خرید تجهیزات استخر از پایا گسترش

کد خبر: 1214060
خرید تجهیزات استخر از پایا گسترش

 

 

تجهیزات استخر چیست؟ آیا در این رابطه اطلاعات کافی و مناسب در اختیار دارید؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید تا درمورد تجهیزات استخر و مهمترین انواع آن آگاهی لازم را کسب کنید.

استخر به آبگیری مصنوعی گفته می شود که حجم زیادی آب در داخل آن جای می گیرد و برای امور مختلفی مانند: شنا کردن و آبت تنی، زیبایی فضا، ورزش و سرگرمی و ... به کار برده می شود. در واقع ساخت استخر در فضاهای مختلف از دیرباز در کشور ما و سایر کشورهای جهان رایج بوده است اما امروزه تجهیزاتی را در داخل استخر مورد استفاده قرار می دهند که به کار بردن این تجهیزات موجب می شود تا شرایط بهتری برای استفاده از استخر فراهم گردد.

 

این تجهیزات را به عنوان تجهیزات استخری می شناسند که انواع مختلفی دارند و هر یک از انواع آنها در خصوص هدف مشخصی مورد استفاده قرار داده می شود. برخی از تجهیزات استخری برای همه انواع گونه های استخر به کار برده می شوند اما برخی دیگر فقط برای یکی از انواع استخرهای عمومی، خانگی، پرورش ماهی و یا صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات استخر چیست؟

تجهیزات و لوازم استخری به صورت کلی به نوعی از وسایل و دستگاه ها گفته می شوند که به کار بردن انها موجب پاکیزگی بیشتر آب، تصفیه آب استخر، ضد عفونی شدن آب، گرم شدن آب استخر و .... می شوند. تمامی این تجهیزات برای امور متفاوتی به کار برده می شوند و تنوع بسیار زیادی دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

مهمترین انواع تجهیزات استخری

در میان انواع تجهیزات استخری که برای بهبود شرایط مورد استفاده قرار می گیرند، فیلتر شنی تصفیه آب، پمپ استخر و کلرزن استخری از مهمترین تجهیزات محسوب می شوند که هر یک از آنها به شرح زیر هستند:

فیلتر شنی

فیلتر شنی تصفیه آب استخر به مخزنی گفته می شود که در سر راه آب ورودی استخر قرار می گیرد و ذرات معلق در آب را از آن جداسازی می کند تا در نهایت آب خارج شده از فیلتر شنی به صورت تصفیه شده و پاکیزه وارد استخر می شود. به کار بردن این نوع فیلتر موجب خواهد شد که شن و ماسه موجود در آب و سایر ذرات درشت از آن جدا شوند و آب شرایط بسیار بهتری پیدا کند.

لازم به توضیح است که فیلتر شنی استخری در مقایسه با برخی دیگر از انواع تجهیزاتی که برای استخر به کار برده می شوند، از ابعاد و حجم بیشتری برخوردار است و فضای بیشتری را اشغال می کند. به کار بردن این دستگاه برای تمامی انواع استخرهای رو باز و یا سربسته توصیه می شود تا بهداشت آب افزایش یابد و از انتقال بیماری های مختلف به انسان جلوگیری حاصل شود.

ساختار فیلتر شنی استخری به گونه ای است که در آن یک شیر ورودی و یک شیر خروجی وجود دارد که نازل های آن از پوشش شنی و سیلیسی برخوردار هستند و موجب جداسازی ذرات آب می گردند.

 

پمپ استخر

پمپ استخری که به آن پمپ تصفیه استخر نیز گفته می شود، از جمله مهمترین تجهیزات استخری محسوب می شود که به کمک آن تصفیه آب استخر امکان پذیر خواهد بود؛ اما علاوه بر آن پمپ موجب می شود که فشار آب استخر نیز تحت کنترل قرار بگیرد زیرا برخی از انواع استخر هایی که امروزه برای امور مختلف ساخته می شوند دارای آب روان هستند و آب در داخل آنها همانند یک رود دائما در حال جریان است و این جریان آب به عنوان راهکاری برای تصفیه آب استخر محسوب می شود که با عبور دادن آب از فیلترهای تصفیه، ذرات و ناخالصی های آن گرفته می شود؛ از طرف وجود جریان آبی که از طریق پمپ استخر ایجاد می شود به دلایل دیگر نیز در جکوزی و استخر مورد نیاز است و به همین دلیل امروزه اغلب استخرها به پمپ استخر مدرن مجهز هستند. به عنوان مثال: گرم شدن آب جکوزی و یا شبیه سازی موج دریا در استخر از طریق این پمپ ها انجام می شود.

ساختار پمپ تصفیه استخری جدید به گونه ای است که در آنها استرینر و پمپ به شکل کاملا یکپارچه هستند و عملکرد پمپ استخری از استاندارد و کیفیت بیشتری برخوردار است.

کلرزن استخر

کلرزن استخر همان طور که از نام آن پیدا است به منظور کلرزنی استخر مورد استفاده قرار می گیرد و از مهمترین و مورد نیازترین تجهیزات استخری به شمار می آید که همه انواع استخرهای شهری که به منظور تفریح و سرگرمی ساخته می شوند باید حتما به یکی از انواع کلرزن ها مجهز باشند. زیرا کلر ماده ای است که از آن برای ضد عفونی کردن آب استفاده می شود و زمانی که ناخالصی های درشت آب به واسطه دستگاه فیلترشنی تصفیه آب گرفته می شود، سایر ناخالصی ها و آلودگی های موجود در آب از طریق کلرزنی آب از بین می روند. لازم به توضیح است که دستگاه کلرزن از حجم کمی برخوردار است و یک دستگاه کوچک به حساب می آید که فضای زیادی را اشغال نمی کند؛ اما آن را میتوان در انواع مدل های مختلف برای استخر تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد. مهمترین انواع کلرزن استخر که برای کلرزنی به کار برده می شوند از قبیل زیر هستند:

  • دستگاه کلرزنی شناور
  • دستگاه کلرزن استخر خطی
  • دستگاه کلرزن استخری نمکی
  • دستگاه کلرزنی اتوماتیک

 

لازم به توضیح است که کلرزن استخر و سایر تجهیزات استخری ذکر شده، نه تنها برای استخرهای خانگی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرند بلکه استفاده از آنها در جهت استخرهای پرورش ماهی نیز لازم و ضروری خواهد بود.

سخن پایانی

تجهیزات استخری را مورد بررسی قرار دادیم و به مهمترین انواع تجهیزات مورد نیاز برای استخر اشاره کردیم. در صورتی که قصد دارید تا برای تهیه انواع تجهیزات استخر اقدام کنید، بهتر است تا وضعیت، شرایط، کاربرد و ابعاد استخر را مد نظر قرار دهید و سپس متناسب با این موارد برای خرید انواع تجهیزات استخری مورد نیاز اقدام کنید. در این زمینه سعی داشته باشید که از بهترین فروشگاه ها خرید خود را انجام دهید و از کارشناسان فعال در این حوزه راهنمایی های مورد نیاز را دریافت کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها