صفر تا صد، اتصالات برنجی

کد خبر: 1207764
صفر تا صد، اتصالات برنجی

اهمیت لوله‌ها و اتصالات در هر سازه‌ای مشخص نمی‌شود تا زمانی که خراب شوند. به‌جرأت می‌توانیم بگوییم که در این دنیا حتی یک نفر را نیز نخواهیم یافت که با علم به اهمیت کاربرد مواد باکیفیت در این حوزه، از آن صرف نظر کند. در یک کلام انتخاب همه ما بهترین نمونه‌ها خواهد بود تا آرامش خاطر خود را تضمین کنیم و روزی را با خرابی این محصولات آغاز نکنیم.

البته در این بین بسیاری از افراد نقش بیشتری نسبت به دیگران دارند. آن‌ها همان کسانی هستند که سازه‌ای را می‌سازند و در روزهایی که دیگران قرار است در آن سازه سپری کنند، نقشی کلیدی دارند. انتخاب به‌جا و درست سازندگان و عاملان ساخت هر سازه آرامشی را می‌سازد که در روزهای آتی زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگر شما نیز مشغول نصب یا تعمیر لوله‌کشی هستید یا حتی مهم‌تر از آن به‌نوعی در انجام پروژه‌های ساختمانی دست دارید، برای شما انتخاب نوع محصول اهمیت بسیاری دارد. این قضیه را فقط کسانی متوجه می‌شوند که بارها و بارها به‌دنبال یک ابزار، چندین فروشگاه را طی کرده‌اند یا کسانی که به‌اشتباه ابزاری را خریده‌اند.

گذشته از صرف انرژی و زمانی که می‌تواند به انجام کارهای مهم‌تر اختصاص پیدا کند،‌ خرید اشتباه ضررهای فراوانی را به پروژه تحمیل می‌کند. با این اوصاف شناخت محصولاتی چون اتصالات برنجی می‌تواند بهترین گزینه برای رفع چنین معضلاتی به شمار رود؛ به همین دلیل قصد داریم که در این مقاله با بررسی اتصالات برنجی آرامش و اطمینان حین خرید را برای شما تأمین کنیم. همچنین با دیدی منطقی، به خریدِ چنین محصولاتی از روش‌های مختلف و مزایا و معایب هر روش می‌پردازیم.

اهمیت انتخاب جنس اتصالات برنجی

امروزه انواع مختلفی از اتصالات لوله در بازار وجود دارد. که از مواد مختلف ساخته می‌شوند. به‌جرأت می‌توانیم بگوییم سازه‌ای نیست که از انواع مختلف چنین اتصالاتی بهره نبرد. این محصولات در اندازه‌ها، شکل‌ها و انواع مختلف برای مطابقت با نیازهای مختلف موجود هستند. دوشاخه‌ها، درپوش‌ها، سه‌راهی‌ها و شیرهایی چون شیر سوپاپی از محصولات فراوانی هستند که در گوشه‌کنار هر سازه می‌بینیم و بدون توجه از آن‌ها می‌گذریم.

در بسیاری مواقع حتی به این قضیه توجه نداریم که جنس هر اتصال چیست. البته حرفه‌ای‌های این حوزه می‌دانند که هر جنس ویژگی‌های خودش را دارد و در مکان مشخصی باید استفاده شود. ذکر مزایا و معایب هر اتصال به‌معنای استفاده محض از یکی و حذف دیگری نیست که اگر چنین بود، نباید چنین تنوعی را در بازار لوله و اتصالات از جمله اتصالات برنجی مشاهده می‌کردیم.

اگر از افرادی هستید که در این حوزه به‌نوعی فعال هستند، تنوع در محصولات، اندازه‌ها و اجناس مختلف را تا حدودی بررسی کرده‌اید و به اجناس مختلف آشنایی دارید. اتصالات مختلفی که از موادی چون فولاد، مس، پلاستیک، برنج، آلومینیوم و چدن تولید شده اند تجهیزات مختلفی با ویژگی‌های مختلف می‌سازند. تفاوت در کیفیت، تنوع، مزایا، معایب و مهم‌تر از همه قیمت با توجه به نوع مواد استفاده‌شده برای تولید است که رخ می‌دهد. با این دید اطلاع از هر جنس و ویژگی‌های آن از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند به شما برای ایجاد شرایط بهتر کمک دهد.

نتیجه نهایی این است که با درک تفاوت بین انواع لوله و اتصالات برای انجام پروژه‌های ساخت و تعمیر آماده می‌شوید. اینکه بدانید اتصالات فولادی از بادوام‌ترین اتصالات هستند یا اتصالات برنجی در برابر خوردگی مقاومت می‌کنند،‌ شروع خوبی برای چنین اقداماتی است؛ اما شناخت کاملی نیست. ما به همین دلیل در ادامه اتصالات برنجی را با وسعت دید بیشتر از نظر می‌گذرانیم.

اهمیت استفاده از اتصالات برنجی

برای درک اهمیت استفاده از اتصالات برنجی، ابتدا باید ببینیم که این محصولات از چه جنسی تهیه شده‌اند. با درک تفاوت بین برنج و دیگر اجناس موجود در بازار به نتایجی می‌رسیم که در زمان انتخاب، روند کار را برای ما آسان می‌کند.

آلیاژ برنج چیست؟

14

برخی از فلزات به‌طور خالص در تولید قطعات و تجهیزات گوناگون استفاده نمی‌شوند. در چنین مواردی برای به‌دست‌آوردن مزایای آن فلز به ترکیب آن فلز مخصوص با انواع دیگر دست می‌زنند. با این روش خواص دلخواه فلز را حتی گاهی افزایش می‌دهند و از معایبی که نیازی به وجودشان نیست می‌کاهند. چنین ترکیبی از فلزات را با نام آلیاژ می‌شناسند.

انسان مس را از 8700 سال قبل از میلاد مورد استفاده قرار می‌داد. این واقعیت که مس هنوز به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد ارزش آن را ثابت می‌کند. مس و آلیاژهای مس همچنین مواد انتخابی بادوام و قابل اعتمادی برای سیستم‌های توزیع آب هستند، چیزی که در حال حاضر به‌وفور در سازه‌ها می‌بینیم. سهولت نصب و طیف گسترده‌ای از خواص مکانیکی، آن‌ها را به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و همه‌کاره تبدیل می‌کند.

مس در شرایط عادی مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد. در برابر دماهای بالا و همچنین تخریب UV مقاوم است. وزن سبک و حملی آسان دارد و 100 درصد قابل بازیافت است آلیاژهای مس بر اساس این خواص ساخته می‌شوند و با افزودن عناصر دیگر این ویژگی‌ها را تقویت می‌کنند. این فلز در ترکیب با عناصر دیگر ترکیبات منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند که در صنایع بسیاری نیز کاربرد دارد.

مثلا با افزودن روی به مس، شما آلیاژ برنج خواهید داشت که استحکام و سختی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. همچنین با افزودن قلع به مس، برنز به دست می‌آید که در برابر فرسایش بسیار مقاوم است؛ اما هزینه‌ای بیشتر می‌طلبد. این را هم باید بگوییم که میزان استفاده از هر عنصر در هر ترکیب می‌تواند متغیر باشد و نتایج مختلفی ایجاد کند. از این نکته نیز در جای خود استفاده فراوانی می‌شود.

در واقع باید بگوییم که آلیاژ، مخلوطی همگن از دو یا چند فلز و غیر فلز است. آن‌ها از فلزات، مستحکم‌تر هستند و در مقایسه با فلزات ماندگاری بیشتری نیز دارند. برنج هم همانطور که اشاره کردیم، آلیاژی است که از ترکیب فلزات مس و روی ساخته می‌شود و نسبت به مواد اولیه خود، مزایای متنوع‌تر و برجسته‌تری دارد. البته نسبت‌ها است که در این ترکیب، نوع آلیاژ برنج را تعیین می‌کند.

برنج با رنگی زرد، ظاهری شبیه به طلا دارد و در بین مردم به فلزی با رنگ طلایی شناخته می‌شود. از ویژگی‌های بارز برنج می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رسانایی
  • چکش‌خواری
  • مقاومت در برابر سایش
  • مقاومت در برابر کدرشدن و لکه‌دارشدن
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • دارابودن خواص ضدباکتریایی
  • استفاده در ریخته‌گری به‌دلیل نقطه ذوب پایین
  • زیبایی ظاهری

این آلیاژ به‌دلیل ویژگی‌های متنوعی چون موارد بالا در مکان‌های مختلفی دارای مصارف متعدد است. برنج را در صنایع مختلف استفاده می‌کنند، تا جایی که امروزه تعداد فراوانی از محصولات این آلیاژ در بازار وجود دارند. شاید از مهم‌ترین نکات که باعث استفاده بیشتر این آلیاژ می‌شود، امکان بازیافت و پایین‌بودن خواص مغناطیسی آن است. این موارد باعث می‌شود تا به‌راحتی از فلزات دیگر جدا شود و برای مصارف بعدی باز بتوانیم از آلیاژ برنج بازیافت‌شده استفاده کنیم.

·کاربردهای آلیاژ برنج

آلیاژ برنج با توجه به ویژگی‌هایش برای موارد زیر کاربرد دارد:

۱. کاربردهای ساختمانی

همانطور که گفتیم آلیاژ برنج از دوام و مقاومت خوبی مخصوصا در برابر خوردگی برخوردار است. این ویژگی برنج از آن آلیاژی کارآمد برای استفاده در سازه‌ها و اهداف مختلف معماری ساخته است. به همین دلیل است که از تزئینات معماری گرفته تا تجهیزات مربوط به بازسازی یا نوسازی بناهای تاریخیِ سراسر جهان، رد پای این آلیاژ را می‌بینیم.

۲. اهداف تزئینی

جالب است بدانید که تعداد فراوانی از وسائل تزیئنی منزل با استفاده از نوعی آلیاژ برنج ساخته می‌شوند. از این موارد می‌توانیم به جاشمعی‌ها و مجسمه‌های برنجی اشاره کنیم.

۳. سیستم‌های برق و لوله‌کشی

آلیاژ برنج در ساخت اجزای مختلف پریز و کلید برق کاربرد دارد. علاوه بر این برای ساخت انواع اتصالات و شیرآلات نیز از همین آلیاژ استفاده می‌شود. با این تفاسیر بسیار عادی است که افزایش قیمت آلیاژ برنج بر افزایش قیمت لوله و اتصالات برنجی تأثیر بگذارد. از چنین کاربردهایی می‌توانیم به انواع زانویی، شاخه‌ها، کوپلینگ‌ها و شیرهایی مانند شیر سوزنی اشاره کنیم.

۴. ساخت آلات موسیقی

برنج در ساخت وسایلی چون ترومپت، ترومبون و توبا به کار می‌رود. همچنین در سازهای برقی قطعاتی را می‌بینیم که جنس برنج دارند. گیتار الکتریک و ویولن الکتریک از همین گروه سازهای برقی با تجهیزات برنجی هستند.

۵. اجزای مکانیکی

در بین اجزای مکانیکی تجهیزاتی هستند که در ساختار آن‌ها دو فلز روی هم قرار می‌گیرند. در این موارد احتمال اصطکاک بین دو فلز وجود دارد؛ بنابراین از آلیاژ برنج استفاده می‌شود. آلیاژهای برنجی در واقع حداقل اصطکاک را از خود نشان می‌دهند و از چنین مواردی می‌توانیم به مثال‌هایی چون چرخ‌دنده‌ها و جعبه‌های محور لوکوموتیو اشاره کنیم.

۶. ابزارهای برنجی

ساخت چکش‌های برنجی برای کارهای حرفه‌ای و تخصصی بسیار اهمیت دارد. این نوع چکش‌ها در صنایع فلزی کاربرد دارند و حتی برخی از ابزارهای دیگر مثل چاقو را نیز از آلیاژ برنج می‌سازند. چکش‌هایی که از جنس برنج ساخته می‌شوند، نرم‌تر از دیگر فلزاتی مانند فولاد هستند. این گروه  برای کار روی فولاد و طلا تناسب خوبی دارند و بدون آسیب به آن‌ها نتیجه را به پایان می‌رسانند.

۷. کلید

برنج مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و از آن جا که کلید از نظر ماهیت، ابزاری بسیار دقیق است و نباید به‌راحتی ساییده شود یا تغییر شکل پیدا کند معمولا از برنج برای ساخت آن استفاده می‌کنند.

اتصالات برنجی چه کاربردی دارند؟

15

اتصالات برنجی از جمله اتصالات ساختمانی و صنعتی هستند که در بین انواع دیگر از تنوع خوبی برخوردارند. این گروه از ویژگی‌های مهمی چون کیفیت مطلوب و انعطاف‌پذیری خوب بهره می‌برند؛ اما آنچه بیش از بقیه ویژگی‌ها خودنمایی می‌کند، قیمت نسبتا مناسب اتصالات برنجی است. برای درک بهتر نوع استفاده از اتصالات برنجی علم به ویژگی‌های آن‌ها اولین اقدام است. با دانستن این نکات خیلی راحت می‌توانید از نوع و دلیل کاربرد چنین اتصالاتی مطلع شوید.

بنابراین برای رسیدن به پاسخ این سؤال که «اتصالات برنجی چه کاربردی دارند؟» یا اینکه «چرا در سیستم لوله‌کشی از اتصالات برنجی استفاده می‌شود؟» مزایایی از این اتصالات که در زیر آمده است را مطالعه کنید:

1. تطبیق‌پذیری گسترده

از آنجایی که برنج برای اهداف مختلف تولید می‌شود، می‌توانید اتصالات مورد نیاز خود را در طیف وسیعی از محصولات برنجی بیابید. تنوع در شکل، اندازه و انواع ویژگی‌های دیگر به شما امکان می‌دهد تا نمونه‌ای مطابق با نیاز خود تهیه کنید. وقتی قرار است پروژه‌ای را شروع کنید که دقت در مشخصات و ریزه‌کاری‌های آن ارزش بالایی دارد، محصولات برنجی گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسند.

این کاربری همچنین منجر به کارآیی فراوانی در خطوط انتقال آب می‌شود که البته از دلایل دیگر انتخاب اتصالات برنجی است.‌ به‌علاوه این گزینه را نیز در نظر بگیرید که اتصالات برنجی محصولاتی با زیبایی خاص خود هستند. با این اوصاف حتی اگر قرار است در معرض دید قرار بگیرند با انتخاب انواع مختلف آن‌ها مانند انواع صیقلی، روکش کروم، پرداخت نیکل یا آنتیک، باز هم ضرر نمی‌کنید.

2. دوام

قبلا گفتیم که آلیاژ برنج دوام بالایی دارد و به‌طبع آن اتصالات برنجی نیز از همین ویژگی برخوردار می‌شوند. هنگامی که در یک سیستم لوله‌کشی به طول عمر بالا نیاز دارید، اتصالات برنجی، انتخابی عالی هستند؛ زیرا سال‌ها بدون ترک‌خوردگی یا از هم پاشیدگی در شرایطی عالی باقی می‌مانند. همچنین بهترین عملکرد ممکن را در خطوط تأمین آب گرم ارائه می‌دهند.

3. تحمل دماهای بالا

برنج بهترین ماده مناسب برای سیستم‌های توزیع آب گرم است، زیرا آن‌ها در رسانایی دما، کیفیتی استثنایی ارائه می‌دهند و راندمان سیستم توزیع آب گرم را بهبود می‌بخشند. برنج در تحمل دماهای بالا، بسیار انعطاف‌پذیر است. این بدان معناست که اتصال برنجی می‌تواند دماهای بسیار بالاتری را نسبت به سایر گزینه‌ها تحمل کند. این تحمل تا جایی است که در آتش‌سوزی، بین تنها اقلام باقیمانده این محصولات را نیز می‌بینیم.

4. مقاومت در برابر خوردگی

سایر اتصالات فلزی می‌توانند مشکلات خوردگی جدی پیدا کنند؛ اما برنج از نظر مقاومت در برابر خوردگی حتی در رتبه دوم هم قرار ندارد. خوردگی و زنگ‌زدگی می‌تواند باعث ساییدگی و پارگی جدی اتصالات فلزی شود؛ بنابراین وجود فلزی بدون خوردگی، بهترین گزینه در چنین مواقعی است. به همین دلیل است که برای مکان‌هایی که آب خواص خورنده دارد، اتصالات برنجی بهترین گزینه هستند. آن‌ها در شرایطی که PH آب نامناسب است، زنگ نمی‌زنند یا خورده نمی‌شوند.

5. انعطاف‌پذیری فراوان

وقتی صحبت از اتصالاتی می‌شود که نیاز به خم‌شدن یا شکل‌دادن دارند، برنج چکش‌خواری بسیار خوبی دارد که تغییر آن را آسان‌تر می‌کند. این محصولات در چنین ویژگی مهمی، نسبت به لوله‌های فولادی یا آهنی برتری دارند. همچنین بهتر از اکثر مواد موجود در بازار قالب‌گیری می‌شود. اگر تا حالا با شرایطی برخورد کرده‌اید که کمی دور از دسترس بوده است، می‌دانید که این ویژگی چقدر می‌تواند اهمیت پیدا کند. همچنین به این دلیل که باعث سهولت در کار می‌شود، به کاهش هزینه‌های نیروی کار نیز کمک می‌کند.

این نکته را نباید فراموش کنید که اگرچه آلیاژ برنج چکش‌خوار است؛ اما همچنان دوام و قابلیت مورد اطمینان را حفظ می‌کند. آلیاژ برنج محصولی عالی برای سیستم لوله‌کشی است و برای سال‌ها خدمات قابل اطمینانی را بدون خطرات خوردگی یا گرما ارائه می‌دهد.

انواع اتصالات برنجی

در این حوزه انواع مختلفی از اتصالات برنجی را مشاهده می‌کنیم که بر اساس نیاز از آنها استفاده می‌شود. این قضیه از طرفی کار را به‌خوبی پیش می‌برد و از طرفی گیج‌کننده است. به بیان دیگر شما بیشتر محصولاتی را که نیاز می‌شود، می‌توانید در بین اتصالات برنجی بیابید؛ ولی در صورتی که از کاربری آن‌ها اطلاعات چندانی ندارید، این تنوع می‌تواند گیجتان کند.

فقط با داشتن اطلاعاتی مناسب درباره هر محصول می‌توانید به‌راحتی متوجه کاربری آن شوید و انتخاب درستی را رقم بزنید. با این پیش‌زمینه بهتر است بدانید که اتصالات ساختمانی و صنعتی را با روش‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند. مثلا اتصالات فلزی بر اساس صنایعی که استفاده می‌شوند، در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند:

۱. اتصالات فلزی در خطوط نفت و گاز

۲. اتصالات فلزی در صنایع غذایی(دارویی)

۳. اتصالات فلزی در ساختمان

۴. اتصالات فلزی در سیستم‌های آتش نشانی

۵. اتصالات فلزی در نیروگاه‌ها

۶. اتصالات فلزی لوله آب و فاضلاب

همچنین از نظر نوع اتصال در چهار گروه زیر جای می‌گیرند:

1. اتصالات جوشی (Butt Weld Fitting) که در محل مد نظر با روش جوشکاری متصل می‌کنند.

2. اتصالات ساکت ولد (Socket Weld Fitting) که پله‌ای در بدنه خود دارند و لوله روی محل پله مانند قرار گرفته و محل تلاقی لوله و اتصال را جوشکاری می‌کنند.

3. اتصالات دنده‌ای یا رزوه‌ای (Threaded Fitting) همانطور که از نامشان پیداست، ساختاری دنده‌ای دارند.

4. اتصالات فلنج دار یا فلنجی (Flanged fittings) اتصالاتی شبیه به دیسک هستند که با وجود ظاهری ساده، برای وصل‌کردن شیرآلات، لوله‌ها و موارد مشابه دیگر کاربرد دارند. برای اتصال این قطعات نیاز به استفاده از پیچ و مهره داریم.

حتی از نظر کاربرد نیز می‌توانیم این اتصالات را گروه‌بندی کنیم که از اتفاق وسعت فراوانی هم دارند. موارد زیر فقط تعدادی از این محصولات متنوع هستند که خود به زیرگروه‌های متعددی تقسیم می‌شوند:

۱. زانویی فلزی که برای تغییر جهت جریان درخطوط لوله استفاده می‌شوند.

۲. سه راهی مساوی نیز اتصالی شبیه حرف T است که سه شاخه دارد. از این اتصالات برای تعدیل نرخ جریان یا تغییر جهت جریان و انشعاب گیری در خطوط لوله بهره می‌برند. سه راهی تبدیلی، سه راهی مساوی و نمونه‌های مشابه دیگر (البته با شکل‌های گوناگون دیگر) در این گروه قرار می‌گیرند.

۳. تبدیل فلزی را در مواردی استفاده می‌کنند که به کاهش نرخ جریان و تغییر سایز در خطوط لوله نیاز است.

۴. کپ فلزی نیز در انتهای خط لوله، برای کورکردن آن‌ها به کار گرفته می‌شود.

البته تقسیم‌بندی‌های دیگری نیز وجود دارد که خود دلیلی بر تنوع چنین محصولاتی است.

روش خرید اتصالات برنجی

برای خرید اتصالات برنجی می‌توانید اولین روشی که به ذهن می‌رسد، یعنی مراجعه حضوری به مراکز فروش چنین محصولاتی را انتخاب کنید. در چنین مواقعی با چند مشکل اساسی روبه‌رو می‌شوید و سؤالاتی مانند موارد زیر برای شما پیش می‌آید:

۱. کدام مرکز محصول دلخواه مرا در لیست موجودی خود دارد؟

۲. این مرکز در چه زمانی باز است؟

۳. آیا فردی که آگاهی لازم در چنین زمینه‌ای دارد را می‌توانم در فروشگاه بیابم؟

۴. با وجود مشغله‌های کاری مختلف، چقدر زمان برای رفت‌وآمد و خرید باید اختصاص دهم؟

۵. آیا فروشگاهی که انتخاب کرده‌ام از اعتبار لازم برخوردار است؟

۶. آیا محصولاتی که خریداری می‌کنم، کیفیت لازم را دارند؟

۷. آیا قیمت محصولات منصفانه است؟

این سؤالات و بسیاری دیگر از نمونه مواردی هستند که ذهنتان را درگیر خود می‌کنند و صدالبته که کاملا به‌جا و منطقی به نظر می‌رسند. برای رفع چنین دغدغه‌هایی بهترین روش مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین و خرید اینترنتی است. در این روش علاوه بر رفع مشکلات قبلی، مزایای بسیار دیگری نیز به دست می‌آورید.

بهترین فروشگاه آنلاین برای خرید اتصالات برنجی

انتخاب همساز ۷۲۴ برای خرید انواع لوله و اتصالات صنعتی و ساختمانی، روشی معقول است. این مرکز اعتبار لازم برای خرید را در بین مخاطبان خود دارد؛ چراکه مراکز آنلاین معتبر با ارائه صحیح خدمات است که در بین مخاطبان خود محبوبیت پیدا می‌کنند. برای دیدن اجناس در این مرکز نیاز به طی مسافت و گذاشتن زمانی فراوان ندارید. همچنین لازم نیست زمان خاصی را برای رفتن به فروشگاه انتخاب کنید.

فقط با زدن چند دکمه می‌توانید تمامی محصولات را از دید بگذرانید و از ویژگی‌های مختلف آن‌ها آگاه شوید. این محصولات از شرکت‌های معتبر و با قیمتی به‌روز ارائه می‌شوند. مشاورین این فروشگاه نیز آماده ارائه راهنمایی‌ها و پیشنهادات لازم برای خریدی بهتر هستند.

همچنین برای ارتباط با سایت روش‌های مختلفی چون روش‌های آنلاین و تماس تلفنی وجود دارد. از محصولات موجود در سایت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

اتصالات فلزی که خود زیرگروه‌هایی چون اتصالات جوشی و گالوانیزه را در بر می‌گیرند. از این گروه، محصولاتی چون سردنده جوشی، زانو گالوانیزه، کپ دنده ای گالوانیزه و نمونه‌های فراوان دیگر را مشاهده می‌کنیم.

شیرآلات صنعتی که خود زیرگروه‌هایی چون شیرآلات چدنی و شیرآلات برنجی را در بر می‌گیرد. شیر یک طرفه دریچه ای برنجی کیز ایران، شیر صافی کیز ایران و شیر فلکه کشویی زبانه لاستیکی میراب در این گروه قرار می‌گیرند.

لرزه‌گیرها، بلوک‌های سفالی و لوله و اتصالات پلیمری نیز از گروه‌های دیگری هستند که هرکدام خود زیرگروه‌ها و محصولات گروه خود را پوشش می‌دهند.

کلام پایانی

در این مطلب اهمیت اتصالات صنعتی و ساختمانی و دلایل نیاز به انتخاب جنس آن‌ها را بررسی کردیم. ویژگی‌ها، مزایا، نحوه کار و کیفیت اتصالات برنجی از مهم‌ترین مواردی بود که علم به آن می‌توانست به شما کمک کند و مطرح شد. اکنون امیدواریم با دیدی جدی نسبت به انتخاب اتصالات برنجی اقدام کنید؛ چراکه تصمیم نهایی بر عهده شماست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد