پاسخ به سوال‌های متداول در سفر به گرگان

کد خبر: 1201128

گرگان، مرکز استان گلستان از شهرهای قدیمی ایران است که در طول تاریخ ورکان یا هیرکانیا نیز نام‌گذاری شده است. این شهر با آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر در طول سال از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند. از این رو مسافران در برنامه‌ریزی‌های سفر خود به دنبال جاهای دیدنی زیبا و اقامتگاه‌هایی با کیفیت امکانات بالا هستند تا سفری پرخاطره و زیبا برای خود بسازند. اگر شما هم در فکر سفر به گرگان هستید در ادامه با ما همراه شوید تا با مکان‌ها دیدنی این شهر زیبا بیشتر آشنا گردید.

پاسخ به سوال‌های متداول در سفر به گرگان

 

 

چگونه به گرگان برویم؟

از مشهد، زاهدان، زابل، چابهار، بندرعباس، قشم، عسلویه و تهران می‌توانید با سفری هوایی به گرگان برسید. در فرودگاه این شهر هم تاکسی زیاد است. از فرودگاه به مقصد هتل خود تاکسی بگیرید و به راحتی به مقصد برسید.

اگر هم می‌خواهید از قطار استفاده کنید، باید ایستگاه‌های ساری و تهران را انتخاب کنید. آدرس ایستگاه راه آهن هم واقع در حاشیه کمربندی شهر است.

با اتوبوس هم می‌توان به این شهر سفر کرد. برای نمونه اتوبوس‌های پایانه بیهقی یا شرق در تهران به سمت گرگان حرکت می‌کنند. درنهایت هم اگر هم می‌خواهید از اتومبیل شخصی خود استفاده کنید، از جاده هراز یا فیروزکوه استفاده نمایید.

در گرگان کجا بمانیم؟

این شهر زیبا با مردمان میهمان‌نوازی که دارد اقامتگاه‌های متعددی را جهت پذیرایی از گردشگران افتتاح کرده است. از هتل‌های لوکس و پنج ستاره تا هتل‌های سه ستاره و دو ستاره قیمت مناسب. در ادامه با محبوب‌ترین و معروف‌ترین هتل‌های شهر گرگان آشنا خواهید شد.

هتل پنج ستاره قصر بوتانیک

این هتل لوکس در کیلومتر 10 جاده گرگان ساری قرار گرفته و از سال 1393 با 75 واحد اقامتی شامل اتاق دو تخته دبل و توئین رو به باغ، دو تخته دبل و توئین رو به کوه، سه تخته رو به باغ و رو به کوه، سوئیت یک خوابه رو به کوه و اتاق یک تخته مشغول پذیرایی از میهمانان است.

اگر هم بخواهیم از جاذبه‌های گردشگری اطراف هتل قصر بوتانیک گرگان بگوییم، کاخ موزه گرگان، تپه قلعه خندان، موزه صنایع دستی، برج گرگان، تپه هزار پیچ، مسجد جامع و منطقه جنگلی ناهار خوران به آسانی در دسترس شما است.

15

هتل 4 ستاره شهاب

از دیگر هتل‌های لوکس این شهر می‌توان هتل شهاب گرگان را نام برد. شهاب در جاده ناهارخوران قرار گرفته و با 6 طبقه و 43 واحد اقامتی به صورت اتاق یک تخته، دو تخته، سوئیت یک خوابه، اتاق سه تخته معمولی و ویژه و سوئیت رویال دو خوابه پذیرای میهمانان است. منطقه جنگلی ناهار خوران، پارک جنگلی النگدره، روستای زیارت و کاخ موزه گرگان هم در فاصله کوتاهی از شما قرار دارند.

هتل سه ستاره جهانگردی

اگر قصد اقامت در هتلی میان‌رده را دارید، جهانگردی با سه ستاره در بلوار ناهارخوران با چشم‌انداز زیبا گزینه معقولی به شمار می‌آید. کلبه یک خوابه جنگلی، کلبه سوئیت یک خوابه، دو تخته کلبه جنگلی، سوئیت یک خوابه و دو خوابه و دو تخته دبل و توئین هتلی از واحدهای اقامتی این مجموعه هستند. هتل جهانگردی فاصله کمی از مرکز شهر دارد و در نزدیکی جاذبه‌های زیبایی همچون منطقه جنگلی ناهار خوران، پارک جنگلی النگدره، روستای زیارت و کاخ موزه گرگان قرار دارد.

هتل آپارتمان دو ستاره گل نرگس

اگر هم می‌خواهید یک اقامت ارزان و مقرون به صرفه در این شهر داشته باشید، گل نرگس گزینه مناسبی است. این هتل آپارتمان از سال 1395 افتتاح شده و با واحدهای یک تخته، دو تخته و آپارتمان دو خوابه چهار نفره و پنج نفره قابلیت رزرو دارد. موقعیت مکانی مناسب آن موجب شده به پارک جنگلی نهارخوران، کاخ موزه گرگان، مسجد جامع، بازار نعلبندان و پارک جنگلی النگدره به راحتی دسترسی پیدا کنید. اگر قصد دارید یکی از این هتل‌ها را رزرو کنید بهتر است به سایت‌های رزرو اینترنتی هتل همچون جااینجاس مراجعه کرده و پس از بررسی مشخصات کامل هتل‌ها، اتاق مورد نظر خود را آنلاین و با تخفیف ویژه رزرو کنید.

سوغات چه بخریم؟

خریدن یادگاری از سفر و تهیه سوغاتی برای عزیزان از بخش‌های اصلی هر سفر است. گرگان هم سوغاتی‌های خوشمزه کم ندارد. از جمله سوالات متداول سفر به گرگان، نام سوغاتی‌های شهر است. نان خرمایی، نان زنجبیلی، قطاب، نان پادرازی، لوزی، قطاب، سرغربیلی و حلوا آماج را حتما امتحان کنید. پشتی ترکمنی،‌ جاجیم، قالی و قالیچه و صنایع دستی روستاهای اطراف هم هدیه‌های ماندگار و زیبایی هستند.  نمی‌شود شمال بروید و ماهی نخورید. حتما سری به بازار نعلبندان و بازار گوشت و ماهی هم بزنید و ماهی و خاویار بخرید.

16

در گرگان از کجا خرید کنیم؟

از مرکز خرید قدیمی و سنتی تا شیک و جدید در گرگان زیبا موجود است. برای نمونه بازار نعلبندان سنتی است و فضایی قدیمی دارد. بازار امام، مجتمع تجاری کاپری، پاساژ وارکانا، مرکز خرید زرتشت، مرکز خرید سیلوانا، پاساژ مرسل و پاساژ مروارید هم گزینه‌های خوبی برای خرید پوشاک، کیف و کفش و ... هستند.

در کدام رستوران‌ها غذا بخوریم؟

رستوران عمارت در منطقه جنگلی ناهارخوران از شیک‌ترین، معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های این شهر است. شما می‌توانید انواع خورش، ماهی، کباب و غذای فرنگی را در این رستوران نوش جان کنید. اگر هم می‌خواهید کباب میل کنید، حتما سری به کبابی سرحدی در محله قدیمی نعلبندان بزنید. ممکن است هوس فست فود کنید. باز هم جای نگرانی نیست. فست فود باباطاهر، رستوران فست فود صوفی، رستوران فست فود کاپری، فست فود چیلی، برگر تین و پیتزا فانوس گزینه‌های لذیذ و خوشمزه‌ای هستند.

در گرگان کجاها را ببینیم؟

حتما نام منطقه جنگلی ناهارخوران به گوشتان خورده است. پارک جنگلی این منطقه  از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال کشور به شمار می‌رود. اگر باز هم می‌خواهید از طبیعت زیبا و جذاب گرگان بهره‌مند شوید حتما سری به جنگل النگدره، جنگل توسکستان، دریاچه‌ توشن، روستای زیارت، تپه‌ تاریخی تورنگ تپه، آبشار رنگو، آبشار نومل و منطقه‌ حفاظت‌شده‌ جهان‌نما بزنید.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، بازدید از آثار تاریخی شهر را هم باید در برنامه سفر خود بگنجانید. بازار نعلبندان، کاخ موزه، مدرسه عمادیه، مسجد جامع گرگان، دیوار بزرگ دفاعی، کاروانسرای قزلق، خانه باقری، خانه‌ تقوی‌ها، خانه امیر لطیفی، باغ روس‌ها و کاخ آقا محمد خان قاجار از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر زیبا هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد