مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی b2

کد خبر: 1200526
مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی b2

کشور آلمان از جمله کشورهایی است که شرایط بسیار مناسبی جهت ادامه تحصیل مخصوصا برای افراد ایرانی دارد. زبان تحصیل در کشور آلمان، هم انگلیسی و هم آلمانی است. اگر شما قصد دارید به زبان آلمانی تحصیل کنید، باید این زبان را در سطح b2 بلد باشید.

آیا می دانید مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی b2 چقدر است؟ اگر شما نیز در این باره کنجکاو هستید، در ادامه همراه ما باشید:

سطح b2 مدرک زبان آلمانی

سطح b2 دومین و آخرین سطح از سطوح متوسط مدرک زبان آلمانی است. اگر فرد متقاضی وارد سطح بعد شود، یعنی به سطح پیشرفته وارد شده است. در این سطح می توانید نکات اصلی متون دشوار را که در رابطه با موضوعات مشخصی است، درک نمایید. البته می توانید در رشته تخصصی خودش هم مطالب تخصصی را دنبال کنید.

اگر مدرک آلمانی سطح b2 را داشته باشید، می توانید در یک کلاس درس به زبان آلمانی شرکت کنید و متوجه گفتگوها در کلاس شوید. در این سطح شما می‌ توانید بدون آمادگی قبلی و به آسانی و خیلی روان صحبت کنید. در نتیجه شما قادر هستید که با یک فرد آلمانی که مادری او آلمانی است، به راحتی یک گفت و گو داشته باشید. البته نکته ای که باید در این جا به آن توجه کرد، این است که افرادی که در این سطح قرار دارند، می توانند از مدرک زبان آلمانی سطح b2 جهت تحصیل در آلمان استفاده نمایند.

⭐ ⭐ آموزش زبان آلمانی ملل ⭐ ⭐

گرفتن مدرک زبان آلمانی b2، چقدر زمان می برد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که این موضوع کاملاً به خود فرد وابسته است. مدت زمانی که به یادگیری زبان آلمانی اختصاص می دهید و همچنین به مقدار فعالیت ها و تمریناتی که در ارتباط با یادگیری زبان آلمانی دارید بستگی دارد. عوامل مختلفی در سرعت یادگیری زبان آلمانی تأثیر گذار هستند که مهم ترین پارامترها و عواملی که بر سرعت یادگیری زبان آلمانی موثر هستند عبارتند از:

  • انگیزه شما در یادگیری زبان
  •  مدت زمانی که صرف یادگیری زبان آلمانی می کنید. (مدت زمان یادگیری با دقیقه و ساعت تعیین می شود نه با ماه و سال. بنابراین اگر روزی چند ساعت به یادگیری زبان آلمانی بپردازید، می توانید سریع تر به این زبان مسلط شوید.)
  • میزان مواجهه شما با زبان
  • پیدا کردن یک معلم یا شیوه ای مناسب برای یادگیری
  • تمرین زبان آلمانی در زندگی روزمره

میانگین مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی  b2 30 هفته یا 750 ساعت است. اما شما می ‌توانید این 750 ساعت را طی چند ماه یا سال های بسیار به پایان برسانید. این تنها به سبک یادگیری زبان و زمان مطالعه شما بستگی دارد. زبان آموزانی که در محیط آلمانی قرار گرفته ‌اند و روزی 8 ساعت از زمان خود را به یادگیری و تمرین زبان آلمانی اختصاص می ‌دهند، می‌ توانند در عرض چند ماه این زبان را تا سطح پیشرفته یاد بگیرند. شما روزانه با 8 ساعت مطالعه در 5 روز از هفته، می ‌توانید این 750 ساعت آموزش را ظرف کمتر از 20 هفته به پایان برسانید. کسانی که روزانه 1 ساعت به یادگیری و مطالعه زبان آلمانی می پردازند، به مدت دو سال می توانند به سطح  متوسط آن برسند.

آموزشگاه زبان آلمانی

آزمون گوته، مدرک زبان آلمانی

این آزمون برای کسانی که می خواهند در دوره های دانشگاهی آلمان شرکت کنند یا در آلمان زندگی و کار کنند و سطح خود را به موسسات بین المللی نشان دهند و همچنین افرادی که عضوی از خانواده آن ها در آلمان زندگی می کنند، هم مورد استفاده قرار می‌ گیرد. آزمون گوته در ۶ سطح برگزار می شود.

8

سطوح آزمون گوته

این آزمون ها از سطح A1 تا C2 در نمایندگی های این موسسه، در سراسر نقاط دنیا برگزار می گردند.

·آزمون سطح A1 گوته:

در آزمون سطح A1 زبان آموز باید کلمات کاربردی، روزمره و جملات ابتدایی مربوط به نیازهای اولیه عمومی زندگی را درک کند. معرفی خود و پرسیدن سوالات معمولی در گفت و گو روزانه و پاسخ به آن سوالات ابتدایی، از توانایی های لازم در این سطح است.

·آزمون سطحA2  گوته:

در این سطح، زبان آموز باید بتواند کلمات پرکاربرد را که در مورد اطلاعاتی درباره شخص، محیط کار، خانواده، تحصیل، پیرامون و خرید روزانه است را به خوبی درک کند. همچنین آن ها را به شکل ساده به کار ببرد.

·آزمون سطح B1 گوته:

در این سطح زبان آموز باید مفاهیم اصلی را به خوبی درک کند. این فرد باید بتواند در سفر به کشور آلمان، در اکثر موضوعاتی که با یک مسافر برخورد می کند، گلیم خود را از آب بیرون کشد و در مواجه با افراد، بتواند با جملاتی پیوسته و ساده صحبت کند.

·آزمون سطح B2 گوته:

زبان آموز وقتی به این سطح می رسد، می تواند نکات اصلی و مهم متن های دشوار را درباره مطلب مشخص و رشته تخصصی خود درک نماید. او می تواند بدون کسب آمادگی قبلی به صورت روان به زبان آلمانی صحبت کند.

·آزمون سطح C1 گوته:

زبان آموزی که به این سطح از زبان آلمانی برسد، مهارت هایش در سطح پیشرفته قرار می گیرد و قابلیت درک بخش زیادی از واژه های دشوار را از متن طولانی دارد. همچنین فرد بدون نیاز به آمادگی قبلی می تواند بدون نیاز به تفکر و به صورت روان به زبان آلمانی صحبت کند.

·آزمون سطح C2 گوته:

بالاترین سطح در میان آزمون های زبان آلمانی، آزمون سطح C2 است. فرد در این سطح هر چه به زبان آلمانی می خواند یا می شنود را بدون کوچک ترین مشکل متوجه خواهد شد.

بخش های مختلف آزمون زبان آلمانی b2

آزمون زبان آلمانی b2 از چهار تایل متفاوت تشکیل شده است که عبارتند از:

1.بخش لزن (Lesen)

بخش لزن یا خواندن، پنج قسمت مختلف دارد و مدت زمان آن ۶۵ دقیقه است. در این بخش ۳۰ سوال مختلف دارید که در چهار قسمت گفته شده، تقسیم می گردد. مانند دیگر امتحان های زبان، شما نیازی ندارید که همه لغات یک متن را بدانید. پس خوب است آزمون های قبلی را انجام بدهید تا صورت کلی آزمون ‌ها را یاد بگیرید.

از طرفی دیگر سبک آزمون با گذشته تفاوت پیدا کرده است و سوالات تستی شده اند. قسمت اول که 18 دقیقه زمان دارد، چهار مقاله در یک فروم اینترنت است. قسمت دوم 12 دقیقه است و شامل یک متن خبری با فاصله است. در قسمت سوم 12 دقیقه زمان نیاز است که یک متن خبری طولانی دارد. قسمت چهارم هم 12 دقیقه است که نظرات مختلف از 8 نفر را شامل می شود که درباره موضوعی واحد بحث می کنند. برای قسمت پنجم 6 دقیقه زمان نیاز است که شامل یک متن حاوی اطلاعات خاص مثل تحصیل است. در نهایت 5 دقیقه زمان جهت وارد کردن جواب ها نیاز خواهید داشت.

2.بخش شقابین (Schreiben)

این بخش دارای دو قسمت مختلف است که ۷۵ دقیقه زمان دارد. قسمت های مختلف این تایل از یکدیگر مستقل هستند که شما باید با توجه به تعداد کلمات داده شده متن های مرتبط را بنویسید. قسمت اول 60 نمره دارد و قسمت بعدی 40 نمره خواهد داشت. قسمت اول یک مباحثه در یک فروم اینترنت است که در مورد موضوعات جاری بوده و قسمت دوم هم نوشتن یک نامه رسمی است.

بخش اشپقشن یا صحبت کردن دارای دو قسمت مختلف است که توسط دو امتحان گیرنده به آن نمره داده می شود. بخش اول 40 نمره و بخش دوم 44 نمره دارد و 16 نمره هم برای تلفظ و ادای درست کلمات است. در قسمت اول شما باید در رابطه با موضوعی که داده شده است، یک متن ارائه دهید. پارتنر از شما در نهایت یک سوال می پرسد. مدت زمان صحبت کردن شما 4 الی 5 دقیقه خواهد بود. در قسمت دوم شما باید با پارتنر خود در مورد یک موضوع جاری صحبت کنید که زمان این مکالمه 4 دقیقه است. شما به طور کلی 15 دقیقه زمان جهت آمادگی خواهید داشت.

3.بخش هوقن (Hören)

بخش هوقن یا بخش شنیداری 4 قسمت مختلف دارد و مدت زمان آن 40 دقیقه است. در این بخش شما 30 سوال مختلف خواهید داشت که به چهار قسمت تقسیم می شوند. به طور کل، سخت ترین بخش آزمون زبان آلمانی، بخش هوقن آن است. از طرفی دیگر، سبک این آزمون با گذشته تفاوت یافته است و سوالات تستی شده اند.

9

قسمت اول 5 مکالمه درباره موضوعات روزمره انجام می شود که دارای 10 سوال است. در بخش بعدی مصاحبه با یک شخص در زمینه علمی و فرهنگی است که 6 سوال دارد. در قسمت بعدی صحبت در رادیو با سه نفر در رابطه با موضوعات روزمره است. این قسمت هم 6 سوال دارد و در نهایت یک سخنرانی کوتاه است که 8 سوال خواهد داشت.

کلام آخر

اگر قصد تحصیل، زندگی و کار در آلمان را دارید، باید در آزمون زبان آلمانی گوته شرکت کنید و پس از اخذ مدرک مهاجرت نمایید. برای شرکت در این آزمون باید زبان آلمانی خود را تقویت کنید. آموزشگاه زبان ملل از بهترین و معتبرترین موسسه ها در زمینه آموزش زبان های خارجه است. شما با شرکت در کلاس های آموزشی این موسسه، می توانید موفق به کسب مدرک مورد نظر خود شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها