راهنمای خرید انواع لوازم پرداخت کاری از مرجع تخصصی تجهیزات پرداختکاری تهران پولیش

کد خبر: 1210560
راهنمای خرید انواع لوازم پرداخت کاری از مرجع تخصصی تجهیزات پرداختکاری تهران پولیش

 

 

آشنایی با انواع تجهیزات پرداخت کاری (دستگاه پرداخت کاری، واکس پولیش و گیلانس کاری)

پرداخت کاری فرایندی است که در طی آن قطعه تولید شده برای ورود به بازار کار آماده می‌شود. در پرداخت کاری یا به اصطلاح عامیانه پولیش کاری سطوح مواد تولید شده صاف و براق می‌شوند و با اعمال تغییراتی مشخص، ظاهر محصول نهایی بهبود پیدا می‌کند. لوازم پرداخت کاری فقط مختص خودروسازی نیستند، بلکه امروزه در پیشتر صنایع مدرن شاهد استفاده از این ابزارآلات به عنوان یکی از ارکان اصلی در پروسه تولید انواع محصولات مختلف به طور مثال تجهیزات و لوازم آشپزخانه، صنایع چوبی، تولیدات مصالح ساختمانی و... هستیم.

کاربرد پرداخت کاری در صنایع مختلف

در واقع پرداخت کاری عملی است که مستقیم با سطح محصولات در ارتباط است. این فرایند به منظور افزایش زیبایی، کاهش اصطکاک، جلوگیری از سایش و خوردگی و همچنین افزایش مقاومت و سختی محصولات روی آن‌ها اعمال می‌شود. امروزه بسیاری از کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی بزرگ و کوچک برای آن که محصول نهایی آن‌ها ظاهر زیبا و حرفه‌ای به خود بگیرد، از تجهیزات پرداخت کاری بر روی آن‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال در تولیدات این موارد، پولیش کاری یکی از مراحل مهم و اساسی می‌باشد:

  • صنایع خودروسازی و پرداخت قطعات مختلف از جمله سپر ماشین و گلگیر
  • پپرداخت کاری محصولاتی مثل لوستر، قاشق چنگال، لوازم آشپزخانه، لوازم دکوری و ظروف برنجی
  • تولیدات انواع سنگ، سرامیک و مصالح ساختمانی
  • آماده سازی و تولید سنگ‌های زینتی
  • در ساخت و آماده سازی تولیدات صنعت شیشه و بلور سازی
  • تولید انواع ملزومات فولادی
  • تولید و آماده سازی سازه‌ های فلزی و آهنی
  • ساخت انواع تجهیزات چوبی از جمله مبلمان منازل، لوازم تزئینی، مصالح ساختمانی چوبی و انواع سازهای موسیقی

آشنایی با انواع لوازم و تجهیزات پرداختکاری

لوازم پرداخت کاری انواع بسیار زیادی دارند که هر یک از این تجهیزات کاربرد مخصوص به خود را دارد و برای استفاده روی محصولات خاصی به کار برده می‌شود. در ادامه به معرفی دستگاه پرداخت کاری، واکس پولیش و گیلانس پرداخت کاری که از پرکاربردترین تجهیزات پرداخت کاری هستند می‌پردازیم.

دستگاه پرداخت کاری

دستگاه پرداخت کاری ابزاری است که از آن برای صاف کردن و صیقل دادن انواع سطح فلزی، آهنی و فولادی، شیشه‌ای و چوبی استفاده می‌شود. این دستگاه‌ مدل‌ها و اندازه های مختلفی دارد که با توجه به کاربرد اصلی آن‌ها دسته بندی می‌شوند. از انواع مختلف دستگاه پرداخت کاری می‌توان به مدل‌های دریلی، موشکی، خرطومی، رومیزی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک اشاره کرد. در این میان دستگاه پرداخت کاری موشکی یکی از نمونه‌های بسیار پرکاربرد است که در فعالیت‌ها صنعتی گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه پرداخت کاری موشکی ایستاده

این دستگاه شامل مدل‌های تک فاز و سه فاز است که قدرت و کارایی هر کدام با دیگری متفاوت می‌باشد. برای مثال انرژی مورد نیار برای دستگاه پرداخت کاری موشکی سه فاز توسط برق سه فاز صنعتی تامین می‌شود و به همین دلیل این دستگاه کارایی و قدرت بیشتری دارد. از طرفی دستگاه موشکی تک فاز به راحتی با برق شهری کار می‌کند و به همین دلیل سازگاری بسیار خوبی برای استفاده در شرایط کارآگاهی و کارخانه های کوچک دارد. به طور کلی از مزایای دستگاه پولیش کاری موشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در حین استفاده صدا تولید نمی‌کند و موجب آزار کارکنان نمی‌شود.
  • این دستگاه بدون لرزش و خطا به پرداخت کاری قطعات مختلف می‌پردازد.
  • به حالت ایمنی مجهز است که این مسئله خطرات احتمالی استفاده از این ابزار را تا حد زیادی کاهش داده است.
  • احتمال نشتی مایعات در آن بسیار پایین است به همین دلیل مواردی مثل آب و مایعات حاصل از محصولات طبیعی مثل چوب به داخل دستگاه وارد نمی‌شوند.

واکس پولیش

images_1678711777_640f1be16b6b6.jpg

واکس پولیش یکی از تجهیزات مهم و اساسی در پرداخت کاری می‌باشد. این ابزار برای صیقل دادن انواع فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از پایان عملیات پولیش با لایه برداری از سطح فلزات کلیه خطوط و نا همواری های محصول از بین خواهد رفت. در این مرحله محصول مورد نظر با استفاده از واکس پولیش علاوه بر اینکه زیبایی و ظاهر خیره کننده‌ای پیدا می‌کند، بلکه مقاومت آن در برابر عوامل محیطی و جوی بالا خواهد رفت. انواع مختلف واکس پولیش به واسطه رنگ و کارایی مخصوص خود دسته بندی می‌شوند که در ادامه با ویژگی هر کدام آشنا خواهیم شد:

  • واکس آبی: این محصول با نام Final Polish هم شناخته می‌شود؛ زیرا از آن برای مرحله نهایی پولیش استفاده می‌کنند. واکس آبی علاوه بر اینکه بر روی استیل و برنج قابل استفاده است، می‌تواند متریال‌های دیگری مثل پلاستیک، شیشه و طلق را صیقل دهد.
  • واکس سبز: بر روی برنج، مس و آلومینیوم قابل استفاده می‌باشد.
  • واکس پرداختکاری قرمز: این واکس به عنوان واکس مخصوص آهن و استیل شناخته می‌شود. معمولا برای استعمال واکس قرمز از یک فرچه کنفی استفاده می‌کنند. ویژگی اصلی این محصول از میان بردن تمام خط و خشوش ناشی از سنباده زنی می‌باشد. همچنین واکس قرمز به براق شدن هرچه بیشتر سطوح آهنی و استیل کمک می‌کند.
  • واکس مشکی: یکی دیگر از انواع تجهیزات پرداخت کاری واکس مشکی است که بر روی نمد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع واکس بیشترین کاربرد را در صنعت پرداخت کاری دارد. از واکس مشکی می‌توان بر روی انواع محصولات تولید شده از آهن، آلومینیوم، برنج، استیل و... استفاده کرد.
  • واکس سفید: از دیگر لوازم پرداخت کاری واکس سفید است که کاربردی مشابه واکس مشکی دارد و بر روی نمد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گیلانس پرداخت کاری

گیلانس از جمله ابزارهای مهم پرداخت کاری است که  وظیفه پولیش نهایی و براق کردن محصول را به عهده دارد. این ابزار از پارچه‌هایی با جنس و اشکال مختلف تشکیل می‌شود. معمولا برای تولید گیلانس 21 الی 24 لایه پارچه‌ای با دقت و به روش خاصی به هم دوخته شده می‌شود. این ابزار در فرایند پرداخت کاری کاربرد بسیار مهمی دارد زیرا برای تولید یک قطعه مرغوب و باکیفیت باید آن را در طی مراحل مختلف و به خوبی پرداخت کاری کنند. فرچه گیلانس دارای مدل‌های مختلفی است که کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود برای پولیش فلزاتی مثل آهن، برنج، آلومینیوم و استیل، از یکی از این مدل‌ها استفاده کنند.

  • گیلانس لی: این گیلانس از لایه های مختلف پارچه جین و برزنت تولید می‌شود و جهت پرداخت کاری برنج، مس، آهن و پولیش سطوح سنگی کاربرد گسترده‌ای دارد.
  • گیلانس کتان: این محصول همان طوری که از نام آن پیداست از لایه های مختلف پارچه کتان تولید می‌شود. گیلانس کتان کیفیت بالاتری نسبت به گیلانس جین دارد و غالبا برای جلا دادن به فلزات مختلف مخصوصا استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • گیلانس کنفی: گیلانس کنفی برای پرداختکاری بر روی سطوح مختلف فلزی از جمله آهن، استیل و برنج کاربرد دارد.
  • گیلانس پشمی: برای جلا دادن به طلا و سایر محصولات زرگران و رزین کاران و اپوکسی کاران اشاره نمود .
  • گیلانس هزارلا: این محصول در رنگ های آبی، قرمز، زرد و سفید تولید می شود. از گیلانس پرداخت کاری هزارلا جهت پرداختکاری سطوح میانی فلزات استفاده می گردد. این محصول بر روی دستگاه‌های تک فاز و سه فاز پرداخت کاری قابل استفاده است.

معرفی بهترین مرکز فروش لوازم پرداخت کاری

images_1678607196_640d835cb17e6.jpg

اگر به دنبال فروشگاهی مجهز، برای تهیه انواع مختلف لوازم پرداخت کاری با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت موجود در بازار هستید، بهتر است همین الان سری به وبسایت  تهران پولیش بزنید. این مجموعه یکی از برترین تولید کنندگان لوازم پرداخت کاری است که کیفیت محصولات آن با بسیاری از نمونه‌های خارجی برابری می‌کند. شما برای خرید هر یک از لوازم و تجهیزات پرداخت کاری تهران پولیش می‌توانید از متخصصان و کارشناسان این مجموعه مطابق با کسب و کار و نیاز خود مشاوره بگیرید. این مجموعه لیست کاملی از تمام محصولات خود را بر روی وبسایت خود قرار داده تا امکان مشاهده ویژگی و مزایای هر کدام برای شما وجود داشته باشد و به طور کاملا آنلاین اقدام به خرید کالای مورد نظر خود کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد