راهنمای خرید کود مرغوب برای گیاهان

کد خبر: 1203575
راهنمای خرید کود مرغوب برای گیاهان

 

 

 

راهنمای خرید کود مرغوب

هر موجود زنده ای برای زندگی به عناصری برای زندگی نیاز خواهد داشت. همانطور که آب و غذا برای انسان یک فاکتور مهم در رشد و زندگی است ، برای گیاهان نیز وجود عناصری مانند خاک مرغوب ، آب و مواد مغذی مورد نیاز آن ضروری می باشد. اما تغذیه گیاهان چگونه صورت می گیرد ؟ هرچند که مواد مغذی به طور طبیعی در خاک وجود دارند اما به مرور زمان این مواد تمام می شوند و گیاهان شما به منبع جدید غذایی نیاز خواهند داشت. در این زمان است که به راهنمای خرید کود مرغوب نیاز دارید تا بهترین منبع غذایی برای گیاهان خود را پیدا کنید.

در حقیقت کود همان منبع غذایی خارجی است که می توان خاک شما را از عناصر مورد نیاز گیاه تامین کند و سپس از طریق جذب ریشه ای به کل گیاه برساند. اگر برای رشد و پرورش گیاهان خود به کود مناسب نیاز دارید با ما در ابن مطلب همراه باشید. چرا که این صفحه به عنوان راهنمای خرید کود مرغوب به شما برای یافتن بهترین کود کمک خواهد کرد.

چرا خرید کود مرغوب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد ؟

هرچند که گیاهان به طور مشترک به برخی از عناصر و مواد مدنی نیاز دارند اما با این وجود بر اساس نوع گیاه ، قسمتی که قصد دارید آن را تقویت کنید و پرورش دهید و ... باید کود های متفاوتی انتخاب کنید. برای مثال شما نمی توانید از کودی که برای دوران گلدهی گیاه مورد استفاده قرار می گیرد ، به منظور  ریشه زایی استفاده کنید. (تاثیر کمتری خواهد داشت.)

همچنین برخی از گیاهان ممکن است با برخی از کود ها سازگاری داشته باشند ، در حالی که برخی ریشه در تماس با برخی نوع خاص از کود ها دچار سوختگی ریشه و ... شوند. به این دلایل و دلایل بسیار بیشتر دیگر ، انتخاب کود مناسب برای گیاهان شما از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و باید در زمان خرید آن ها دقت لازم را به خرج دهید.

به همین علت است که ما قصد داریم ضمن پرداختن به راهنمای خرید کود مرغوب ، به شما یکی از بهترین برند های کود در جهان را نیز معرفی کنیم . این مطلب را از دست ندهید.

خرید کود ادونس

پیش از آنکه راهنمایی های لازم را در مورد خرید کود مناسب گیاهانتان انجام دهیم ، قصد داریم تا در این قسمت از مطلب به اختصار در مورد یکی از بهترین بند های کود گیاهان در دنیا یعنی کود ادونس صحبت کنیم. این کود از تولیدات یک شرکت آمریکایی می باشد و همین مورد می تواند مبین کیفیت بالای این محصولات باشد. چرا ما در این صفحه یعنی راهنمای خرید کود مرغوب به معرفی کود ادونس می پردازیم ؟

همانطور که گفتیم کود مناسب کودی است که دقیقا برای نیاز های گیاهان شما آماده شده باشد و بتواند دقیقا قسمت مورد نظر شما را از گیاهان تقویت کند. علاوه  بر آن با ریشه و نوع گیاه نیز سازگاری داشته باشد و موجب آسیب رسیدن به آن نگردد.

کود ادونس با ارائه متنوع ترین کود های موجود در بازار برای هر گیاهی با هر ویژگی کود در اختیار شما قرار می دهد. همچنین این کود از دوره های مختلف گلدهی ، ریشه زایی و ... نیز برخوردار می باشد و می تواند به طور تخصصی نیاز گیاهان شما را تامین کند.

اگر به دنبال یک فروشگاه مطمن برای خریداری انواع کود های ادونس می گردید کافیست از طریق این مطلب اقدام نموده و به خریداری محصول مورد نظر خود بپردازید : کود ادونس

برای گیاهان خود از چه کودی استفاده کنیم ؟ 

برای اینکه به خریداری کود مناسب برای گیاهان خود بپردازید ابتدا اهمیت دارد که نیاز گیاه خود را پیدا کنید ؟ برای مثال در دوران گلدهی هستید و می خواهید بدین منظور گیاهان خود را تقویت کنید یا ریشه گیاه را برای نگه داری تنه آن ضعیف می باشد و می خواهید آن را تقویت کنید یا برای رشد هر چه بهتر گیاهان خود به می خواهید از محصول مورد نظر استفاده کنید ؟ برای هر کدام از مواردی که فوقا ذکر شد کود های مختلفی تولید شده است که مهم ترین آن به این شرح می باشد : 

کود گل دهی : 

در این نوع از کود با تامین پتاسیم و کلسیم مورد نیاز گیاهان ، فرایند گل دهی گیاهان را ساده تر می کنیم  و گیاهان طی یک فرایند بهتر و سریع تر گل می دهند. از مزایا این کود علاوه بر تسریع و بهبود روند گل دهی این است که با تقویم گلبرگ ها و ساقه گیاه ، از زرد شدن ، خشک شدن و افتادن گل های روییده شده نیز جلوگیری می کند و در نتیجه گیاهان شما دوره گل دادن خویش را به طور کامل و به بهترین شکل ممکن طی می کند.

کود ریشه زایی :

در راهنمای خرید کود مرغوب بدون شک باید به طور کامل به کود ریشه زایی و ضرورت استفاده از آن نیز پرداخت. ریشه اساس هر گیاهی می باشد و بدون ریشه قوی و محکم ، بدون شک گیاه شما در مدت کوتاهی از بین می رود. ریشه های گیاهان علاوه بر محکم بودن باید به اندازه کافی نیز وجود داشته باشند یعنی متناسب با اندازه گیاه مقدار کافی از شاخه های ریشه در خاک وجود داشته باشد. 

اگر گیاهان شما از چنین شرایطی برخوردار نمی باشند در این صورت کافیست از کود ریشه زایی استفاده کنید تا با تامین نیتروژن ، منیزیم و پتاسیم مورد نیاز گیاه بتوانید ریشه را به بهترین شکل ممکن تقویت نمایید.

کود رشد یا گرو :

گیاهان در مراحل ابتدایی رشد خود بسیار ضعیف می باشند و به همین علت اهمیت دارد که اولا آن ها را در بستر مناسب خود قرار دهید و دوما خاک آن هارا از مواد مورد نیاز خود برای رشد ، غنی کنید. بدین منظور به سادگی می توانید از کود های رشد یا گرو استفاده کنید که مختص این دوره می باشند و فرایند رشد و پرورش گیاهان را به بهترین شکل ممکن بهبود می بخشند.

کود تقویت کننده گیاه :

 در اخر اگر می خواهید به طور کلی بستر خاک گیاه خود را غنی نموده و آن را تقویت نمایید ، می توانید از کود تقویت کننده گیاه استفاده نمایید تا اجزای آن به طور هماهنگ با هم پرورش پیدا کنند. این نوع از کود ها مخصوص زمان و دوره خاصی نیستند و می توانند به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرند.

اما پیشنهاد در صفحه راهنمای خرید کود مرغوب این است که برای دوره های خاص رشد گیاه از کود های تخصصی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. برای دریافت بهترین کود برای گل و گیاه خویش نیز بهتر است علاوه بر در نظر داشتن نکات این مطلب با یک متخصص فروش تجهیزات گل و گیاه نیاز مشورت کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

شما می توانید از طریق لینکی که در ابتدای این مطلب برای شما قرار داده ایم ضمن خرید کود ادونس ، به مشاوره رایگان با کارشناسان تخصصی گل و گیاه بپردازید و از جامع ترین راهنمای خرید کود مرغوب  بهره مند شوید.

کود مرغوب از چه موادی برخوردار می باشد ؟

کود های مناسبی که برای پرورش گل و گیاه خود از آن استفاده می کنید باید از مواد مغذی طبیعی و عناصر الی مورد نیاز گل و گیاه برخوردار باشند تا گیاه شما بر پایه روند و رشد طبیعی ، پرروش پیدا کرده و تقویت شود. به همین علت در کود های با کیفیت و مرغوب برای گل و گیاهان این مواد یافت می شود :

  • نیتروژن : این دسته از عناصر برای کود های دوران گلدهی مورد استفاده قرار میگیرد چرا که به طور مستقیم در تقویت گلبرگ ها تاثیر گذار می باشد.
  • فسفر : از دسته مواد غذایی می باشد که برای تقویت اجزای مختلف گیاه از جمله ریشه و ساقه مورد استفاده قرار میگیرد در مقادیر مورد نیاز در تمامی کود ها مشاهده می شود.
  • کلسیم : برای تقویت ساقه و تنه گیاهان مورد استفاده قرار میگیرد و در کود های رشد گیاه به وفور یافت می شود.
  • پتاسیم : نه تنها این ماده  برای دوران گلدهی مورد استفاده قرار میگیرد بلکه با تقویت جریان اب در گیاه در رشد و تقویت آن تاثیر بسزایی می گذارد.
  • منیزیم : برای دوره های ریشه زایی مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر بسیار زیادی در افزایش و تقویت ریشه ها دارد.
  • روی : همانطو که روی یا زینک در رشد و تقویت اجزای بدن انسان تاثیر گذار است در گیاهان نیز باعث بهبود رشد و تقویت ساقه ، ریشه و گل ها می گردد.

البته که این عناصر در تمامی کود ها مورد استفاده قرار میگیرد اما بر اساس کاربرد هر کدام میزان هر عنصر متفاوت می باشد. امیدواریم این مطلب به عنوان راهنمای خرید کود مرغوب برای گیاهان مفید واقع شده باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد