منبع تحت فشار چیست؟

کد خبر: 1214070
منبع تحت فشار چیست؟

 

 

شاید کاربرد منبع تحت فشار را ندانید. همانطور که آب از چاه به منبع تحت فشار پمپ می‌شود، هوای منبع را فشرده می‌کند تا به سطح از پیش تعیین شده، معمولاً 40 تا 60 پوند بر اینچ مربع (psi) برسد. هنگامی‌که کسی شیر آب را باز می‌کند، فشار هوا در مخزن آب را در سراسر لوله کشی مجبور می‌کند تا زمانی که فشار به فشار ماشه از پیش تعیین شده، معمولاً 20 تا 40 psi کاهش یابد.

این به پمپ آب می‌گوید که روشن شود و سپس آب به داخل خانه و منبع تحت فشار کشیده می‌شود. هنگامی‌که شیر آب بسته می‌شود، فشار افزایش می‌یابد تا زمانی که به سطح خاموشی پیش فرض خود بازگردد. مقدار آب تحویلی توسط مخزن فشار بین زمان خاموش شدن پمپ و زمان شروع مجدد آن تخلیه نامیده می‌شود.

مسائل مربوط به منبع تحت فشار

اندازه منبع تحت فشار و میزان تخلیه بستگی به مقدار آبی دارد که پمپ می‌تواند ظرف 1 تا 2 دقیقه به داخل خانه بکشد. برخی از منبع تحت فشار کمتر از 10 گالن و برخی دیگر بیش از 200 گالن دارند. متداول ترین اندازه مخازن تحت فشار در منازل مسکونی حدود 44 گالن را در خود جای داده و حدود 16 گالن تخلیه دارند.

نمایندگی منبع تحت فشار امرا در ایران

مشکلات احتمالی منبع تحت فشار

منبع تحت فشار مهم است زیرا فشار آب را در سطح ثابت نگه می‌دارد. منبع تحت فشار با جدا کردن آب و هوا نیز کمک می کند. و باعث می شود پمپ زود نسوزد. اگر چاه شما دارای یک پمپ شناور است، تشخیص اینکه آیا پمپ در حال کار است یا خیر، دشوار است. این پمپ ها اغلب دارای یک سوئیچ رله هستند که در هنگام تلاش برای فعال کردن پمپ، روشن و خاموش می‌شود و شما می‌توانید به آن کلیک گوش دهید.

 

برخی از مدل های منبع تحت فشار حتی دارای یک چراغ سوئیچ رله هستند که به شما می‌گوید چه زمانی رله پمپ را روشن می‌کند. این به یک متخصص نیاز دارد تا تشخیص دهد که آیا علت آن است یا خیر.

چگونه یک منبع تحت فشار خوب کار می‌کند

اکنون می‌دانیم که منبع تحت فشار حاوی هوای فشرده هستند. هنگامی‌که یک شیر آب یا یک دستگاه مصرف کننده آب را باز می‌کنید، این هوای فشرده بر روی آب خارج شده از چاه فشار وارد می‌کند و آن را با سرعت ثابتی از مخزن و لوله کشی شما می‌فرستد.

در اینجا فرآیند دقیقی که در یک مخزن فشار چاه انجام می‌شود، آمده است:

  • آب از چاه به پایین منبع تحت فشار پمپ می‌شود.
  • آب در مخزن بالا می‌رود که باعث می‌شود هوا به طور فزاینده ای فشرده شود.
  • هنگامی‌که فشار هوا بین 50 تا 60 PSI رسید، پمپ چاه خاموش می‌شود و دیگر آبی وارد منبع تحت فشار نمی‌شود.
  • هنگامی‌که یک شیر آب یا یک دستگاه مصرف کننده آب را روشن می‌کنید، فشار موجود در مخزن، آب را به سیستم لوله کشی شما وارد می‌کند.

این کار تا زمانی ادامه می‌یابد که فشار هوا به 30-40 PSI کاهش یابد و سپس پمپ چاه دوباره روشن می‌شود تا آبی که در خانه شما استفاده شده است را دوباره پر کند.

انواع منبع تحت فشار

سه نوع متداول منبع تحت فشار چاه وجود دارد:

1.    مخازن دیافراگمی

این مخازن هوا و آب را با دیافراگم وینیل یا لاستیکی جدا می‌کنند. دیافراگم با جریان یافتن آب به مخزن به سمت بالا کشیده می‌شود و هوای بالا را فشرده می‌کند.

2.    مخازن مثانه

این مخازن حاوی آب در مثانه بالون مانند هستند. همانطور که آب به مخزن پمپ می‌شود، مثانه منبسط می‌شود و هوا را فشرده می‌کند.

3.    مخازن هوا بر روی آب

این مخازن هوا و آب را با یک مانع فیزیکی جدا نمی‌کنند. مشکل مخازن هوا بر روی آب این است که هوا در طول زمان در آب حل می‌شود و نسبت به مخازن مثانه یا دیافراگمی‌نیاز به نظارت و نگهداری بیشتری دارد.

تیوپ منبع تحت فشار

بار هوا/نیتروژن در مخزن وجود دارد، در حالی که مایع از خط اصلی به داخل و خارج تیوپ منبع تحت فشار جریان می‌یابد. مانند هوا در طراحی تیوپ، مایع با مخزن و شارژ هوا تماس نمی‌گیرد، بنابراین بار دیگر نمی‌تواند توسط رسانه پمپ شده جذب شود و بنابراین تلفات هوا در اثر جذب حداقل است.

تیوپ منبع تحت فشار از لاستیک‌های کششی بالا با یا بدون تقویت‌کننده، در لاستیک‌های نئوپرن، نیتریل (Buna-N)، مواد غذایی درجه بوتیل یا هیپالون ساخته شده‌اند و ممکن است برای جا دادن به کل رگ منبسط شوند. تیوپ منبع تحت فشار با یک فلنج در پایین مطابق با جزئیات کشتی مشتری نصب شده اند.

برای این طراحی، کل منبع تحت فشار در هنگام نصب با فشار از پیش تعیین شده از قبل شارژ می‌شود تا سطح کارکرد صحیح در مخزن زمانی که واحد به خط اصلی و در فشار عملیاتی مورد نظر وصل می‌شود، باشد. یک صفحه شبکه یا دیفیوزر را می‌توان در خروجی رگ قرار داد تا از مکیده شدن مثانه به خط اصلی در فشارهای کم جلوگیری کند. تیوپ منبع تحت فشار با قلاب/قلاب در بالا برای پشتیبانی آویزان ارائه می‌شوند.

 

هنگامی‌که دریچه خط اصلی باز می‌شود، آب/رسانه تحت شرایط ایستا وارد تیوپ منبع تحت فشار می‌شود و شروع به فشرده سازی مخزن پر شده با گاز می‌کند. فشار خط استاتیک بیشتر از فشار قبل از شارژ مخزن خواهد بود. آب/رسانه‌ای که وارد تیوپ منبع تحت فشار می‌شود، مخزن از قبل شارژ شده را بیشتر فشرده می‌کند تا زمانی که تعادل کاملی بین آب در مثانه و هوای فشرده در مخزن ایجاد شود.

در هنگام خاموش کردن پمپ یا بسته شدن موج ایجاد شده در خط اصلی، آب را به داخل تیوپ منبع تحت فشار، فشار می‌دهد. این فشار توسط هوای فشرده در مخزن جذب می‌شود و به طور موثر فشار انعکاسی روی موج وارد می‌شود. پس از ضربات و نوسانات متعدد، فشار خط اصلی را یکنواخت کرده و حالت ایستا را بدون آسیب رساندن به خط لوله ایجاد می‌کند. در نهایت کل سیستم برای موج بعدی به حالت پویا باز خواهد گشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها