افزایش 25 درصدی قیمت میلگرد نیشابور

کد خبر: 1196080
افزایش 25 درصدی قیمت میلگرد نیشابور

 

اخیرا صنعت فولاد و آهن شاهد افزایش قیمت فولاد بوده است. قیمت میلگرد نیشابور که توسط کارخانه فولاد خراسان تولید می‌شود، تحت تاثیر عوامل مختلفی نوسان پیدا می کند.  از مجموعه عواملی که بر قیمت میلگرد تاثیر می گذارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش مواد اولیه
  • افزایش قیمت نفت و سوخت
  • افزایش هزینه‌های حمل و نقل
  • افزایش قیمت ارز

افزایش قیمت ارز$ در هفته های اخیر، مهمترین دلیل افزایش بی رویه ی قیمت ها بوده است به طوریکه شاهد افزایش حداقل 25 درصدی قیمت میلگرد نیشابور بوده ایم.  

تحت تاثیر این عامل، متقاضیان نیز دچار سردرگمی شدند چرا که هیچ چیز مشخص نیست و عده ای خرید خود را انجام داده اند و عده ای نیز امیدوارند قیمت ها کاهش پیدا کنند.

افزایش قیمت میلگرد در جهان

در چند ماه اخیر قیمت جهانی میلگرد نیز افزایش داشته و روند صعودی را طی کرده است و همین امر موجب کاهش تقاضا برای خرید میلگرد شده است. از این رو قیمت میلگرد در کشورهای همسایه نیز با نوسانات شدیدی روبه رو شد.

قیمت میلگرد در ترکیه برای هفته سوم اکتبر( 17 تا 24 اکتبر) 2022 نسبت به هفته دوم، 3.6 درصد کاهش یافت و به 655-665 دلار در تن رسید. تولیدکنندگان میلگرد در ترکیه به دلیل تقاضای ناکافی مجبور به کاهش قیمت ها در بازار داخلی و صادراتی شدند.

قیمت میلگرد در ایتالیا برای هفته 14 تا 21 اکتبر 2022، 5.5 درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافت - به 780-810 یورو در هر تن. دلیل اصلی کاهش قیمت ها تقاضای ضعیف بخش ساخت و ساز است. وضعیت ناپایدار بازار و ذخایر بزرگ میلگرد در سراسر کشور مانع فعالیت خریداران شده است. خریداران انتظار دارند که قیمت میلگرد در هفته های آینده به کاهش خود ادامه دهد. اکثر آنها معتقدند که کاهش قیمت مصالح ساختمانی منجر به افزایش تقاضا می شود.

تقاضا برای میلگرد در فرانسه نیز ضعیف است. انتظار می رود مقداری ذخیره سازی در ماه نوامبر انجام شود. با این حال، عدم اطمینان ناشی از کاهش فعالیت در بخش ساخت و ساز، اعتماد به انتظارات را ایجاد نمی کند. فولادسازان داخلی همچنان تولید خود را تعطیل می کنند، اما به اندازه ای نیست که عرضه و تقاضا را متعادل کند.

بازار میلگرد اسپانیا شاهد بهبود قیمت بود. در عین حال، تقاضا همچنان محدود است، زیرا اکثر خریداران نشان می دهند که از کاهش فعالیت ساختمانی در این کشور نگران هستند. هزینه میلگرد در اسپانیا از 862 یورو در تن تا 875 یورو در تن متغیر است.

علت افزایش قیمت میلگرد نیشابور

روند افزایشی قیمت روز میلگرد فولاد خراسان در اواخر پاییز به اوج خود رسید و در اولین هفته دی ماه سال جاری نیز مشاهده شد. مهم‌ترین علت افزایش آن نوسانات نرخ ارز است که کماکان رو به افزایش است. شایان ذکر است در روزهای  گذشته قیمت دلار در بازار آزاد در رنج قیمت 40 هزار تومان تا 40750 تومان رسید.

نمودار افزایش قیمت میلگرد نیشابور در 2 هفته اخیر پاییز 1401

نمودار افزایش قیمت ایم میلگرد  در 2 هفته پایانی 1401 به صورت زیر است.

 

 

نمودار افزایش قیمت میلگرد نیشابور در هفته اول دی ماه 1401

نمودار افزایش قیمت میلگرد نیشابور در هفته اول دی ماه 1401 به صورت زیر است:

2

استعلام قیمت میلگرد نیشابور از مشهد فولاد توس

در پی نوسانات نرخ ارز و تغییرات قیمت ها اطلاع از آخرین قیمت ها اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است. مشهد فولاد توس که یکی از شرکت‌های معتبر فروش  نواع آهن آلات و فولاد است، به صورت روزانه، قیمت انواع مقاطع فولادی را در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر می کند.

 بنابراین برای استعلام جدیدترین قیمت میلگرد آجدار نیشابور می‌توانید به وبسایت  این شرکت مراجعه نمایید. جدول قیمت میلگرد نیشابور شامل اطلاعات جامعی مانند:

  • سایز میلگرد
  • نوع آنالیز میلگرد
  • مشخصات وزنی
  • تعداد شاخه در بندیل
  • آخرین قیمت به روز

 مطالعه کامل این جدول به شما کمک می‌کند هنگام خرید میلگرد آجدار با اطلاعات کافی اقدام به خرید نمایید. همچنین زمان درستی را برای خرید یتوانید تحلیل نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مشهد فولاد توس تماس بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد