آب جوش | نیاز بهداشتی رستوران ها

کد خبر: 1198872
آب جوش | نیاز بهداشتی رستوران ها

 

 

آب رستوران خود را ایمن نگه دارید توصیه ای بهداشتی که سالانه برای بسیاری از رستوران داران و مراکز مواد غذایی صادر می شود. اگر به صورت دقیق به مساله نگاه کنیم مصرف آب روزانه برای رستوران داران خیلی زیاد است. این آب برای سرو، پختن غذا و شستن ظروف و حتی تولید یخ استفاده می شود. این مصرف زیاد باعث می شود خیلی از رستوران داران این موضوع را نادیده بگیرند و بهداشتی سازی را در مورد آب مصرفی پشت گوش بیاندازند. اما بعضی از رستوران ها با استفاده از آب جوش نهایت بهداشتی سازی را انجام می دهند. این امر به تاثیر بسزایی در مشتری مداری دارد. در واقع رستوران یا غذاخوری به مشتری می فهماند که به سلامت او اهمیت می دهد.

اما چگونه می توانید رستوران خود را با آب جوش ایمن کنید؟ طبق گفته مشاوران نگین طبخ، آب که برای نوشیدن یا پخت غذا استفاده می شود باید جوشانده شود و سپس سرو شود. این فرایند باکتری ها و ویروس های وجود در منابع شهری را شناسایی می کند و از بین می برد.

علاوه بر جوشاندن آب لوله کشی باید یک سری اقدمات مکمل برای ایمنی بیشتر رستوران انجام شود. این اقدامات باعث حیات رستوران شما می شود و از ورود باکتری ها و ویروس ها از طریق آب آشامیدنی به رستوران شما جلوگیری می کند.

 

توصیه های مهم جوشاندن آب برای رستوران ها

رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی در طول روز به آب تمیز نیاز دارند، برای اینکه آب تمیز و عاری از هرگونه ویروس و باکتری و عفونت داشته باشید یا باید آب تمیزی که از پاکی آن مطمئن هستید داشته باشید و یا اینکه آب خود را بجوشانید. رستوران ها برای جوشاندن آب مورد نیاز خود از بویلر آب جوش استفاده می کنند. بویلرهای آب جوش معمولا از 20 لیتری تا 200 لیتری دارند و همچنین قیمتهای متفاوتی دارند، به عنوان نمونه برای آشنایی با بویلر آب جوش 100 لیتری میتوانید بر روی این لینک کلیک کنید. در ادامه به راهکارهایی جهت رسیدن به منبع آب پاک که می توانند جایگزینی برای آب جوش باشند می پردازیم.

از آب منبع جایگزین استفاده کنید

اگر در طول روز نیاز به آب تمیز برای شست و شو و طبخ غذا دارید و دسترسی به بویلر آب جوش ندارید می توانید از آب منبع جایگزین استفاده کنید. برای این کار سعی کنید از آب تصفیه شده استفاده کنید چون هم ظروف شما لکه نمی گیرند و هم بالاترین سطح بهداشت را رعایت کرده اید. سعی کنید برای تمیز کردن سطوح نیز از آب گرم و تمیز استفاده کنید. البته هستند وسایلی که نیاز دارند تا با آب سرد شسته شوند.

2

یخ های مصرفی را با آب تمیز تهیه کنید.

بیشتر رستوران های امروزی از یخ ساز استفاده می کنند. یخ ساز انواع متفاوتی دارند که گستردگی یخسازهای خانگی تا یخسازهای صنعتی را شامل می شوند. یخسازها نیز ظرفیتهای متفاوتی دارند. این ظرفیت ها از 10 کیلوگرم شروع و تا یک و نیم تن شروع می شوند. قیمت یخسازها نیز بستگی به ظرفیت آنها دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به یخساز 40 کیلویی نگین طبخ مراجعه کنید.

بیشتر یخسازها به آب لوله کشی شهری وصل می شوند. اما این آب ها همانطور که  در بالا گفته شد تمیز نیستند. بهترین حالت این است که ابتدا آب را بجوشانید و سپس تبدیل به یخ کنید. این ذهنیت که یخ میکروبهای آب را می کشد خیلی درست نیست و ممکن است در فرایند آب شدن یخ دوباره آب ناپاک گردد. توصیه می شود یخ را از جاهایی که استاندارد یخ سازی تمیز در آن رعایت نشده است خریداری نگردد.

ظروف را ضدعفونی کنید

وقتی می خواهید ظروف را داخل ماشین ظرفشویی رستورانی خود قرار دهید مطمئن شوید آب مصرفی شما از چرخه ضد عفونی عبور می کند. با این شرایط ظروف شما تمیز می شوند و لکه های بر روی ظروف شیشه ای از بین می رود جهت آشنایی با یک نمونه از ماشین ظرفشویی صنعتی اینجا کلیک کنید.

3

دستتان را مرتب بشویید

همه کارمندان و کارکنان رستوران باید دستهایشان را مرتب بشویند. شستن دستها نیز بهتر است با آب جوش رستوران صورت بگیرد. برای تمیزی دستها نیز می توانید از دستکش های یکبار مصرف استفاده کنید.

برای رستوران سیستم تصفیه آب نصب کنید

هنگامیکه که میخواهید آب تمیز زیادی برای استفاده روزانه خود داشته باشید بهترین روش این است یه تصفیه آب مرکزی دساته باشید که همه قسمتهای رستوران دسترسی آسانی به آن داشته باشند. یک تصفیه آب مرکزی با فناوری UV به کاهش 99.9 درصدی باکتری ها و ویروس های لوله کشی آب کمک می کند.

نتیجه گیری

می توان آب جوش را یک ابزار یا یک هم نیاز برای تمام کارهای رستوران در نظر گرفت. این امر بدون بویلر آب جوش امکان پذیر نیست. اما اگر به نمی توانید تمام نیازهای آب تمیز را برای رستوران از طریق بویلر بدست بیاورید می توانید از سیستم تصفیه آب مرکزی استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه می توانید به سایت negin-tabkh.com مراجعه کنید.

منبع: یکی از مشاوران شرکت نگین طبخ خاورمیانه

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد