متناسب با فرم صورت و رنگ پوست کلاه گیس بخرید

کد خبر: 1218206
متناسب با فرم صورت و رنگ پوست کلاه گیس بخرید

یکی از نکات بسیار مهمی که در هنگام خرید کلاه گیس باید به آن توجه داشته باشید این است که چه نوع کلاه گیسی به فرم صورت و رنگ پوست شما می آید. فرقی نمی کند که شما قصد خرید کلاه گیس مردانه یا زنانه را دارید با در نظر گرفتن اصولی که در ادامه می گوییم مناسب ترین کلاه گیس را برای خود می خرید. 

 

کلاه گیس چیست؟

کلاه گیس wigs در واقع کلاهی است که روی آن با موهای مصنوعی یا طبیعی پوشیده شده است. اصولا افراد به دلایل پزشکی اعم از ریزش مو، شیمی درمانی، طاسی و حتی صرفا به دلیل زیبایی از کلاه گیس زنانه یا مردانه استفاده می کنند. 

انواع کلاه گیس

کلاه گیس طبیعی

کلاه گیس های طبیعی از موی طبیعی انسان ساخته شده اند و  برای افرادی مناسب است که قصد استفاده از کلاه گیس برای مدت زمان طولانی را دارند. البته قیمت کلاه گیس های طبیعی نسبتا بالا است که دلیل آن هم واضح است که به طبیعی بودن این نوع کلاه گیس ها بر می گردد. 

 کلاه گیس مصنوعی

خرید کلاه گیس مصنوعی به نسبت کلاه گیس های طبیعی از نظر اقتصادی به صرفه تر است اما در ساخت این نوع کلاه گیس ها از الیاف مصنوعی استفاده شده است. 

شایان ذکر است که کلاه گیس ها را از نظر اندازه به سه دسته کلاه گیس کوتاه، کلاه گیس متوسط و بلند تقسیم می کنند و همچنین از نظر جنسیتی هم این نوع کلاه گیس ها به کلاه گیس مردانه و زنانه دسته بندی می شوند؛ که هر کدام از انواع کلاه گیس تنوع بسیار بالایی دارند. 

 انتخاب کلاه گیس متناسب با فرم صورت

انتخاب کلاه گیس متناسب با فرم صورت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که ممکن است یک مدل کلاه گیس به صورت شما بیاید اما آن مدل به صورت شخص دیگری جذاب نباشد. برای اینکه بدانید کدام نوع کلاه گیس به صورت شما می آید این بخش از نوشتار را از دست ندهید. 

کلاه گیس مناسب برای صورت های گرد

در خرید کلاه گیس مناسب برای صورت های گرد به این نکته توجه داشته باشید که برای صورت های گرد، موهای کوتاه و شلوغ بهترین گزینه هستند. همچنین در صورتی که قسمتی از پیشانی با مو پوشیده شود هم فرم صورت زیباتر به نظر می رسد. 

 کلاه گیس مناسب برای صورت های بیضی

بهترین نوع کلاه گیس برای صورت های بیضی، مدل هایی هستند که موی مصری یا چتری دارند. در صورتی که به دنبال کلاه گیس زنانه با موی بلند برای صورت بیضی خود هستید؛ مدل هایی که مجعد یا فر هستند می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. 

 کلاه گیس مناسب برای صورت های مربعی

در هنگام خرید کلاه گیس برای صورت مربعی بهتر است کلاه گیس هایی را انتخاب کنید که تیزی چانه شما را ملایم تر نشان دهد. توصیه ما به شما این است که کلاه گیس هایی را انتخاب کنید که فرق کج و بلند دارند تا تیزی چانه شما را کمی پوشش دهند. 

 کلاه گیس مناسب برای صورت های لوزی

کلاه گیس مناسب برای صورت های لوزی، کلاه گیس هایی هستند که پیشانی آنها را کوتاه تر نشان می دهد و کشیدگی صورتشان را ملایم تر می کند. 

 کلاه گیس مناسب برای صورت قلبی

افرادی که صورت قلبی دارند اصولا پیشانی پهن و چانه باریکی دارند. کلاه گیس مناسب برای چهره این افراد کلاه گیسی است که باعث کاهش عرض پیشانی شود و چانه آنها را باریک تر نشان دهد؛ مانند کلاه گیس های چتری. 

کلاه گیس مناسب برای صورت های کشیده

کلاه گیس مناسب برای صورت های کشیده کلاه گیس های مجعد یا فرفری است؛ زیرا کلاه گیس های فرفری باعث می شود که کشیدگی صورت این افراد کمتر به چشم بیاید. 

 انتخاب کلاه گیس متناسب با رنگ پوست

اشتباهی که بسیاری از افراد در هنگام خرید کلاه گیس می کنند این است که دوست دارند تنوعی به خرج دهند و معمولا به سمت کلاه گیس هایی می روند که رنگ مویی متفاوت تر از رنگ موی خود را دارند که این کار کاملا اشتباه است؛ رنگی را انتخاب کنید که قبلا امتحانش را پس داده است. 

2

همچنین می توانید طبق رنگ پوستتان کلاه گیس انتخاب کنید. رنگ پوست معمولا به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شود که کلاه گیس متناسب با هر تناژ رنگی به شرح زیر است:

  • کلاه گیس مناسب برای تناژ رنگ پوست گرم: برای این افراد کلاه گیس هایی با رنگ های قهوه ای، بلوند عسلی، مسی و رنگ هایی با تناژ قرمز مناسب هستند.
  • کلاه گیس مناسب برای تناسب رنگ پوست سرد: برای این افراد کلاه گیس هایی با رنگ مشکی پر کلاغی، بلوند پلاتینی و قرمز آتشین مناسب هستند. 

نکات مهم در هنگام خرید کلاه گیس مناسب

بعد از آنکه درباره چگونگی انتخاب کلاه گیس متناسب با فرم چهره و رنگ پوست آشنا شدید نیاز است که درباره چند نکته مهم قبل از خرید کلاه گیس مناسب هم آشنا شوید که عبارتند از:

  • حساسیت به کلاه گیس های طبیعی بسیار کمتر از کلاه گیس های مصنوعی است.
  • قیمت کلاه گیس طبیعی از کلاه گیس مصنوعی بیشتر است.
  • در هنگام خرید کلاه گیس به اندازه کلاه زیرین و بافت توری کلاه گیس توجه داشته باشید تا موها و پوست سرتان در حین استفاده از کلاه گیس آسیبی نبیند. 

3

روش های مراقبت از کلاه گیس

بدون شک نگهداری و مراقبت صحیح از کلاه گیس ها باعث حفظ شکل ظاهری و افزایش طول عمر آنها می شود. از جمله روش های مراقبت از کلاه گیس عبارتند از:

  • از شامپوهای معمولی برای شستن کلاه گیس استفاده نکنید: برای شستشوی کلاه گیس باید از شامپوهای مخصوص کلاه گیس های طبیعی یا مصنوعی خریداری کنید و به هیچ عنوان از محصولات پارابن دار استفاده نکنید.
  • کلاه گیس را درست شانه بزنید: برای شانه زدن کلاه گیس از شانه های دانه درشت یا برس سیمی استفاده کنید و برس های موی معمولی مناسب شانه زدن کلاه گیس ها نیستند چرا که ممکن است باعث کشیده شدن الیاف کلاه گیس شوند. اگر موی کلاه گیس بلند است ابتدای قسمت شاخه موها را شانه کنید و کم کم به سمت ریشه بروید. در هنگام شانه زدن موهای متوسط هم حواستان باشد که این موها سریع گره می خورند و با ملایمت این کار انجام دهید. در صورتی که موهای کلاه گیس هم کوتاه است که با انگشت هایتان هم می توانید آنها را مرتب کنید و نیازی به شانه زدن نیست. 
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها