادامه با ویژگی های و قیمت سنگ بازالت آشنا می شویم سپس سنگ شیارخورده را در ادامه این مقاله خواهیم گفت.

ویژگی هایی که  سنگ بازالت دارد.

  • سطحی که این سنگ دارد می تواند جلوه یک سطح سیمانی و بتنی را خیلی قشنگ و دیدنی کند.
  • معادن این سنگ بیشتر در ماکو و آذربایجان می باشد.
  • الیافی که این سنگ دارد برای تولید پشم سنگ استفاده می گردد، اینگونه که اول سنگ را ذوب کرده و بعد از آن را به الیاف تبدیل می کند.
  • این سنگ در انواع های ساب خورده- پیش ساب و شیاردار وجود دارد.
  • این سنگ را می توان به عنوان سنگ مقاوم در کف ساختمان و دیوارهای نمای داخلی و خارجی استفاده کرد.
  • چون این سنگ ها در موادی که آن را تشکیل داده از آذرین استفاده شده گاهی اوقات در دسته های گرانیت قرار دارد.
  • مقاومت و اصطکاکی که دارد گزینه مناسبی برای پارکینگ است.

آنچه که باید در تشکیل سنگ بازالت بدانید.

برای تشکیل شدن این نوع سنگ، مواد مذاب ماگما و سنگ های آذرین بیرونی سرد شده را به وجود می آورد. گاهی ممکن است شما رنگ های قرمز و نارنجی روی این سنگ ها مشاهده می کنید؛ به این دلیل می باشد که زنگ زدگی روی این سنگ ها وجود دارد.

بعضی اوقات به دلیل جا به جایی سنگ ها در مرز اقیانوسی، موادهای مذاب یک مسیری پیدا      می کنند تا از داخل زمین به سطح اقیانوس ها فوران کنند که در آخر این موادهای مذاب گدازه های بالشتی را به‌وجود می آورد، چون تمامی این اتفاق ها در اعماق اقیانوس رخ می دهد هر گونه خاکستر و گازهایی که ایجاد می شود در آب حل می شود.

در منطقه های گرم اقیانوس مواد مذاب از کف اقیانوس خارج می شود و با فراوان های پی در پی که رخ می دهد این مواد مذاب بیشتر می شود و در آخر به جزیره تبدیل می شود.

مزیت هایی که سنگ بازالت کف دارد.

این سنگ به دلیلی که خیلی زیاد است در صنعت های مختلف کاربرد دارد. مزیت هایی که سنگ بازالت کف و طوسی دارد خیلی ارزشمند می باشد و در صنعت های ساختمانی مورد استقبال زیادی قرار         می گیرد. از مزایایی که دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام بسیار بالا و طول عمر زیادی دارد.
  • چون غیر سمی است با محیط زیست خیلی سازگار می باشد.
  • دی اکسید کربنی که در هوا وجود دارد را به خود جذب می کند.
  • چسبندگی زیادی با همه مصالح ساختمانی دارد.
  • نسبت به سایر سنگ ها قیمت مناسبی را دارد.
  • استحکام بالایی در مقابل سایش و ضربه دارد.
  • در مقیاس های بزرگ هم کاربرد دارد.

معایبی که در سنگ بازالت وجود دارد.

  • برخی از آن ها وزن بالایی دارند که باعث می شود وزن ساختمان زیاد شود و در نهایت سبب پایین آمدن استحکام ساختمان می شود.
  • برخی از سنگ بازالت به دلیلی که کمیاب و کم هستند قیمت بالایی دارند و همچنین استفاده آن در مقیاس و اندازه های بزرگ خیلی گران است و اصلا به صرفه نمی باشد.
  • امکان دارد که در مقابل باران های اسیدی واکنش نشان دهد و باعث تخریب شود.

توضیحاتی در مورد سنگ بازالت شیاردار

11

گفته شد که سنگ بازالت به دلیل وجود برخی کانی ها در آن به سنگ سخت و مقاومی تبدیل شده و به فراوانی یافت می شود. آن ها انواع بسیاری دارد و ما قصد داریم در ادامه این مقاله شما را با سنگ بازالت شیاردار آشنا کنیم، پس بهتر است که در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی کسب کنید.

می توان سنگ بازالت شیاردار را یکی از بهترین سنگ های معدن آذربایجان دانست که در مقابل سرما و یخبندان مقاومت بالایی دارد.

این سنگ در برابر تغییرات آب و هوایی استقامت بالایی دارد و بدون تغییر رنگ باقی می ماند. چون رنگ آن طوسی می باشد یکی از گزینه های خیلی خوب برای طراحان در نمای بیرونی ساختمان است.

انواع سنگ های بازالتی که وجود دارد.

1= سنگ چرمی:

این نوع سنگ ظاهری چرمی دارد و در محیط های باز کاربرد دارد.

2= سنگ سابیده:

این سنگ را به عنوان کف پوش‌های خیابان، معابرها و محیط های باز استفاده می شود.

3= سنگ تایل:

این نوع از سنگ در ابعادهای کوچک و بصورت کاشی برش داده می شود تا در کف‌پوش ها، نمای بیرونی ساختمان و... استفاده شود.

4=  سنگ کوبیک:

سنگ‌های مکعبی شکل در اندازه کوچک را کوبیک بازالت می گویند که  در تزئینات ساختمان استفاده می شود.

سنگ بازالت ماکو شیاردار

12

سنگ بازالت ماکو شیاردار از بهترین سنگ بازالت شیاردار ایران می باشد که تولید می شود. این سنگ مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما و تغییرات آب و هوایی دارد به همین دلیل در همه مناطق ایران کاربرد دارد، چون شیارهای زیادی در این سنگ است باعث شده که چسبندگی آن بالا باشد.

سنگ کات بروکن چگونه درست می شود.

پیچیدگی زیادی در مرحله ساخت ندارند و تا حد زیادی با تولیدهای سنگ های دیگر شباهت دارد، این سنگ ها با عرض های مختلفی بریده می شوند و سپس بعد آن خطوطی با فاصله و طرح های گوناگونی روی سط سنگ ها ایجاد می شود، تعداد و فاصله های آن کاملا به خود فرد بستگی دارد. بعد از ایجاد خطوط ها و فاصله گذاری یک فرد ماهر قسمت هایی از آن سنگ را با قلم و چکش به صورت نامنظم خورد می کند، در پایان به این سنگ، سنگ کات بروکن می گویند.

مشخصات و نحوه قیمت گذاشتن روی سنگ کات بروکن بازالت

قیمت این سنگ زیبا بر اساس هر متر مربع است و به عواملی مثل ابعادهای سنگ، ضخامت، تعداد خط هایی که روی سنگ دارد، فاصله هر خطوط و زمینه رنگ آن بستگی دارد.

سنگ بازالت طوسی بسیار محکم و بادوام بوده و جذب آب کمی دارد که برای ساخت آب نما، قرنیزها و دیوار پوش ها قابل استفاده است.

جهت خرید و سفارش این سنگ می توانید سنگ کات‌بروکن بازالت را با سنگ های شیارخورده دیگر را از نظر رنگ، قیمت، کیفیت و.... مقایسه کنید و با دید بازتری خریداری کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها