آشنایی با شهر گلبهار، روش های دسترسی و امکانات این شهر

کد خبر: 1218755

شهر گلبهار جدیدترین شهری است که در نزدیکی مشهد ساخته شده و همچنین یکی از اماکن دیدنی مشهد محسوب می‌شود چرا که درون آن بخش‌های تفریحی مختلفی وجود دارد. در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با این شهر صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در رابطه با آن بیان کنیم.

آشنایی با شهر گلبهار، روش های دسترسی و امکانات این شهر

 

 

اطلاعات کلی در رابطه با شهر گلبهار

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، شهر گلبهار یکی از شهرهای جدید در نزدیکی مشهد است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، این شهر در 35 کیلومتری مشهد قرار داشته و زمان کمی برای طی کردن این مسیر نیاز است. پس شما به عنوان مسافر اگر قصد دیدن از مکان‌های تفریحی اطراف مشهد را دارید پس از تهیه تور مشهد و سفر به این شهر 35 کیلومتر راه تا گلبهار دارید.

گلبهار بین دو رشته کوه بینالود و کوه‌های هزار مسجد قرار دارد و به همین دلیل آب و هوای بسیار مناسبی دارد. در واقع دما گلبهار به صورتی است که نه خیلی گرم بوده و نه خیلی سرد است.

می‌دانید که شهر مشهد دارای آب و هوای نسبتا گرمی است مخصوصا اگر در تابستان به این شهر بروید، ممکن است نتوانید گرما را تحمل کنید. به همین دلیل تعداد بسیار زیادی از مسافرین تورهای مختلف شهر مشهد مخصوصا تور مشهد از تهران که در تابستان به این شهر سفر می‌کنند، دوست دارند حتما ساعاتی را در شهر گلبهار بگذرانند تا از گرما رها شوند.

ساخت این شهر در سال 1366 آغاز شد و برای این کار تحقیقات بسیار زیادی انجام گرفت تا نهایتا شهری با رویکرد علمی و فرهنگی ساخته شود. در حال حاضر مردم این شهر هیچ مشکلی نداشته و تمامی امکانات مورد نیاز را دارند.

چند نفر در شهر گلبهار زندگی می‌کنند؟

به صورت معمول بررسی جمعیت هر شهری در طی سرشماری‌های رسمی انجام می‌شود. این موضوع در رابطه با جمعیت شهر گلبهار نیز صدق می‌کند. آخرین سرشماری که در ایران انجام شد مربوط به سال 1395 بوده و طبق آمارهای به دست آمده از آن، جمعیت این شهر 36877 نفر می‌باشد.

البته بعد از این سرشماری اطلاعات غیر رسمی دیگری نیز در دست است که مربوط به اداره برق، گاز، آب و بهداشت می‌باشد. طبق این اطلاعات، جمعیت این شهر تا 75000 نفر افزایش پیدا کرده است.

چگونه به شهر گلبهار دسترسی داشته باشیم؟

شهر گلبهار فاصله خیلی کمی تا شهر مشهد داشته و اگر بخواهید با ماشین شخصی این مسیر را طی کنید، باید فقط 35 دقیقه در راه باشید. این بهترین روش برای دسترسی به گلبهار است. البته باید بدانید که راه‌های حمل و نقل عمومی نیز برای این مسیر وجود دارد.

می‌توانید از اتوبوس و مینی بوس استفاده کنید. البته شهرداری مشهد در حال ساختن مترو نیز می‌باشد که بعد از آن، دسترسی به این شهر بسیار راحت خواهد شد. وجود این راه‌های ارتباطی به این دلیل است که تعداد زیادی از شهروندان مشهدی تصمیم گرفتند به گلبهار نقل مکان کنند.

دیدنی های شهر گلبهار

جاذبه‌های دیدنی شهر گلبهار

در ابتدا هم به این موضوع اشاره کردیم که شهر گلبهار دارای جاذبه‌های گردشگری است. در این بخش شما را با این جاذبه‌ها آشنا می‌کنیم:

دریاچه مصنوعی

دریاچه مصنوعی زیبایی به وسعت 5.4 هکتار در این شهر وجود دارد که با چشم انداز بسیار زیبا به عنوان یکی از اماکن جذاب برای مردم و مسافرین محسوب می‌شود. خیلی از افراد به این دریاچه، دریاچه سنجاقک می‌گویند چرا که در پارک سنجاقک قرار دارد.

این پارک بسیار بزرگ است (حدود 15 هکتار) و امکانات تفریحی بسیار زیادی دارد. در واقع فقط دریاچه مصنوعی به عنوان بخش دیدنی و تفریحی آن نبوده و شما می‌توانید از پینت بال، موتور سواری، اسکی روی آب و ... نیز لذت ببرید.

همچنین پیست دوچرخه سواری حرفه‌ای در این پارک وجود داشته و شما می‌توانید ساعت‌ها در آن دوچرخه سواری کنید.

پارک متحرک

گزینه بعدی که جزء زیبایی‌های گلبهار محسوب می‌شود، پارک متحرک است. این پارک در خیابان مهتاب قرار داشته و نکته جذابی که در رابطه با آن وجود دارد این است که تمامی اجزای آن متحرک است. یعنی حتی صندلی‌های پارک نیز ثابت نبوده و این می‌تواند برای مسافرین بسیار جذاب باشد.

منطقه گلمان

منطقه گلمکان

همه مشهدیان منطقه گلمکان را بسیار دوست داشته و اکثر روزهای تعطیل را به این منطقه می‌روند. منظره طبیعی بسیار زیبایی در این بخش وجود داشته و به شما اطمینان می‌دهیم که نمی‌توانید آن را فراموش کنید.

رودهای فصلی و دائمی مختلفی در این منطقه وجود داشته و می‌توانید از آب گوارای آن‌ها لذت ببرید. بیشتر کشاورزان این منطقه، از این رودها برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند.

فرودگاه گلبهار

در آخر به فرودگاه شهر گلبهار اشاره می‌کنیم. این فرودگاه به صورت تخصصی آموزش پرواز را برای علاقه‌مندان برگزار کرده و بیش از 70 مربی و پرسنل دارد.

بیشتر بخوانید: به منظور آشنایی بیشتر با فرودگاه مشهد روی لینک داده شده کلیک کنید.

هواپیماهای کوچک و دو نفره و چهار نفره‌ای در این فرودگاه وجود دارند که می‌توانید در کنار خلبان، در آن سوار شده و منظره زیبای شهر را مشاهده کنید. طبیعتا چنین پروازی بسیار رویایی خواهد بود. همچنین باید بدانید که این فرودگاه از سال 1380 بین تمامی شرکت‌های دنیا، به عنوان بهترین پایگاه معرفی شده است.

منبع مقاله

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها