۵ نکته برای خرید استیم والت و بهترین ریجن ها که باید بدانید

کد خبر: 1208465

اگر به دنبال خرید یک هدیه خوب برای یک گیمر هستید و یا خودتان یک گیمر حرفه ای هستید، خرید استیم والت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد.

۵ نکته برای خرید استیم والت و بهترین ریجن ها که باید بدانید

 

از سال ۲۰۰۳ تاکنون، استیم (Steam) به عنوان یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های دیجیتال گیمینگ به‌شمار می‌رود. استیم دارای بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر از سراسر جهان بوده و بیش از ۵۰ هزار بازی در ژانرها و قیمت‌های مختلف بر روی آن قابل دسترس هستند.

این پلتفرم برای افرادی که قصد دارند بازی‌های PC را در فرمت دیجیتال خریداری کنند، خدمات زیادی ارائه می‌دهد؛ از بانک دیجیتالی یا همان استیم والت گرفته تا گیفت کارت استیم و دیگر خدمات موجود برای کاربران. خرید استیم والت می‌تواند به شما کمک کند هرچه بیشتر از خدمات استیم بهره‌مند شوید. در ادامه مهم‌ترین نکات در خرید استیم والت را به شما توضیح داده و همچنین شما را در انتخاب بهتری ریجن‌ها راهنمایی خواهیم کرد.

استیم والت چیست و چه کاربردی دارد؟

به منظور آنکه بدانیم استیم والت چیست و خرید استیم والت چه مزیت‌هایی دارد، باید ابتدا با این محصول و تفاوت آن با استیم بیشتر آشنا شویم. همانطور که اشاره کردیم استیم یک پلتفرم دیجیتال برای گیمرها است که در نوع خود بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم به‌شمار می‌رود؛ به‌خصوص در زمینه گیمینگ PC. توزیع انواع بازی‌ها و فراهم کردن امکان دانلود از جمله خدمات استیم محسوب می‌شوند. می‌توانید آن را به عنوان یک اپ‌ استور در نظر بگیرید؛ با این تفاوت که شما در این پلتفرم با بازی‌های بی‌شماری روبه‌رو هستید.

برخی از بازی‌ها در استیم رایگان هستند اما برخی دیگر جزو محتوای غیر رایگان به‌شمار می‌روند. شما می‌توانید این بازی‌ها را با استفاده از کد و گیفت کارت خریداری کنید و اینجا است که استیم والت به کمک شما می‌آید. اگر یک گیمر قهار باشید، حتما زمان زیادی را صرف خرید اسکین و دیگر اکسسوری‌های گیمینگ می‌کنید.

شما می‌توانید از استیم والت خود برای خرید این آیتم‌ها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اعتبار استیم والت خود را شارژ کنید که در ادامه این روند را توضیح خواهیم داد. استیم والت در حقیقت یک بانک دیجیتال گیمینگ است که به شما کمک می‌کند هرآنچه دوست دارید، از بازی گرفته تا نرم‌افزار، سخت‌افزار و انواع محتوای دیجیتال قابل دانلود را از استیم خریداری کنید.

۵ نکته که باید برای خرید استیم والت در نظر داشته باشید

پیش از آنکه برای خرید استیم والت اقدام کنید، بهتر است از موارد زیر اطلاعات کافی داشته باشید.

نرم افزار استیم را دانلود کرده و حساب کاربری بسازید

اگر جزو گیمرهای PC هستید و می‌خواهید از خدمات استیم استفاده کنید، اولین قدم برای شما نصب برنامه استیم و ساخت یک حساب کاربری است. هنگام ساخت حساب کاربری استیم به ریجن و آی پی خود دقت کنید زیرا برای استفاده از استیم والت به خرید گیفت کارتی با همان ریجن و آی پی نیاز دارید. پس از نصب استیم روی گزینه ساخت اکانت جدید (Create a new account) کلیک کرده و مراحل را دنبال کنید تا اکانت شما ساخته شود. اگر از طریق وبسایت استیم قصد ساخت اکانت دارید، باید روی گزینه (Join Steam) کلیک کرده و پس از دنبال کردن مراحل اکانت خود را بسازید. اکنون شما دارای یک حساب کاربری در استیم هستید و می‌توانید به بانک دیجیتال خود یعنی همان استیم والت دسترسی داشته باشید.

پیش از خرید استیم والت با کاربرد آن آشنا شوید

از استیم والت می‌توانید به دو منظور استفاده کنید؛ خرید بازی برای خودتان یا خرید بازی برای دوستان‌تان. استیم والت به طور کلی برای خرید بازی استفاده می‌شود. البته همانطور که اشاره کردیم محتوای دیجیتال و آیتم‌های دیگری در استیم قابل خرید هستند اما از استیم والت معمولا برای خرید بازی استفاده می‌شود.

برخی از بازی‌های موجود بر روی پلتفرم استیم رایگان هستند اما برای دانلود برخی دیگر از بازی‌ها باید هزینه پرداخت کنید. همچنین برخی از بازی‌ها دارای پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای هستند که گیمرها با این مفهوم کاملا آشنایی دارند. با لینک کردن یا متصل کردن پروفایل خود در بازی‌های مختلف به استیم والت خود می‌توانید پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به سادگی انجام دهید.

از استیم والت همچنین می‌توانید برای ارسال هدیه به دوستان خود در استیم استفاده کنید. البته باید بیشتر از سه روز از دوستی شما و فرد که قصد ارسال هدیه را برای او دارید در پلتفرم استیم گذشته باشد. برای انجام این کار کافی است وارد حساب استیم خود شده و به جای خرید برای خود برای دوست‌تان خرید کرده و گزینه (Purchase as a gift) را انتخاب کنید تا گیفت مورد نظر را خریداری و ارسال کنید.

حساب خود را از طریق گیفت کارت استیم یا والت کد شارژ کنید

پس از خرید استیم والت، باید ابتدا آن را شارژ کنید تا بتوانید با استفاده از اعتبار موجود در حساب خود از استیم خرید کنید. به منظور انجام این کار ابتدا باید یک گیفت کارت استیم یا والت کد (Wallet Code) خریداری کنید. وارد استیم شده و در قسمت جزئیات حساب (Account Details) گزینه (Add Funds to your Steam Wallet) را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه ردیم (Redeem) به بخش فعالسازی گیفت کارت بروید.

کاربران ایرانی امکان خرید گیفت کارت استیم به صورت فیزیکی را ندارند، بنابراین کد گیفت کارت دیجیتالی که برایتان ارسال شده است را در باکس‌های خالی وارد کرده و ادامه (Continue) را انتخاب کنید. ردیم یا فعالساز گیفت کارت به معنای اضافه شدن شارژ یا اعتبار به استیم والت شما است. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که هنگام فعالسازی گیفت کارت استیم، آی‌ پی و ریجن گیفت کارت باید با آی پی و ریجن اکانت شما در استیم یکسان باشد. بنابراین فعالسازی گیفت کارت با آی پی ایران موجب غیر فعال شدن گیفت کارت شما می‌شود.

 

 

 

 

از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد خرید کنید

به خاطر داشته باشید که خرید استیم والت و گیفت کارت استیم را باید حتما از فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد خریداری کنید. افراد زیادی ممکن است در قالب فروشنده و با دادن وعده‌های دروغین مانند قیمت‌های بسیار ارزان و غیرواقعی سعی در فروش استیم والت و انواع گیفت کارت به‌صورت غیرقانونی داشته باشند. خرید کردن به صورت غیرقانونی می‌تواند خطر از دست دادن پول و همچنین از بین رفتن حساب کاربری شما و از همه مهم‌تر لو رفتن اطلاعات شخصی شما را به دنبال داشته باشد. همچنین باید بدانید که گیفت کارت‌های استیم فقط در پلتفرم استیم قابل فعالسازی هستند و شما نباید کد را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید.

بهترین ریجن های استیم والت را بشناسید

استیم والت‌ها مانند بسیاری از محصولات دیجیتال دیگر گیمینگ دارای ریجن‌های مختلف هستند؛ استیم والت‌ ریجن روسیه، آمریکا، آرژانتین، ترکیه، گلوبال و ... که هرکدام با توجه به واحد پول رایج آن کشور به قیمت‌های مختلف به‌فروش می‌رسند. بدون شک استیم والت‌های ریجن روسیه، آرژانتین و ترکیه نسبت به استیم والت آمریکا دارای قیمت مناسب‌تری برای کاربران ایرانی هستند.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم هنگام ساخت حساب کاربری در استیم باید به آی پی و ریجن خود دقت کنید تا در آینده با مشکلاتی از قبلی تغییر آی پی و ریجن روبه‌رو نشوید. خوب است بدانید که استیم والت گلوبال نیز برای کاربران ایرانی مناسب است زیرا همانطور که از نام آن پیدا است، یک والت جهانی بوده و بر روی بیشتر اکانت‌ها قابل شارژ است.

کلام پایانی

 هرچه مقدار شارژ استیم والت بالاتر باشد خریدهای بیشتری می‌توان با آن انجام داد. خرید انواع بازی‌ها و نرم‌افزارها و محتوای متنوع دیجیتال تنها چند نمونه از کارهایی هستند که به کمک استیم والت می‌توانید انجام دهید. البته پیش از خرید باید نکاتی را درباره خرید استیم والت بدانید که در این مطلب به طور کامل برایتان توضیح دادیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها