چگونگی مشاوره حقوقی آنلاین و شرایط آن

کد خبر: 1186652
چگونگی مشاوره حقوقی آنلاین و شرایط آن

 

 

 

امروزه تمامی کسب و کارها در معرض موارد حقوقی بی‌شماری قرار دارند که حل اصولی آنها ضامن بقا و رشد کسب و کار است. از قراردادهای هم بنیانگذاری گرفته تا جذب سرمایه، قراردادهای NDA، قراردادهای استخدام و ... همه و همه مواردی هستند که ممکن است در طول ایجاد و یا توسعه‌ی کسب و کار به آنها نیاز پیدا کنید. واضح است که تسلط بر مبانی حقوقی تمامی این موارد نیاز به دانش حقوقی بالایی دارد. به همین دلیل است که صاحبین کسب و کار معمولاً تصمیم می‌گیرند تا در این موارد از مشاوره‌های حقوقی استفاده کنند. برای راحت‌تر شدن هر چه بیشتر کار، حالا دیگر می‌توانید از تکنولوژی اینترنت استفاده کرده و مشاوره‌های حقوقی را به‌صورت آنلاین برگزار کنید. ادامه‌ی این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا مطالب بیشتری را در مورد مشاوره‌های آنلاین حقوقی به‌دست آورید.

 

زمینه‌های مشاوره‌ حقوقی آنلاین

آیا مشاوره‌های حقوقی فقط منحصر به موضوعات کسب و کار است؟ آیا نمی‌توان در زمینه‌های دیگری از این نوع مشاوره استفاده کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که مشاوره‌های حقوقی و از جمله نوعِ آنلاین آن می‌توانند در زمینه‌های مختلف، هم در حوزه‌ی کسب و کار و هم در حوزه‌های دیگری مانند خانواده، موضوعات کیفری و ... به‌کار روند.

اما مشاوره‌ حقوقی آنلاین در کسب و کارها نیز شامل حوزه‌های مختلفی می‌شود. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره در زمینه‌ی امور قراردادها
  • مشاوره در زمینه‌ی روابط بین کارگر و کارفرما و موضوعات استخدامی
  • مشاوره‌های مالیاتی
  • مشاوره‌ در مورد حقوق کسب و کارهای نوپا
  • مشاوره‌ی مالکیت فکری

و ...

به لطف تکنولوژی اینترنت، حالا دیگر تمامی این موارد می‌توانند به‌صورت آنلاین انجام شوند. با استفاده از این خدمات شما در هر نقطه از کشور می‌توانید به مشاور حقوقی خود دسترسی پیدا کرده و مسئله‌ی حقوقی خود را حل کنید.

 

 

 

خدمات مشاوره حقوقی و حرفه‌ای آنلاین

سایمون سینک، مشاور سازمانی مشهور آمریکایی جمله‌ی معروفی دارد که شاید شما هم آن را شنیده باشید:

“با چرا شروع کنید!”

بیایید ما هم با چرا شروع کنیم. چرا در کسب و کار خود به مشاوره حقوقی نیاز داریم؟ چرا صرف کردن هزینه در این مسیر می‌تواند به‌عنوان سرمایه‌گذاری تلقی شود؟ پاسخی برایِ آن دارید؟

بیایید واقع‌بین باشیم؛ اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و یا قصد دارید یک بیزینس را برای خود راه‌اندازی کنید، اگر دو شرط زیر همزمان با هم در مورد شما صدق می‌کند، واقعاً نیازی به یک مشاور حقوقی ندارید.

  • خودِ شما یک متخصص ماهر حقوقی هستید
  • زمان کافی برای پیگیری امور حقوقی کسب و کارتان در اختیار دارید

اما باز هم با یک نگاه واقع گرایانه، راه‌اندازی یک کسب و کار آنقدر پیچیدگی دارد و آنقدر زمانِ شما را درگیر خواهد کرد که قطعاً تصمیمِ شما این خواهد بود که از یک مشاور حقوقی کسب و کار استفاده کنید تا بار مهمی از روی دوش شما برداشته شود و راحت‌تر بتوانید به امور مدیریت بیزینس خود برسید.

خُب! ممکن است مشاور امین شما در همان شهری باشد که در آن زندگی می‌کنید. در این‌صورت احتمال دارد که مراجعه‌ی حضوری به دفتر کار مشاور برای شما کار خیلی سختی نباشد که البته این هم قطعی نیست. اما اگر مشاور موردنظر شما در یک شهر دیگر باشد، حالا دیگر رفت و آمد به آن شهر واقعاً برای شما دردسرساز خواهد بود. در این موارد ممکن است تصمیم بگیرید که جلسات خود را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنید.

همچنین برای انتخاب مشاور، باید در نظر داشته باشید که القاب و عناوین نمی‌توانند تضمین کننده‌ی کیفیت خدمات مشاوره‌ای باشند. در انتخاب مشاور خود باید به نکات زیادی توجه کنید. به‌عنوان مثال باید دقت کنید که مشاور در همان حوزه‌ی مدنظر شما دارای تخصص و سابقه‌ی کاری مثبت باشد. همچنین در نظر داشته باشید که معمولاً چند تخصص منفک از یکدیگر در یک فرد جمع نخواهد شد. مشاورین حرفه‌ای غالباً در یک یا چند رشته‌ی تخصصی محدود و البته مربوط به هم به شما مشاوره خواهند داد.

 

 خدمات مشاوره حقوقی آنلاین

 

مشاور حقوقی آنلاین با وکیل

در برخی موارد برای ارائه‌ی مشاوره‌های تخصصی، باید از وکیل حقوقی استفاده کنید. معمولاً شما هنگامی به سراغِ یک وکیل می‌روید که دچار یک مشکل حقوقی و یا حتی کیفری شده‌اید. در حوزه‌ی کسب و کارها نیز موارد زیادی وجود دارد که شما ترجیح می‌دهید که از وکیل حقوقی استفاده کنید.

آنچه که وکیل برای شما انجام می‌دهد بسته به قراردادتان می‌تواند بسیار متنوع باشد. اما به‌طور کلی وظایف وکلای حقوقی شامل موارد زیر است:

  • ارائه‌ی مشاوره در خصوص مشکل حقوقی پیش آمده برای مراجعه کننده
  • جمع‌آوری مدارک و مستندات در مورد مشکل حقوقی
  • حضور در دادگاه همراه و یا به‌جای شما برای پیگیری قانونی مشکل حقوقی
  • تحلیل رأی صادر شده و همچنین اقدام برای اعتراض به حُکم صادر شده در صورت لزوم

و ...

بنابراین در حوزه‌ی مشاوره، معمولاً شما زمانی به مشورت با یک وکیل حقوقی نیاز پیدا می‌کنید که با یک مشکل حقوقی روبرو شده باشید و حالا بخواهید راهکارهای قانونی برون رفت از این مشکل را بدانید.

همانندِ آنچه که در مورد مشاورین حقوقی عنوان شد، در مورد مشاوره با وکیل حقوقی نیز می‌توانید موضوع را به‌صورت آنلاین با وی در میان بگذارید. البته اگر بخواهید وکیل به‌جای شما در دادگاه حضور پیدا کند و یا رفع مشکل شما نیاز به بررسی‌های میدانی داشته باشد، واضح است که دیگر نمی‌توان موارد را به‌صورت غیرحضوری و آنلاین انجام داد.

 

مشاوره حقوقی آنلاین

کلامِ آخر

امروزه با توجه به تخصصی‌ شدن تمامی حوزه‌ها، نیاز به مشاور در تمامی کسب و کارها جزء الزامات هر بیزینسی است. مسائل حقوقی هم از این قاعده مستثنی نیست. در پیش پای یک کسب و کار، چه آنها که تازه کار خود را شروع کرده‌اند و چه آنها که مدت‌ها از زمانِ شروع به کارشان می‌گذرد، موارد حقوقی متعددی وجود دارد که حل آنها تأثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت کسب و کار دارد. با جمع‌بندی تمامی موارد عنوان شده، به‌نظر می‌رسد انتخاب مشاور حقوقی که بتواند تمامی نیازهای کسب و کار شما را پوشش دهد، چندان راحت نیست. این همان نکته‌ای است که ما در پلتفرم حقوقی تکداد به آن فکر کرده و راهکاری نیز برای آن اندیشیده‌ایم. ما در مجتمع حقوقی تکداد مشاورین متخصص هر حوزه را که دارای سابقه‌ی کاری مؤثر در آن حوزه بوده‌اند، گِرد یکدیگر آورده‌ایم تا شما بدون دغدغه بتوانید تمامی امور حقوقی کسب و کار خود را به ما بسپارید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها