موثر ترین روش برای ساخت و طراحی لیفت استیشن فاضلاب

کد خبر: 1198868

نصب لیفت استیشن فاضلاب در برج ها و ساختمان ها نیازمند دانش علمی در رابطه با مکانیک و پمپ ها می باشد.

موثر ترین روش برای ساخت و طراحی لیفت استیشن فاضلاب

 

 

یک طراحی دقیق لیفت استیشن باید به طور کامل پاسخگوی نیاز شما باشد. در بیشتر اوقات، پمپ ها فاضلاب را وارد شبکه لوله کشی فاضلاب می کنند، اما مشکلی وجود دارد. خطوط فاضلاب در سطح بالاتری از لوله کشی ساختمان وجود دارند. برای مثال، در هتل ها ده ها حمام وجود دارد که فاضلاب آن ها به پایین ترین طبقه می رود، سپس در چاه مرطوب جمع آوری شده و بعد به نزدیک ترین محل خط لوله لیفت می شود.

وقتی شما فاضلابی در طبقات منفی دارید که باید به سطح بالاتری برود بهترین راه استفاده از لیفت استیشن فاضلاب است. ایستگاه پمپاژ باید به گونه ای طراحی شود تا نیاز های ساختمان را برآورده کند و به شکلی مناسب فاضلاب را تخلیه کند. گرفتگی نباید برای شما مشکل ساز شود. بنظر شما ایده آل ترین روش برای طراحی لیفت استیشن فاضلاب چیست؟

لیفت استیشن فاضلاب چیست؟

در ساختمان ها و برج های بلند که دارای طلقات زیادی در زیر زمین هستند، فاضلاب به پایین ترین طبقه منتقل می شود که اختلاف ارتفاعی زیادی با شبکه لوله کشی فاضلاب شهری دارند. برای انتقال فاضلاب به ارتفاع بالا از لیفت استیشن فاضلاب استفاده می شود. این پکیج شامل مخزن، پمپ فاضلابی و تجهیزات کنترلی می باشد که می تواند فاضلاب را تا 70 متر به صورت عمودی منتقل کند.

 

نکات کلیدی مهم در طراحی لیفت استیشن فاضلاب

دبی فاضلاب

طراحی را با محاسبه دبی فاضلاب شروع کنید. شما در طول روز پیک هایی خواهید داشت که فاضلاب بیشتر از میانگین جریان می یابد. برای مثال در ساختمان های اداری در ساعات اداری فاضلاب جریان می یابد و در زمان استراحت پیک فاضلاب بر ایستگاه پمپاژ اعمال می شود. شما باید لیفت استیشن خود را به گونه ای طراحی کنید تا در برابر پیک ها دچار مشکل نشوند. در نظر گرفتن مقداری فضای اضافه ایده هوشمندانه ای خواهد بود.

دبی فاضلاب باید با توجه به تمامی اتاق ها، سرویس های بهداشتی، حمام و همه ی مکان هایی که فاضلاب تولید میکنند محاسبه شود. علاوه بر آن، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و غیره را نیز در نظر بگیرید. تولید فاضلاب به طور همزمان از همه این مکان ها و تجهیزات امری غیر طبیعی است اما بهتر است شما بدترین حالت را در نظر بگیرید تا اینکه بخاطر حداکثر دبی دچار مشکل شوید.

فشار خطوط لوله

پس از محاسبه بیشترین جریان فاضلاب، سرعت جریان فاضلاب را که توسط پمپ ایجاد می شود در نظر بگیرید. سرعت جریان فاضلاب باید بین 0.6 تا 1.5 متر بر ثانیه باشد. این سرعت از ته نشینی جامدات معلق موجود در فاضلاب جلوگیری کرده و همچنین باعث افت هد نمی شود. با تعیین سرعت فاضلاب قطر لوله ها نیز مشخص می شوند.

فشار موجود در لوله ها باعث تغییر سرعت می شود. اگر این اتفاق بیفتد باعث ایجاد ضربه قوچ می شود. چکش آبی می تواند باعث آسیب رساندن به شیر ها و اعمال هزینه های تعمیراتی سنگین شود. اطمینان از اعمال فشار در حد استاندارد بر روی شیر ها از وارد آمدن خسارات جدی به تاسیسات جلوگیری می کند.

هد سیستم

هنگام عبور فاضلاب از لوله ها اصطکاک بین لوله و فاضلاب به ویژه در محل زانویی ها باعث افت هد می شود. در نتیجه پمپ فاضلابی باید بیشتر کار کند و بنابراین خنک شدن آن با مشکل مواجه می شود. نتیجه این امر آسیب رسیدن به پمپ ها است. طراحی باید به گونه ای باشد که کم ترین افت فشار به وجود آید. اگر قطر لوله ها و زانویی ها کم تر از حد استاندار باشد شما قطعا با افت هد موجه خواهید شد. اگر لیفت استیشن، فاضلاب را فقط به شکل عموی پمپ کند شما کمترین افت هد را خواهید داشت که منجر به طول عمر بالای پمپ شما می شود.

چاهک مرطوب

مخزن لیفت استیشن

همه ی ایستگاه های پمپاژ دارای یک چاهک مرطوب، مخزن و یا سپتیک سر پوشیده هستند. فاضلاب باید در این چاهک جمع آوری شده و سپس وارد خطوط اگو شهری شود. طراحی درست و انتخاب ابعاد مناسب برای مخزن ضروری است. طبق استاندارد های کنترل آلودگی آب و قوانین پمپ های فاضلابی، نباید این پمپ ها کم تر از 5 دقیقه و یا بیشتر از 30 دقیقه کار کنند. مخزن لیفت استیشن شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا این استاندارد ها را رعایت کند.

رعایت قوانین منطقه ای

شهرها، شهرداری ها و سازمان های مختلف قوانین مرتبط با خود را دارند. این قوانین به منظور جلوگیری از بار گذاری بیش از حد فاضلاب وضع شده اند. در صورتی که دبی فاضلاب ورودی به تصفیه خانه تا حدی بالا باشد که فاضلاب بدون تصفیه کامل از آن خارج شود و وارد بدنه های آبی شود به آن بار گذاری بیش از حد یا اورلودینگ فاضلاب گفته می شود. لیفت استیشن شما نباید به گونه ای طراحی شود که روزانه دبی فاضلاب بالایی را که اثر نامناسب بر پایین دست خود دارد وارد شبکه کند.

انتخاب سایت مناسب

 

محل قرارگیری لیفت استیشن نباید بر محیط اطراف خود آسیبی وارد آورد. برای مثال در هنگام نصب لیفت استیشن نباید به آب های زیرزمینی و تالاب ها آسیبی وارد شود. همچنین سیل ممکن است به پکیج شما آسیب وارد آورد. لیفت استیشن شما باید دسترسی مناسبی به برق داشته باشد، تخلیه به شکلی مناسب صورت پذیرد و بو باعث اذیت ساکنین نشود.

طراحی تخصصی لیفت استیشن

شما تا اینجا با کلیات طراحی لیفت استیشن آشنا شده اید. اما بهتر است برای انجام طراحی، ساخت و اجرای آن از یک شرکت معتبر و متخصص سازنده لیفت استیشن راهنمایی بگیرید. گروه صنعتی آب سازه سازنده اولین ایستگاه پمپاژ با مخزن پلی اتیلنی آماده ارائه مشاوره در ارتباط با طراحی و خرید لیفت استیشن شما است. با اطلاعاتی که از این مقاله بدست آوردید می توانید کیفیت کار را مقایسه و مورد ارزیابی قرار دهید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها