انواع دستگاه های تهویه مطبوع

کد خبر: 1214075

دستگاه های تهویه مطبوع برای کنترل هوای در جریان اطراف ما ساخته می‌شوند. هدف دستگاه های تهویه مطبوع ساخت محیطی برای راحتی افراد و یا کمک به یک فرایند است. در ادامه با سه دستگاه تهویه مطبوع چیلر، داکت اسپلیت و فن کویل بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع دستگاه های تهویه مطبوع

 

چیلر چیست؟

چیلر یک واژه برای تعریف دستگاهی است که با به گردش درآوردن مایعی مثل آب یا یک خنک کننده دیگر یا یک محیط گرمایی مانند مبرد، دما را کنترل می کند که دمای آن توسط یک سیکل تبرید تنظیم می شود. برای تهویه مطبوع از چیلر برای سرمایش که یک وسیله سرمایشی است رایج است اما امروزه به عنوان وسیله سرمایش و گرمایش استفاده می شود.

چیلرها و برج های خنک کننده بسیار شبیه به هم هستند، اما به طور دقیق، هر کدام نقش متفاوتی را ایفا می کنند. وظیفه یک برج خنک کننده عمدتا خنک کردن آب خنک کننده تجهیزات تهویه مطبوع است. با افزایش دما، آب سرد با استفاده از نیروی هوای بیرون برای کاهش دما خنک می شود.

انواع چیلرها

چیلر مواد را از دستگاه خارج کرده و خنک می کند. گرمای خارج شده باید توسط خود چیلر خارج شود. و روشی وجود دارد. انواع مختلفی از روش های خنک کننده از جمله خنک کننده با هوا و خنک کننده آبی وجود دارد.

چیلر هوا خنک

چیلر هواخنک هوا را به مبدل حرارتی می فرستد و چیلر را با هوا خنک می کند. موتور فن در کولر تعبیه شده است و به راحتی نصب می شود، اما از آنجایی که گرمای لوله اگزوز در اتاق ایجاد می شود، ممکن است نیاز باشد تجهیزات تهویه در یک مکان نزدیک باشد.

 

گاز فشرده شده توسط کمپرسور توسط کندانسور (رادیاتور) خنک شده و به مایع تبدیل می شود. این از یک مدار گاز خنک کننده و یک مدار آب در گردش تشکیل شده است و چیلر از گاز خنک کننده برای گرم کردن و خنک کردن آب در گردش استفاده می کند.

چیلر آب خنک

چیلر آب خنک یک نوع سیستم است که از یک برج خنک کننده برای خنک کردن آب استفاده می کند. خنک کننده چیلر آب خنک آب است. این چیلر مزایایی مانند کارایی خنک کنندگی بالا دارد و گرما را در اتاق آزاد نمی کند. مبرد فعال چیلر آب خنک آب است. چیلر جذبی، چیلر آب خنکی است که در مصارف مقیاسی بزگ برای تهویه مطبوع استفاده می‌کنند. در این موارد آنها به عنوان تهویه مطبوع مرکزی در نظر گرفته می شوند. چیلر آب خنک تجهیزات تهویه مطبوع ساختمان های متوسط و بزرگ است.

چیلر آب خنک چرخه خنک کننده دارد، اما آب سرد (آب گرم) با تغییر فشار خنک کننده در تجهیزات، تغییر ترکیب آن به هوا و آب (مبدل گرمای نهان) تولید می شود. با طراحی جمع و جور که قابلیت نصب در فضاهای کوچک را دارد می توان از چیلر آب خنک در تمام طول سال به طور موثر از آن استفاده کرد.

داکت اسپلیت

سیستم‌های داکت اسپلیت به شما این امکان را می‌دهند که:

  • کیفیت هوایی که تنفس می کنید را بهتر کنید
  • در دکوراسیون فضاهای خود حداقل دخالت کنید
  • یک فضای راحت را با داکت اسپلیت حفظ کنید
  • انرژی خانه یا محل کار خود را بهینه نگه دارید
  • از بالاترین استاندارد عملکرد لذت ببرید

سیستم‌های پیشرفته داکت اسپلیت حفظ یک فضای داخلی سالم‌تر را آسان‌تر می‌کنند و تنظیمات کنترل آب و هوا خانه شما را به همان اندازه که انرژی کارآمد است راحت نگه می‌دارد. محدوده داکت اسپلیت دارای کنترل اینورتر و توانایی دستیابی به راندمان عملیاتی برتر است. محدوده ظرفیت خنک کننده زیاد، سطح راحتی خوب، راحتی و قابلیت اطمینان مطلقی را که از داکت اسپلیت انتظار داشتید را ارائه می دهد.

سیستم های تهویه مطبوع یک به یک داکت اسپلیت منطقه ای با طراحی سبک وزن و فشرده، گزینه ایده آلی هستند که فضاهای نصب تنگ و چالش برانگیز هستند. سیستم‌های مجرای داکت اسپلیت راه‌حلی عالی برای خانه‌ها، ادارات، مغازه‌ها و رستوران‌ها، دارای قدرت و ویژگی‌هایی هستند که تضمین می‌کنند تهویه مطبوع کارآمدی دریافت می‌کنید.

تمام واحدها و سیستم های تهویه مطبوع داکت اسپلیت خنک کننده و گرمایش با بالاترین استانداردها ساخته شده اند تا هر گونه ناراحتی را به حداقل برسانند، بنابراین هیچ چیز مانع از لذت بردن از آب و هوای ایده آل داخل خانه در طول سال نمی شود.

واحدهای فن کویل

فن کویل یکی از اجزای سیستم گرمایش و سرمایش داخلی است. فن کویل آب و هوای خانه شما را با حرکت هوا از طریق آن کنترل می کند و روی رطوبت خانه شما تأثیر می گذارد. برای تکمیل تهویه مطبوع یا پمپ حرارتی شما، واحدهای فن کویل با سرعت متغیر می توانند راحتی زیاد با کارکرد صرفه جویانه در انرژی را برای شما ایجاد کنند. همچنین فن کویل می تواند با گزینه کابل گرمایش برق خانه شما را گرم کند.

کیفیت هوا با فن کویل

در حالی که فن کار می کند، فن کویل می تواند کیفیت هوای داخل خانه را با جلوگیری از ایجاد و گسترش کپک، ویروس، باکتری و سایر آلاینده ها بهبود بخشد. یک فن با سرعت متغیر و دوگانه می تواند جریان هوا را بهبود بخشد و در نتیجه فن کویل کنترل کیفیت هوا را در خانه شما افزایش دهد.

ویژگی های راحتی فن کویل

رطوبت هوا از عواملی است که راحتی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. فن کویل های دور متغیر و دو سرعته رطوبت بیشتری را از بین می برند و در نتیجه راحتی خانه افزایش می یابد.

سخن آخر

شرکت توسعه تدبیر و تلاش ماندگار با برند تجاری TTM در تولید و واردات دستگاه های تهویه مطبوع تجربیات بسیاری دارد. این شرکت سعی دارد دستگاهایی با توجه به نیاز مشتری ایرانی تولید و وارد کند. اگر به دنبال یک دستگاه مناسب برای خانه، محل کار و یا محیط صنعتی هستید شرکت TTM با آدرس اینترنتی www.ttmenterprise.com می تواند به شما کمک کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها