الکتروپمپ سانتریفیوژ آبتین صنعت

کد خبر: 1210788
الکتروپمپ سانتریفیوژ آبتین صنعت

 

 

صنایع نفت و گاز یکی از مهمترین منابع انرژی در جهان به شمار می آید و فعالیت در این حوزه کار بسیار سخت و دشواری است و با داشتن یک همراه خوب این کار آسان خواهد شد. آبتین صنعت با داشتن سالها تجربه در زمینه پمپ های پلیمری، فیلتر پرس و سایر تجهیزات در کنار شما می باشد.

صنایع نفت و گاز بالادستی به اکتشاف، حفاری و تولید و توزیع نفت خام و گاز طبیعی می پردازد و در این فرایند نیاز به انتقال و جابجایی سیالات می باشد. پمپ های پلیمری آبتین صنعت که مطابق استاندارد API 610 می باشد به وفور در میدان های نفتی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

الکتروپمپ سانتریفیوژ پلاستیکی آبتین صنعت

 

مشتریان: ملی حفاری ایران، گاز پارس جنوبی، عملیات اکتشاف نفت، بهره برداری نفت و گاز غرب، صنایع نفت و گاز عالی نسب

صنایع نفت و گاز پایین دستی شامل پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و بخش انتقال و عرضه فراورده های نفت و گاز به مصرف کنندگان نهایی است. آبتین صنعت با داشتن پمپ های متنوع، انتقال هر گونه مواد شیمیایی خطرناک را در محیطی قابل اشتعال تضمین نموده و فرایندی ایمن و مطمئن را فراهم می نماید.

مشتریان: پتروشیمی جم، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی آبادان، پتروشیمی بندر امام، پالایش نفت آبادان، پتروشیمی دماوند

صنایع معادن و فلزات به استخراج کانی‌های ارزشمند یا دیگر مواد از زمین و معادن و استفاده از این کانسارها جهت فراهم نمودن موادی همچون فلزهای پایه، فلزهای قیمتی، آهن، اورانیوم، طلا، نقره، زغال‌سنگ، سنگ‌های قیمتی، الماس، سنگ آهک، سنگ نمک، پتاس، شن، خاک رس و موادی از این دست می‌پردازد. در این فرایند که نیاز به انواع پمپ و فیلتر پرس می باشد، فرایندی پیوسته و بدون توقف بسیار حائز اهمیت است و آبتین صنعت با ارائه محصولات با بالاترین کیفیت این مهم را امکانپذیر می نماید.

صنایع معادن

با وجود انواع مختلف معادن فلزی و غیر فلزی نیاز مبرمی به پمپ و فیلتر در صنایع معادن می باشد. پمپ ها، فیلتر ها، میکسرها و سایر محصولات و خدمات آبتین صنعت در خدمت صنعت می باشد.

مشتریان: صنایع مس ایران، زرشوران لعل ظریف، کیمیا کود گلستان، تحقیقات بین المللی صنعت و معدن آیرما

صنایع فلزات

تبدیل سنگ معدن به محصولات فلزی نهایی از جمله فعالیت های صنایع فلزی است. صنایع فلزی یکی از مهم ترین بخش های زنجیره ارزش صنعتی است و الگوی مصرف فولاد در یک کشور، نشان دهنده میزان پیشرفت صنعت در آن کشور می باشد. در این میان محصولات آبتین صنعت جهت انتقال و تصفیه هر چه بهتر سیالات در این صنعت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مشتریان: مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، مجتمع گیلان، فولاد خوزستان، مس سرچشمه، فولاد خراسان، فولاد آلیاژ ایران ، کیمیا گران گلستان فلز

پمپ ضد اسیدی | پمپ شیمیایی

 

11

صنایع آب و فاضلاب

آب نقشی حیاتی در زندگی بشر دارد و امروزه با کاهش میزان آب در دنیا، مدیریت هر چه بهتر چرخه آب بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. لذا در این راستا شاهد افزایش تعداد تصفیه خانه های فاضلاب شهری و صنعتی جهت بازگشت آب به چرخه مصرف هستیم. همچنین تصفیه فاظلاب های شهری و صنعتی مانع آلودگی محیط زیست می گردد. پمپ ها و فیلترهای آبتین صنعت جهت انتقال و تصفیه در بخش های مختلف تصفیه خانه مورد بهره برداری قرار می گیرند.

صنایع فاضلاب شهری

فاضلاب شهری که فاضلاب خانگی، فاضلاب انسانی، فاضلاب بهداشتی هم نامیده می شود، شامل فاضلاب تولیدی منازل، مراکز تجاری، ادارات، سازمان ­ها، هتل­ ها، رستوران­ ها، زندان ­ها و غیره می­باشد. با توجه به وجود بحران خشکسالی و کم آبی، تصفیه فاضلاب های شهری اهمیت زیادی پیدا نموده و شیوه های مختلفی برای استفاده مجدد آب در سایر صنایع ارائه شده است. مراحل تصفیه فاضلاب شهری و فرآیندهایی که سعی در حذف مواد آلاینده موجود در پساب محیط های مسکونی و تجاری دارند، تاثیر بسیار زیادی بر حفاظت از محیط زیست نیز خواهند داشت.

مشتریان: تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران، مهندسی آب و فاضلاب موجان

صنایع فاضلاب صنعتی

استفاده از آب در تمام صنایع  امری رایج بوده و بدون حضور این ماده حیاتی، انجام فعالیتهای صنعتی غیر ممکن خواهد بود. مقدار مصرف آب با توجه به فرآیند تولید و سطح فن آوریهای مورد استفاده در هر واحد صنعتی متفاوت می باشد. از انجا که آب حلال خوبی است در تماس با مواد، آنها را در خود حل کرده و همچنین قادر است مواد معلق ریز و نامحلول را نیز با خود حمل نماید. به همین دلیل در آب مصرف شده هر فرآیند صنعتی تغییراتی حاصل می شود که ممکن است فیزیکی، شیمیایی و یا بیولوژیکی باشد.  لذا تصفیه فاضلاب صنعتی به منظور استفاده مجدد آب و کاهش مصرف آن در صنایع منافع فراوانی را هم برای خود صنعت و هم برای جامعه و اقتصاد کشور در بر دارد و از سوی دیگر جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بدین منظور پمپ ها و فیلترهای آبتین صنعت در فرایند تصفیه خانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

مشتریان: آبسان زلال خاورمیانه، زلال ایران، کاریزاب، کلر آب، رسوبگیری

صنایع آب آشامیدنی

آب مایعی است که حاوی مواد معدنی، آلی و گازهای محلول می‌باشد و لذا با دید ظاهری نمی‌توان در مورد کیفیت و خوبی و بدی آن قضاوت نمود. زلالی آب دال بر تمیزی آن نمی‌باشد و بنابراین مسئله تصفیه و میکروب‌کشی آب یک ضرورت برای استفاده مطمئن از آب می‌باشد. ناخالصی‌هایی که ممکن است در منابع آب موجود باشند به دو دسته جامد‌های معلق و محلول تقسیم می‌شوند. در فرایند تولید آب آشامیدنی نیاز به پمپ و فیلتر می باشد، که آبتین صنعت راه حل آن را ارائه نموده است.

مشتریان: تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران، آب  وفاضلاب بوشهر، آب و فاضلاب استان گیلان

 

صنایع نیرو

وظیفه اصلی یک نیروگاه تبدیل انرژی از دیگر شکل‌های آن مانند انرژی شیمیایی، انرژی پتانسیل گرانشی و غیره به انرژی الکتریکی است. وظیفه اصلی در تقریباً همه نیروگاه‌ها بر عهده مولد یا ژنراتور است. ماشینی دوار که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. انرژی مورد نیاز برای چرخاندن یک ژنراتور از راه‌های مختلفی تأمین می‌شود و عموماً به میزان دسترسی به منابع مختلف انرژی در آن منطقه و دانش فنی گروه سازنده بستگی دارد. شما می توانید از عملکرد پمپهای آبتین صنعت، در فرایند نیروگاه بخاری، گازی، سیکل ترکیبی اطمینان داشته باشید.

 

 

صنایع نیروگاه بخاری

نیروگاه بخاری، گونه‌ای از نیروگاه است که معمولاً از بخار به عنوان سیال و عامل محرک استفاده می‌کند. آب پس از گرم شدن به سمت توربین بخار که به یک ژنراتور متصل شده می‌رود و با استفاده از انرژی جنبشی خود آن را به حرکت درمی‌آورد. پس از عبور بخار از توربین، بخار در کندانسور فشرده می‌شود.

مشتریان: نیروگاه رامین اهواز، نیروگاه شازند اراک، نیروگاه زرند کرمان

صنایع نیروگاه گازی

اساس کار توربین گازی شبیه به موتور هواپیمای جت است. این نیروگاه دارای توربین گازی است و دارای سه جزء اصلی کمپرسور، اتاق احتراق و توربین گاز می‌باشد. نحوه به کار افتادن روتورها در این نیروگاه‌ها بدین صورت است که سیال ورودی وارد کمپرسور شده و پس از تراکم و کمی گرم شدن وارد اتاق احتراق شده و توسط سوخت احتراق صورت می‌گیرد و سپس هوای داغ حاصل که کار همان بخار داغ را در توربین بخار انجام می‌دهد وارد توربین گازی شده و باعث چرخاندن ژنراتور می‌شود.

 

صنایع نیروگاه سیکل ترکیبی

برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی گاز‌های داغ خروجی از اگزوز توربین گاز می‌توان این گاز‌های داغ را برای تولید بخار یک واحد بخار بکار برد به این مجموعه که از ترکیب نیروگاه گازی و بخاری تشکیل شده را سیکل ترکیبی گفته می‌شود.

مشتریان: نیروگاه بیستون، نیروگاه شهید مفتح همدان، نیروگاه شهید منتظر قائم

صنایع شیمیایی

مواد شیمیایی اساسی یا مواد خام شیمیایی یک دسته گسترده شیمیایی شامل پلیمرها، مواد پتروشیمی فله و واسطه‌ها، سایر مشتقات و صنایع اساسی، مواد شیمیایی غیر آلی و کودها است.

صنایع کود شیمیایی (کود اوره، کود فسفات، کود پتاسیم، کود NPK و ...)

کودهای شیمیایی بر اساس نوع عنصر تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال کود اوره، کود فسفات، کود پتاسیم که دارای یک یا دو عنصر هستند ولی اگر یک کودی چند عنصر را با هم داشته باشد اصطلاحاً کود کامل نامیده می شود. یکی از کودهای مصرفی، کود اوره است. کود اوره که به کود شکری نیز معروف است در سطح جهان از پر مصرف ترین و ارزان ترین کودهای شیمیایی ازتی است. کود اوره ٤٦ درصد ازت دارد و حلالیتش در آب خیلی خوب است و به همین دلیل در خاک برای تهیه محلول های کودی و محلول پاشی بر روی گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. کود فسفات آمونیوم ١٧ درصد ازت و ٢٦ درصد ایدرید فسفریک دارد. کود فسفات آمونیوم نسبتاً اسید زا و دو منظوره بوده و قیمت مناسب داشته و کمی مقاوم به شستشو می باشد. یکی دیگر از انواع کود، کود پتاسیم می باشد. کمبود پتاسیم بیشتر در خاک های اسیدی و خاک های شنی مشاهده می شود. اغلب کودهای پتاسیم در آب  محلول هستند و نحوه اضافه شدن آن ها به خاک نقش زیادی در اثر بخشی کود ندارد. سولفات پتاسیم معمول ترین کود پتاسیم است که در زراعت مصرف می شود. عناصر ازت، فسفر و پتاسیم بیش از سایر عناصر بعنوان کود مصرف می گردند. گاهی کود های تجاری را بصورت مخلوطی از عناصر فوق تهیه می کنند که به آن کود NPK گفته می شود.

مشتریان: کیمیا کود آناهیتا، زرین تاک کویر یزد، کیمیا کود گلستان

 

 

صنایع مواد شیمیایی (اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید فسفریک، اسید هیدروکلریدریک، اتیلن و ...)

مواد شیمیایی یکی از عناصر مهم در انواع فعالیت‌های انسان بخصوص فعالیت‌های صنعتی است بطوری که بیشتر محصولاتی که امروزه در صنایع و کارخانجات مختلف تولید می‌شود بر پایه مواد اولیه شیمیایی است. از مواد شیمیایی پرکاربرد می توان اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید فسفریک و اسید هیدروکلریدریک را نام برد. انواع پمپ ها، فیلترها و محصولات آبتین صنعت مقاوم در برابر هر گونه مواد شیمیایی بوده و در این صنعت به کار می رود.

مشتریان: پارس مولیبدن، کلر پارس، سینا سرو دلیجان، رسوبگیری، کنجاله ساز، پترو پویش کیمیا

صنایع مواد پتروشیمی (پلی استارین، پلی پروپیلن، پلی کربنات و ...)

صنعت پتروشیمی، زیرمجموعه صنایع شیمیایی است که از مواد خام حاصل از نفت یا گاز طبیعی، فرآورده های شیمیایی را تولید می کند. در یک تعریف کلی می توان گفت مواد پتروشیمی بخشی از محصولات شیمیایی هستند که با تغییر شکل و طی یک فعل و انفعالاتی از هیدروکربورهای نفت یا گاز طبیعی با سایر مواد تولید میشوند. واژه پتروشیمی از دو کلمه ی پترول و شیمی ساخته شده است که به معنای مواد شیمیاییِ ساخته شده از نفت است. در صنایع پتروشیمی، بیشترین مواد شیمیایی تولید شده پلی استارین، پلی پروپیلن و پلی کربنات ها هستند.

مشتریان: فسفات کارون، پتروشیمی جم، پتروشیمی فجر، پتروشیمی بندر امام

12

 

پمپ پلاستیکی آبتین صنعت

صنایع آبکاری

انواع آبکاری در حال حاضر در صنایع مختلف برای تغییر کاربری فلزات و سایر ترکیبات انجام می شود و کاربرد گسترده ای دارد. آبکاری روشی است که در آن لایه ای نازک از فلز روی یک ماده دیگر به صورت پوشش قرار می گیرد. آبکاری با ۳ روش با استفاده از جریان الکتریسیته یا بدون استفاده از الکتریسیته و همچنین آبکاری غوطه وری انجام می شود . 

آبکاری الکترولیتی رایج ترین روش مورد استفاده برای تغییر ویژگی‌های فلزات و دیگر مواد است. در این روش از جریان الکتریکی برای حل کردن ذرات فلزی (یونها) با بار مثبت در محلول شیمیایی استفاده می کنند. یون های فلزی با بار مثبت به موادی که برای روکش زدن در نظر گرفته شده اند جذب می شوند، که در قسمت دارای بار منفی مدار قرار دارند. با استفاده از این روش یک روکش صاف و یکنواخت بر روی فلز یا ماده دیگری که در نظر گرفته شده قرار می گیرد و به طور موثری سطح ماده را تغییر می دهد. روکش ایجاد شده خواص شیمیایی ، فیزیکی و مکانیکی قطعه مورد نظر را تغییر داده و بر نحوه عملکرد آن تاثیر می گذارد.

آبکاری الکترولس روشی است که در آن از نیروی الکتریکی خارجی استفاده نمی شود. روش الکترولس شامل یک واکنش شیمیایی است که باعث کاهش اتم فلز می شود. به عبارت دیگر ، محلول یونهای فلزی هنگام مخلوط شدن با ماده کاهش دهنده در تماس با فلز کاتالیزور به یک جامد فلزی تبدیل می شوند. این روند باعث می شود فلز یا ماده مورد نظر با یک لایه جامد از فلز دیگر روکش شود. آبکاری الکترولس مناسب برای اندازه ها و اشکال مختلف مواد است و نیازی به منبع برق خارجی یا حمام ندارد و این امر باعث کاهش هزینه ها می شود. ولی این روش کندتر انجام می شود و نمی تواند صفحات ضخیم ایجاد کند همچنین کنترل واکنش در آن مشکل تر است. متداول ترین روش آبکاری نیکل است. با این حال نقره ، طلا و مس نیز با این تکنیک قابل استفاده هستند.

آبکاری غوطه وری  شامل غوطه وری یک فلز در محلول یون های فلزی یک فلز نجیب تر است. یون های فلز نجیب با ثبات تر هستند، بنابراین یک حرکت طبیعی برای جابجایی یون های سطحی از فلز کمتر نجیب برای تشکیل لایه ای نازک از یون های فلزی روی فلز نجیب تر وجود دارد. آبکاری غوطه وری  فرآیندی کند است و فقط برای آبکاری فلزات کمتر نجیب با فلزات نجیب تر قابل استفاده است. فلزات نجیب تر فلزاتی هستند که از نظر شیمیایی بی اثر هستند که نمونه هایی از آن شامل طلا ، پلاتین یا نقره است.

این روش تنها یک پوشش نازک ایجاد می کند و پس از آن واکنش متوقف می شود. به نظر می رسد که آبکاری غوطه وری از کیفیت چسبندگی ضعیف تری برخوردار است و روکش به طور محکم به فلز پایه نمی چسبد.

صنایع مکانیکی

مکانیک یا سازوکارشناسی یکی از شاخه‌های فیزیک است که به مطالعه حرکات ماده و نیروهایی که باعث آن حرکات می‌شود اقدام می‌کند.

صنایع خودروسازی

صنایع خودروسازی شامل همه بخش‌های طراحی، توسعه و تولید لوازم نقلیه موتوری اعم از سبک و سنگین است.

مشتریان: ایران خودرو، سایپا، ایران خودرو دیزل، کرمان موتور، بهمن موتور، بهمن دیزل، پارس خودرو، ایران خودرو خراسان

صنایع قطعه سازی

صنعت برای حرکت و چرخه تولید نیازمند یک صنعت تولید قطعات به عنوان پشتیبان می باشد. بنابراین، صنعت قطعه‎ سازی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مشتریان: بن رو، ایساکو، یاتاقان بوش ایران

صنایع لوازم خانگی پمپ پلاستیکی

صنعت لوازم خانگی، صنعتی متنوع با کاربرد‌های گوناگون است که به‌صورت گسترده علاوه بر استفاده وسیع خانگی و تأمین‌کننده نیاز ضروری و غیرقابل اجتناب خانواده‌ها، در بخش‌های اداری و تجاری کاربرد دارد و سهم بسیار وسیعی از بازار را به‌ خود اختصاص داده است. لوازم خانگی، دستگاه‌هایی هستند که کارهای روزانه خانه‌داری را آسان‌تر می‌کنند.

مشتریان: اسنوا، پارس خزر، امرسان

صنایع غذایی

عبارت «صنایع غذایی» مجموعه‌ای از فعالیت‌های صنعتی را شامل می‌شود که در تولید و فرآوری مواد غذایی فعالیت دارند. صنعت غذا امروزه بسیار گوناگون شده‌است و تولیدات آن از فعالیت‌های کوچک، سنتی و خانوادگی که بسیار پر مشغله هستند گرفته تا فرآیندهای صنعتی بزرگ، سرمایه ‌بر و مکانیزه بسیار گسترده‌است. میزان تولید محصول غذایی جهان در حال افزایش است. بیشتر این افزایش را می توان ناشی از افزایش تقاضا برای مواد غذایی و نوشیدنی فرآوری شده، به ویژه در کشورهای در حال توسعه دانست.

صنایع قند و شکر

 صنعت قند و شکر شامل تولید و فرآوری محصولات ساکاروزی و فراکتوزی می­شود. در سطح جهانی، شکر عمدتا از نیشکر و چغندر قند استخراج می­شود. اینکه قند و شکر از نیشکر تولید شود یا از چغندر قند، بستگی به آب و هوا و منطقه جغرافیایی دارد.

مشتریان: قند پانیذ فام، قند اصفهان، قند قزوین، قند نقش جهان، قند همدان، قند ارومیه

 

صنایع آرد و نشاسته

آرد، نرمه و آس‌کرده حبوباتی چون جو، گندم، برنج، نخود و باقلا است و یا از سایر مواد نشاسته ای بدست می آید و یکی از اجزای مهم در پخت غذاها به‌شمار می باشد. همچنین نشاسته به عنوان ماده اولیه در بسیاری از رشته های صنایع غذایی استفاده می شود که برای هر مورد نوع خاص آن مناسب است. صنایع کنسروسازی، صنایع گوشت (سوسیس و کالباس)، صنایع غذاهای منجمد، بیسکویت سازی، کیک سازی و نیز کاکائو، بستنی، فالوده، آدامس، پاستیل، قهوه، شیر کندانسه و خردل از نشاسته استفاده می شود. همچنین قابل ذکر است که از انواع نشاسته در فرمول داروهای گوناگون استفاده می شود. به علاوه ازانواع نشاسته ها در تولید غذای دام، نساجی، حفاری چاه های نفت، چسب سازی، کاغذسازی و پودرهای آرایشی صورت استفاده می شود. بنابراین صنعت آرد و نشاسته از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پمپ، فیلتر، میکسر و سایر محصولات آبتین صنعت در این حوزه بسیار پر کاربرد است.

مشتریان: نشاسته نشاسته مهشاد یزد، گلوکوزان، صنایع نشاسته الوند، آردینه

 

صنایع لبنی  پمپ ضد اسید

فَرآورده‌های شیر یا لَبَنیات به آن دسته از مواد غذایی گفته می‌شود که بر پایه شیر هستند. معمولاً ماده اولیه تولید انواع لبنیات، شیر گاو است. اما گاهی از شیر سایر پستانداران همچون بز، گوسفند، گاومیش  و غیره نیز استفاده می‌شود. لبنیات فواید زیاد و متنوعی برای بدن انسان دارد. عمده‌ترین دلیلی که همیشه برای مصرف شیر و لبنیات ذکر می‌شود تامین کلسیم مورد نیاز برای بدن است اما این تنها خاصیت لبنیات نیست چرا که می‌تواند منبعی برای تامین ویتامین دی، فسفر و سایر منابع معدنی و ویتامینی هم باشد.

مشتریان: فراورده های لبنی کاله، فراورده های لبنی شمال، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، شیر پگاه فارس، لبنیات شیراز جنوب

صنایع روغن نباتی

روغن گیاهی یا روغن نباتی یا روغن سبزیجات، تری‌گلیسرید استخراج‌شده از گیاهان است. اصطلاح روغن گیاهی را می‌توان تنها برای روغن‌های گیاهی که در دمای اتاق مایع هستند تعریف کرد یا به‌طور کلی بدون توجه به حالت ماده در دمای داده شده تعریف کرد. به همین دلیل، روغن‌های گیاهی که در دمای اتاق جامد هستند، چربی‌های گیاهی نامیده می‌شوند. در مقابل این تری گلیسیرید ، موم گیاهی فاقد گلیسیرین در ساختار آن‌ها است. اگر چه از بسیاری از بخش‌های گیاه ممکن است روغن برداشت شود، در ابعاد تجاری، روغن بیشتر از دانه استخراج می‌شود.

مشتریان: روغن نباتی جهان، کشت و صنعت مامالان

صنایع آشامیدنی

نوشیدنی به مایع‌هایی گفته می‌شود که انسان می‌تواند آن را بنوشد. نوشیدنی‌ها نقش مهمی در فرهنگ انسانی ایفا می‌کنند. انواع رایج نوشیدنی‌ها شامل آب، شیرآب‌میوه‌ها، قهوه، چای، و نوشابه‌ها است.

مشتریان: نوشابه سازی زمزم آذربایجان (تبریز)، زمزم آذربایجان (ارومیه)، عالیس، پاکدیس، شیراز دینا، نوشابه سازی ارم

 

صنایع آرایشی، بهداشتی و دارویی

فرایند تولید مواد آرایشی، بهداشتی و دارویی، فرایندی بسیار دقیق و حساس است. از این رو آبتین صنعت با فراهم نمودن تجهیزات انتقال و تصفیه سیالات، فعالان این صنعت را برای رسیدن به موفقیت همراهی می نماید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد