پزشک و جراح شانه کیست؟ تشرح وظایف جراح متخصص شانه

کد خبر: 1185051
پزشک و جراح شانه کیست؟ تشرح وظایف جراح متخصص شانه

 

 

معرفی بهترین جراح شانه

کتف و شانه یکی از اندام های فوقانی بدن محسوب می شود که وجود درد یا عارضه در این ناحیه موجب از کار افتادگی فرد بیمار می شود. جراح شانه پزشک متخصصی است که با شناسایی این اختلال و عوارض سعی در رفع آن دارد. مشکلاتی چون احساس درد، گرفتگی، وجود بیماری هایی چون آرتروز موجب از کار افتادگی و ایجاد اختلال در عملکرد دست ها و پنجه های دست نیز می شوند. در ادامه با این بیماری و همچنین پزشک و جراح شانه بیشتر آشنا خواهیم شد.

پزشک و جراح شانه کیست؟

 

وجود مشکلات و آسیب دیدگی در ناحیه کتف و شانه باعث می شود تا به پزشک متخصص مراجعه کنیم. ممکن است برای رفع این آسیب دیدگی و مشکلات به جراحی نیاز باشد. در این صورت جراح شانه با عملیات جراحی بر روی این ناحیه از بدن سعی در برطرف کردن درد و آسیب دیدگی در بیمار خواهد کرد.

فوق تخصص دست و جراح شانه متخصص ارتوپد است که به صورت تخصصی دوره های فلوشیب شانه را گذرانده است. جراحان ارتوپد ناحیه های مختلف از بدن را مورد جراحی قرار می دهند که جراح شانه به صورت تخصصی بر روی این قسمت از بدن تخصص و فعالیت دارد. چنانچه فرد در قسمت کتف و شانه دچار آسیب دیدگی و درد های شدید و خفیف شده باشد بهتر است به پزشک متخصص در این زمینه یعنی جراح شانه مراجعه نماید.

معالجه به شیوه جراح شانه

فرد بیمار با وجود درد در قسمت و ناحیه دو کتف به جراح شانه مراجعه می کند که با توجه به تخصص پزشک درمان وی به صورت بررسی داده ها و علل بیماری صورت می گیرد. پزشک و جراح شانه تمامی قسمت های مفصل شانه مانند سطح مفصلی، استخوانی و عضلات را مورد معاینه قرار خواهد داد.

سطوح مفصلی و تاندون های این ناحیه نیز مورد بررسی پزشک قرار خواهند گرفت. در صورت لزوم ام آر آی و یا عکس برداری رادیو گرافی بیمار برای تشخیص دقیق تجویز می شود. سپس با کشف دلیل بروز درد درمان به سرعت صورت می گیرد.

دلایل بروز درد در قسمت بین دو کتف به گفته جراح شانه

جراح شانه پزشک متخصصی است که علل بروز عارضه و درد در قسمت شانه بیمار را تشخیص داده و درمان متناسب و حرفه ای را برای هر یک از این علل انتخاب می کند. به گفته جراح شانه ممکن است بروز درد ناشی از آسیب دیدگی در تصادفات و یا در فعالیت های روزمره و یا ورزشی باشد.

همچنین دلایل زیاد دیگری را همچون وجود گرفتگی عضله، اختلال گردن، اختلال شانه، التهاب و اختلال قلبی و ریوی موجب بروز درد در این قسمت دانسته است. در ادامه با هر یک از این اختلالات و عوارض آشنا خواهیم شد.

شکستگی استخوان بین دو کتف

ممکن است به دلایل مختلف مانند آسیب دیدگی در ورزش و یا تصادفات و سانحه های مختلف فرد دچار شکستگی استخوان ناحیه شانه شود. در بسیاری از موارد افرادی که دارای پوکی استخوان هستند به این عارضه دچار می شوند و استخوان بین دو کتف بسیار آسیب پذیر می شود. در این صورت لازم است فرد به پزشک معالج متخصص در این زمینه مراجعه کند.

وجود اختلال شانه در بیمار

اختلال شانه به گفته جراح شانه به پارگی روتاتورکاف می گویند که بروز این اختلال باعث ایجاد درد در اطراف کتف ها می شود. در اکثر مواقع بروز این اختلال دلیلی چون آسیب دیدگی دارد. در این صورت جراح شانه بهترین متخصص برای درمان آن است.

وجود اختلال گردن در بیمار

وجود درد در قسمت بین دو کتف ممکن است ناشی از وجود آرتروز گردن باشد. بدین صورت وجود عارضه و یا اختلالاتی چون آرتروز و دیسک گردن، تنگی فضای کانال نخاعی و تحت فشار قرار گرفتن عصب ستون فقرات گردن باعث بروز درد در این قسمت می شوند. همچنین مشکلاتی که مربوط به دیسک بین مهره های ستون فقرات است باعث ایجاد درد در قسمت شانه می شود.

وجود گره و گرفتگی عضله

شایع ترین علت درد در قسمت شانه به گفته جراح شانه گرفتگی عضله است. علل گرفتگی عضلات ممکن است به دلیل انجام فعالیت های سنگین و یا بلند گرفتن اجسام سنگین باشد. همچنین ممکن است ناشی از پرتاب کردن شیء باشد و در نهایت گرفتگی عضله شود. در این صورت با لمس بین دو کتف و اطراف آن گره و گرفتگی به راحتی لمس می شود.

وجود التهاب عصب در ناحیه دو کتف

عفونت و یا حمل وسیله های سنگین مانند کوله های سنگین باعث بروز التهاب عصب در قسمت شانه می شوند که جراح شانه با داشتن تخصص در این زمینه قادر به تشخیص آن خواهد بود. درد در این قسمت به دلیل وجود التهاب به صورت گسترده و وسیع خود را نشان می دهد. به این معنی تقریباً تمام ناحیه مذکور دچار درد می شود. وجود این التهاب باعث خمیدگی شانه و کتف به سمت کمر می شود.

وجود اختلالات قلبی و ریوی

همیشه عارضه های قلبی و گاها ریوی دردهایی در قسمت های مختلفی ایجاد خواهد کرد که فرد را به اشتباه در خصوص دلیل درد وا می دارد. وجود در بین دو شانه گاهی دلیلی مربوط به اختلالات قلبی و یا ریوی باشد. تنگی نفس، درد در قفسه سینه، سرگیجه و حالت تهوع همراه با درد در قسمت دو شانه دلایل قوی بر وجود اختلال قلبی و ریوی در فرد هستند.

آسیب دیدگی در عضله

به گفته جراح شانه کشیدگی عضله از علت های دیگر درد در ناحیه کتف و شانه است. آسیب دیدگی عضله بیشتر در افراد ورزشکار رخ می دهد. تحت فشار قرار گرفتن بازوها و بالا تنه باعث ایجاد درد و آسیب دیدگی عضله می شوند. همچنین انجام فعالیت های بدنی به صورت غیر استاندارد مانند برداشتن جسم سنگین بدون رعایت حالت و وضعیت خمیدگی ستون فقرات باعث بروز آسیب دیدگی خواهند شد.

سخن پایانی

جراح شانه همواره به بیماران تاکید می کند که در صورت کند شدن روند درمان، جراحی تنها راه درمان و رفع بیماری است. در این صورت به افراد توصیه می شود برای جلوگیری از جراحی و یا درمان موقت در صورت بروز درد در اولین فرصت به پزشک معالج و متخصص مراجعه کنند. همچنین برای اطلاع از سلول درمانی زانو با سلول های بنیادی وارد سایت شوید.

تماس :  02128152107 از ساعت 14

همراه : 09122547922

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها