بهترین سایت کتاب صوتی کدام است؟

کد خبر: 1202117
بهترین سایت کتاب صوتی کدام است؟

من از یک طرف عاشق کتاب‌های کسب و کار بودم و از آن طرف دست و دلم به کتاب‌های چاپی نمی‌رفت؛ اما هر سایت کتاب صوتی که عضو می‌شدم، پر بود از کتاب‌های رمان و تعداد کمی از کتاب‌ها با علاقه من جور بود. از هرکسی هم که میپرسیدم بهترین سایت کتاب‌های صوتی چیست، جواب متفاوتی می‌گرفتم. بهترین از نظر هر کس متفاوت بود.

بعد از مدتی یک سایت کتاب صوتی خوب پیدا کردم که پر از کتاب‌های کسب و کار بود، ارزان بود و ویژگی‌های موردنظرم داشت.

تصمیم گرفتم در این مقاله، اول کمی از کتاب صوتی صحبت کنم و بعد چند معیار برای انتخاب بهترین سایت کتاب صوتی معرفی کنم تا شما هم سایت موردنظرتان را پیدا کنید.

کتاب صوتی چیست؟

کتاب صوتی یا کتاب گویا کتابی است که توسط یک یا چند گوینده خوانده می‌شود و به صورت فایل صوتی در می‌آید. این کتابها برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که حوصله خواندن کتاب چاپی را ندارند
  • کسانی که نابینا یا کم بینا هستند
  • افراد مسن
  • افرادی که می‌خواهند در مسیر رفت آمدشان کتاب بخوانند

مزایای کتاب صوتی نسبت به کتاب چاپی چیست؟

  1. معمولاً به صرفه‌تر هستند و شما می‌توانید با هزینه کم تعداد زیادی از آن‌ها را تهیه کنید
  2. در شرایطی که امکان مطالعه وجود ندارد مثل کمبود نور، مسیر رفت و آمد و ... می‌توانید آن را گوش کنید
  3. می‌توانید همزمان با کارهای دیگر به ان گوش بدهید
  4. سریعتر کتاب را تمام می‌کنید چون گوینده برای شما می‌خواند و شما فقط گوش می‌کنید
  5. با محیط زیست سازگارند و بریا تولیدشان لازم نیست درختی قطع شود

12

از کجا کتاب صوتی که می‌خواهم را پیدا کنم؟

شما می‌توانید از دو روش کتاب صوتی موردنظرتان را پیدا کنید:

  • راه اول این است که هر کتاب را در گوگل و سایت‌های مختلف جستجو کنید؛ اگر رایگان بود که دانلود می‌کنید و گرنه باید هزینه کتاب را بپردازید و آن را دانلود کنید.
  • راه دوم این است که در یک سایت کتاب صوتی یک اکانت بگیرید و همزمان به ده‌ها کتاب دسترسی داشته باشید.

بهترین سایت کتاب‌های صوتی را انتخاب کنید

اینکه شما در یک سایت خوب برای کتاب‌های صوتی اشتراک داشته باشید مزایای زیادی دارد نسبت به اینکه هر دفعه بخواهید هر کتاب را سرچ کنید و برای آن هزینه کنید. در ادامه همه این مزایا را توضیح می‌دهم. اگر شما هم ویژگی بیشتری مد نظرتان هست حتماً به این لیست اضافه کنید و در تصمیم‌گیریتان لحاظ کنید.

1. امکان دسترسی دائم به مجموعه از کتابها و موضوعات مختلف

خیلی از سایت‌ها اشتراک‌های ماهانه یا سه ماهه دارند. بعد از اتمام این زمان شما باید دوباره اشتراک خود را تمدید کنید.  شاید برای کتاب‌خوان‌ها زیاد فرق نداشته باشد ولی برای من که فقط زمانی که وقت خالی داشته باشم کتاب می‌خوانم. باعث میشد که در ماه 3 4 تا کتاب بخوانم و اشتراکم تمام شود. برای همین دنبال سایتی بودم که اشتراک دائمی داشته باشد.

2. امکان تست کیفیت کتاب با نمونه‌های رایگان

یک ویژگی دیگری که کمک می‌کند شما بین بهترین سایت‌های کتاب صوتی یکی را انتخاب کنید، تست کیفیت کتاب‌ها و صدای گوینده است.

از شما چه پنهان من با گوش دادن به بعضی کتاب‌های صوتی خوابم می‌برد، بنابراین دوست داشتم قبل از خرید اشترک، چند نمونه از کتاب‌ها را گوش کنم تا بعداً به دردسر نیفتم و اشتراکم خاک بخورد. مثلاً من خودم کتاب «تختخوابت را مرتب کن» را به رایگان گوش دادم.

3. امکان خرید اشتراک و دسترسی به کتابها با هزینه خیلی کم

هزینه هم که همیشه مسئله است. درست است که کتاب صوتی به صورت کلی از کتاب چاپ شده ارزانتر است ولی باز بین سایت‌های مختلف کتاب صوتی، از نظر من سایتی بهتر است که قیمت به صرفه‌تری داشته باشد.

4. بر اساس علایق خود سایت کتاب صوتی انتخاب کنید

همانطور که اول مقاله گفتم، من زیاد دنبال رمان و کتاب‌های داستانی که همه سایت‌ها دارند نبودم. دوست داشتم کتابهایی داشته باشم که هم در زندگی شخصی و هم کاری چیزی به من اضافه کنند و آموزش ببینم. بیشتر دنبال کتابهای صوتی‌ای می‌گشتم که درباره بیزینس کسب و کار باشد و کمتر در سایت‌ها می‌دیدم. بهترین سایت کتاب صوتی از نظر من سایتی بود که شامل این نوع کتاب‌ها باشد که البته برای هرکس این مسئله فرق دارد و بستگی به علاقه شما دارد.

13

5. متن کتاب را هم در سایت بگذارند

بعضی از سایت‌ها متن کتاب را هم به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند که اگر دلشان خواست کتاب را به صورت متنی بخوانند؛ به‌نظرم واقعاً ویژگی بی‌نظیری است و احترام به خوانندگان سایت است.

بهترین سایت کتاب صوتی منتخب من چیست؟

اگر می‌خواهید یک سایت عالی برای گوش دادن به خلاصه کتاب‌های صوتی داشته باشید، پیشنهاد من سایت 365book است. حالا می‌گویید چرا؟

شما می‌توانید مثل من با ۹۹ هزار تومان به ۳۶۵ خلاصه کتاب دسترسی داشته باشید. یک حساب سرانگشتی که بکنید میبینید که هر کتاب تقریباً ۲۷۰ تا تک تومانی در می‌آید. مگر می‌شود از این بهتر؟

اشتراک شما دائمی است و برای همیشه به این خلاصه کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. وقتی وارد سایت می‌شوید چند کتاب رایگان میبینید که می‌توانید گوش کنید و از کیفیت و نوع صدای گوینده اطمینان حاصل کنید.

از همه مهم‌تر متن خلاصه کتاب در سایت وجود دارد که می‌توانید بخوانید.

این کتاب‌ها درباره چه موضوعاتی هستند؟

تنوع موضوعات زیاد است و دسته‌بندی‌هایی انتخاب شده مه برای هر فرد بسیار مهم و ضروری هستند. این موضوعات شامل: توسعه فردی، اعتماد به نفس، مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری، خودآگاهی، مدیریت زمان، سلامتی و تغذیه، کسب و کار، زندگینامه بزرگان، ارتباط و مذاکره، مدیریت و رهبری، رابطه و ازدواج، تصمیم‌گیری و... هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد