با اطمینان خاطر برای خرید لباس نوزاد آماده شوید!

کد خبر: 1191512
با اطمینان خاطر برای خرید لباس نوزاد آماده شوید!

 

با اطمینان خاطر برای خرید لباس نوزاد آماده شوید!

از زمانی که زمزمه حضور فرزند در خانه می‌پیچد، تهیه سیسمونی و خرید لباس نوزاد به یکی از دغدغه‌های مادران تبدیل شده و برای آن‌ها یک چالش بزرگ است. خصوصاً آن دسته از مادرانی که نخستین تجربه مادر شدن را می‌گذرانند و چندان به جزئیات راه آگاه نیستند. خرید لباس نوزادی دخترانه و پسرانه و همچنین خرید لباس کودک می‌تواند با چالش‌های زیادی همراه باشد.

از انتخاب سایز مناسب گرفته تا جنسی که باعث بروز حساسیت در نوزاد نشوند، همگی باید مورد توجه قرار گیرند تا در نهایت انتخاب درست و مناسبی داشته باشید. از طرفی ممکن است با برخی لباس‌های خاص نوزادان آشنا نباشید. به همین بهانه تصمیم داریم شما را با چگونگی خرید لباس نوزادی پسرانه و دخترانه و همچنین خرید پوشاک بچه آشنا کنیم. در نهایت نیز با یکی از فروشگاه‌های مطرح برای خرید لباس آشنا خواهید شد. تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

لباس‌های نوزاد ضروری برای سیسمونی

تهیه سیسمونی و خرید اقلام ضروری برای نوزاد تازه متولد شده یکی از دغدغه‌های مادران باردار و البته یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های آن‌ها در زندگی است. انتخاب لباس‌ها با چنان شور و شوق وصف‌نشدنی انجام می‌شود که می‌تواند سال‌های سال حس شیرین نخستین تجربه مادر شدن را زنده نگه دارد. معمولاً لیستی از تمام موارد مورد نیاز برای تهیه سیسمونی ارائه می‌شود که خرید لباس نوزاد یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های آن است. انتخاب لباس برای نوزاد باید با دقت و توجه بالایی انجام شود تا بتوان در عین کیفیتی مناسب، ظاهری زیبا نیز برای نوزاد به ارمغان آورد.

در خرید پوشاک نوزاد یکی از موارد حائز اهمیت، افزایش سایز سریع نوزادان است. در ماه‌های نخست زندگی اغلب نوزادان رشد سریعی دارند و نمی‌توان یک دست لباس را برای مدت طولانی استفاده کرد؛ چرا که احتمالاً پس از مدتی دیگر اندازه فرزندتان نخواهد بود. به همین خاطر، تهیه چند دست لباس با سایزهای مختلف ضروری است. حال قصد داریم به معرفی اقلام ضروری برای خرید لباس نوزادی دخترانه و پسرانه بپردازیم.

پیش از هر چیز باید بدانید که لباس نوزادان از بدو تولد تا سه ماهگی، اغلب بین سایز 000 و 3 انتخاب می‌شود.‌ نوزادانی که جثه کوچکی داشته و به خصوص آن‌ها که زودتر از زمان مشخص به دنیا آمده‌اند، از سایز کوچک یعنی 000 استفاده می‌کنند. در هر صورت لازم است محض احتیاط از هر یک از این لباس‌ها، چند دست داشته باشید. از دیگر لباس‌هایی که برای نوزادان ضروری هستند می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • لباس نخی و پنبه‌ای: برای خرید لباس نوزاد پیش از هر چیز باید لباس‌‌های راحتی نخ پنبه را در نظر داشته باشید. چندین دست لباس راحتی در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون با سایز 000 تا 3 باید حتماً در لیست خریدهایتان جای بگیرد. توجه داشته باشید که لباس‌ها نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشند؛ چرا که در هر دو صورت فرزندتان را اذیت خواهند کرد.
  • شلوار راحتی: علاوه بر شلوارهای ست راحتی، بهتر است چند شلوار کشباف نیز برای نوزاد خریداری کنید. این شلوارها خصوصاً برای گرم نگه داشتن نوزاد مناسب‌اند.
  • بادی: بادی نوزاد یکی از لباس های پرمصرف است که اغلب به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لباس‌ها سرهمی‌هایی هستند که پاچه ندارند. در واقع بالاتنه لباس در قسمت فاق متصل می‌شود. مزیت بادی این است که پهلوهای نوزاد همیشه پوشیده می‌ماند. بادی اغلب به عنوان نوعی لباس برای زیر سایر لباس‌ها استفاده می‌شود.
  • رامپر: رامپرها لباس‌هایی هستند که بالاتنه متصل به یک شورتک دارند. به این لباس‌ها رامپر گفته می‌شود. یکی از لباس‌های شیک و خاصی که برای خرید لباس نوزاد پسرانه و دخترانه می‌توانید در نظر بگیرید، انواع رامپرهای متنوع با طرح‌های زیبا هستند.
  • سرهمی: سرهمی نیز از آن دست لباس های پراستفاده است که اغلب به عنوان لباس بیرون استفاده می‌شود. سرهمی‌ها متناسب با فصل، می‌توانند از پارچه‌های ضخیم و یا از پارچه‌های نازک‌تر تهیه شوند.
  • کلاه: از آن‌جا که اغلب نوزادان تازه متولد شده مو‌های کم‌پشتی دارند، داشتن کلاه یکی از ضروریات است. به همین سبب در خرید لباس نوزاد باید چند مدل کلاه نرم و پنبه‌ای را در نظر داشته باشید. توجه کنید که این کلاه‌ها نباید صرفاً جهت زیبایی انتخاب شوند؛ چرا که در صورت راحت نبودن، باعث آزار فرزندتان می‌شوند.
  • پاپوش و جوراب: جوراب را فراموش نکنید. پاهای کودک نیز باید از سرما حفظ شود و این امر می‌تواند توسط انواع جوراب‌های فانتزی کوچک محقق شود. برای حضور در مهمانی‌ها می‌توانید از پاپوش‌ها که فرم زیباتری از جوراب‌ها هستند، استفاده کنید.
  • پتوی نوزادی برای زمستان: برای نوزادان اغلب به جای استفاده از چندین لایه لباس گرم، از پتوهای نرم و ضخیم استفاده می‌شود. بنابراین این مورد را نیز از یاد نبرید. این پتوها می‌توانند در ماه‌ها و فصول سرد سال، بسیار کارآمد باشند و کودک را گرم نگه دارند.

images_1670492177.png

لباس‌های نوزاد تا یک سالگی

بسیاری از مواردی که در قسمت قبل گفته شد، در سایزهای مختلف وجود دارند؛ بنابراین می‌توانند برای سنین مختلف تهیه و استفاده شوند. با این حال ممکن است برخی از لباس‌ها در سنین بعد از سه ماهگی به نیازهای نوزاد اضافه شوند. از جمله این موارد می‌توان لباس‌های گرم زمستانه را اضافه کرد. در نوزادان تازه متولد شده اغلب از کیسه خواب و پتو برای گرم نگه داشتن نوزاد استفاده می شود؛ اما پس از آن باید از لباس‌های گرم زمستانه استفاده کنید. حتماً چند دست سویشرت و ژاکت بافت برای فرزندتان تهیه کنید. این لباس‌ها باید طوری انتخاب شوند که امکان پوشیدن لباس زیر آن‌ها فراهم باشد. ژاکت‌های زیبایی در طرح‌های متنوع تولید می‌شوند که برای نوزادان دختر و پسر قابل استفاده‌اند.

کاپشن‌های گرم پشمی نیز از دیگر لباس‌هایی هستند که برای نوزادان تا یک سال باید تهیه شوند. توجه کنید که کاپشن به میزان کافی گرم بوده و اندازه مناسبی نیز داشته باشد. گاهی ممکن است پشم و موارد مورد استفاده در کاپشن‌ها حساسیت‌زا باشند؛ بنابراین حتماً در دفعات اول استفاده پوست نوزاد را چک کنید.

از طرف دیگر، نوزادان تا یک سالگی نخستین گام‌های خود را بر می‌دارند و به همین علت باید به فکر تهیه کفش‌های کوچک برای کودک‌تان باشید. حتماً در انتخاب کفش مناسب و اندازه آن دقت لازم را به خرج دهید.

images_1670492099.png

بهترین لباس‌ها برای کودکان بزرگ‌تر از یک سال

پس از یک سالگی نوزاد، دست شما برای انتخاب لباس بازتر است. به طور کلی خرید لباس بچه از خرید لباس نوزاد آسان‌تر به نظر می‌رسد. تنوع لباس‌ها در پوشاک بچه بسیار بیشتر بوده و به سبب فرم گرفتن بدن کودک و توانایی ایستادن و راه رفتن، لباس‌ها جلوه بهتری دارند. با گذر کردن از سن یک‌سالگی می‌توانید خلاقیت و هنر خود را در شیک‌پوشی فرزندتان اعمال کنید. در این میان توجه به چند نکته می‌تواند روند انتخاب لباس را بهبود ببخشد.

  • در خرید لباس کودک همه چیز به سلیقه والدین برمی‌گردد. باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که در عین خاص بودن، زیبایی و شیک‌پوشی را برای فرزندتان به ارمغان بیاورند. توجه به پوشش کودک می‌تواند بر اعتماد به نفس او نیز تأثیر به سزایی داشته باشد.
  • پیش از هرچیز حتماً راحتی لباس را در نظر بگیرید.‌ کودکان در از انرژی هستند و دائماً به دنبال راهی برای تخلیه این انرژی می‌گردند. پوشیدن لباس‌های تنگ و ناراحت که دامنه حرکت آن‌ها را کاهش می‌دهد، به هیچ وجه مورد علاقه آن‌ها نیست.
  • برای کودکان یک تا سه سال بهتر است به ست کردن لباس اهمیت دهید. یک ست شیک می‌تواند زیبایی استایل فرزندتان را چند برابر کند.
  • حتماً از لباس‌هایی استفاده کنید که پیش از هرچیز سلامت فرزندتان را تأمین کنند. برای خرید پوشاک بچه گاهی والدین زیبایی فرزند را ترجیح می‌دهند. برای مثال در فصل تابستان پوشیدن لباس‌های باز گرچه بر زیبایی فرزند دلبندتان می‌افزاید، اما می‌تواند برای پوست او مضر باشد.
  • در انتخاب لباس کودک حتماً سلیقه او را نیز دخیل کنید. اغلب کودکان در سنین سه- چهار سالگی علاقه زیادی به انتخاب لباس دارند و بهتر است به این نیاز آن‌ها پاسخ درستی داده شود. می‌توانید سلیقه و نظر کودک را نیز در انتخاب لباس جویا شوید.

 

لباس‌های نوزاد و کودک برای فصول گرم و سرد

برای خرید لباس نوزاد و خرید پوشاک بچه در فصول گرم و سرد سال باید به برخی نکات توجه کنید. رعایت این نکات منجر به راحتی فرزندتان خواهد شد. در ادامه چکیده‌ای از نکات را بیان کرده‌ایم:

  • برای خرید پوشاک بچه مخصوص فصول سرد، بیش از زیبایی به کارآمد بودن آن توجه کنید. باید ژاکت‌ها و کاپشن هایی را انتخاب کنید که به اندازه کافی گرم باشند.
  • لباس‌های زمستانه نباید تنگ باشند. اغلب کاپشن را روی سایر لباس‌ها می‌پوشانید؛ بنابراین باید امکان پوشیدن چند لباس زیر کاپشن وجود داشته باشد.
  • پوشاندن کامل پهلوها، شکم، پاها، سر و پیشانی کودک بسیار مهم است. استفاده از کلاه در فصول سرد به هیچ عنوان نباید فراموش شود. همچنین پوشاندن جوراب از ضروریات خروج از خانه در زمستان است.
  • در فصول گرم سال از پوشاندن لباس زیاد خودداری کنید. این کار فرزندتان را کلافه می‌کند. در محیط‌های معتدل و هوای مناسب نیازی به پوشاندن لباس زیاد نیست.
  • سعی کنید از لباس‌هایی با پارچه نازک، اما کامل استفاده کنید. در واقع به جای استفاده از لباس‌های خیلی باز، از پارچه‌های نخی و نازک استفاده کنید. نور خورشید برای کودکان آسیب‌زا بوده و امکان استفاده از ضدآفتاب نیز برای کودکان کم‌سن وجود ندارد.
  • لباس‌های تابستانه را با رنگ‌های شاد و روحیه بخش انتخاب کنید. طرح‌های فانتزی نیز برای کودک‌تان جذاب خواهند بود.

images_1670492116.png

برای خرید لباس نوزاد به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید لباس بچه و نوزاد باید به نکاتی توجه کنید که اغلب آن‌ها را در خلال متن بیان کردیم. با این حال توضیح مختصری از نکات حائز اهمیت بیان خواهیم کرد. رعایت این نکات منجر به راحتی شما و فرزندتان خواهد شد.

  • برای خرید لباس در مرحله اول راحتی کودک را در نظر بگیرید. فرزندتان باید در آن لباس احساس راحتی داشته باشد.
  • انتخاب سایز مناسب بسیار مهم است. بهتر است خودتان سایز فرزندتان را بشناسید. عدد نوشته شده روی لباس‌ها در بسیاری از مواقع قابل اعتماد نیست.
  • توجه به جنس از دیگر موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید. ممکن است فرزند شما به برخی پارچه‌ها حساسیت نشان‌دهد. بنابراین باید پوست او را در دفعات نخست چک کنید.
  • برای داشتن استایلی زیبا برای فرزندتان باید به موارد جزیی توجه کنید. تهیه لباس‌های ست برای کودکان می‌تواند زیبایی خاصی به استایل آن‌ها ببخشد.
  • سعی کنید لباس‌هایی را برای کودک‌تان خریداری کنید که بتوانید آن‌ها را به شیوه‌های گوناگون ست کنید. برای مثال یک شلوار جین را می‌توان با چند پیراهن و تیشرت ست کرد.

بهترین فروشگاه برای خرید پوشاک بچه

اگر خبر خوش حضور فرزند در جمع خانواده‌تان به گوشتان رسیده و قصد خرید لباس نوزاد و خرید لباس کودک را دارید، بهتر است قبل از خرید کردن، اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرده و با تحقیق و پرس‌وجو بهترین مرکز را برای خرید پوشاک کودک انتخاب کنید. یکی از بهترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌هایی که می‌توانید برای خرید لباس نوزادی دخترانه و پسرانه به آن مراجعه کنید، فروشگاه اینترنتی «نیلی» است. فروشگاه نیلی در زمینه خرید لباس نوزاد پیشتاز بوده و بهترین کیفیت را در عین قیمتی مطلوب ارائه می‌کند. این فروشگاه سال‌هاست با عرضه بهترین کالاهای نوزادی از بهترین برندها توانسته جایگاه خود را در میان مشتریان تثبیت کند. اگر قصد خرید لباس نوزادی پسرانه و دخترانه، خرید لباس کودک و مواردی از این دست را دارید، سری به وبسایت فروشگاه اینترنتی نیلی بزنید. این وبسایت شما را از مراجعه به هر فروشگاه دیگری بی‌نیاز می‌کند.

images_1670492143.png

کلام آخر

در این مقاله به بررسی انواع پوشاک مناسب برای نوزادان پرداختیم. نکاتی که درباره خرید لباس نوزاد و خرید لباس کودک در این متن گفته شد، می‌توانند شما را در داشتن انتخاب‌های بهتر یاری کنند. توجه داشته باشید که در نهایت همه‌چیز به سلیقه و میزان بودجه شما بستگی دارد. می‌توانید با انتخاب یک فروشگاه مناسب، از اصالت، زیبایی و مقرون به صرفه بودن به طور همزمان بهره‌مند شوید. فروشگاه اینترنتی نیلی می‌تواند این مورد را برایتان به ارمغان بیاورد. سری به وبسایت نیلی بزنید و از لباس‌های اورجینال از بهترین برندهای لباس نوزاد دیدن کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد