آموزش گام به گام نجات گوشی آب خورده

کد خبر: 1222197

گوشی شما درون آب افتاده است و فکر می‌کنید که با خیس شدن آن، خودتان هیچ کاری برای آن نمی‌توانید انجام دهید؟ این موضوع تا حدودی صحت دارد و در برخی مواقع تنها متخصص قادر به تعمیر گوشی است اما همیشه اینطور نیست. در برخی مواقع با انجام دادن چند کار آسان، می‌توانید تلفن همراهتان را از یک خطر بزرگ نجات دهید. ما در این مقاله، گام به گام مراحل نجات گوشی آب خورده را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش گام به گام نجات گوشی آب خورده

 

اهمیت نجات سریع گوشی آب خورده

خیس شدن گوشی تلفن همراه، اتفاقی است که احتمال وقوع آن برای همه افراد وجود دارد؛ البته امیدواریم که شما خواننده محترم، این مقاله را قبل از افتادن گوشی خود در آب و با خیال راحت مطالعه کنید؛ زیرا مهم‌ترین نکته در نجات گوشی آب خورده، سرعت عمل است؛ به عبارت دیگر در صورت وقوع این پیشامد، فرصتی برای کسب اطلاعات وجود ندارد؛ بلکه باید خیلی سریع دست به کار شوید.

لازم به توضیح است که دستگاه‌های تلفن همراه، حاوی قطعات الکترونیکی حساس هستند؛ از طرفی آب، نوعی رسانای الکتریکی به شمار می‌رود؛ بنابراین در صورت نفوذ آب به گوشی، احتمال خرابی قطعات وجود دارد.

ناگفته نماند که میزان خسارت دیدن گوشی آب خورده به عوامل مختلفی از جمله نوع و مدل گوشی، میزان تماس دستگاه با آب و مدت زمان باقی ماندن آن در آب بستگی دارد. بی تردید گوشی‌های ضد آب، مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارند؛ با این حال حتی از این تلفن‌ها نیز باید در برابر نفوذ آب، محافظت کرد.

لازم است، مجدداً خاطرنشان شود، در صورتی که به محض افتادن گوشی در آب، اقدام به نجات آن نموده و مواردی را که در ادامه می‌آیند، به صورت گام به گام اجرا کنید، احتمال آسیب دیدن دستگاه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

آموزش مرحله به مرحله نجات گوشی آب خورده

11

در این بخش از مقاله، راهکارهای نجات گوشی آب خورده را به صورت گام به گام و مرحله به مرحله آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

خارج کردن گوشی از آب در سریعترین زمان ممکن

همان طور که بیشتر نیز اشاره کردیم، در صورت مواجهه گوشی با آب، باید بلافاصله وارد عمل شده و در سریع‌ترین زمان ممکن، دستگاه را از آب خارج کنید. انجام سریع این کار، تاثیر زیادی در نجات گوشی دارد و در برخی موارد، حتی از نفوذ آب به قطعات داخلی جلوگیری می‌کند.

خاموش کردن گوشی  و جدا کردن باتری، سیم کارت و کارت حافظه

12

پس از خارج کردن گوشی از آب، خاموش نمودن آن، ضروری‌ترین کاری است که باید صورت گیرد؛ البته ممکن است، گوشی در هنگام افتادن در آب به طور خودکار خاموش شود؛ در این صورت به هیچ عنوان گوشی را روشن نکنید.

بارها دیده شده است که گوشی آب خورده، حتی چند روز پس از وقوع حادثه، بدون هیچ مشکلی کار می‌کند؛ اما بعد از مدتی، دچار آسیب‌های جدی شده و یا به طور ناگهانی از کار می‌افتد؛ بنابراین حتی در حالتی که احساس می‌کنید، موبایل آب خورده، سالم است، به سرعت آن را خاموش کنید.

باز کردن گوشی و جداسازی قطعات مختلف از جمله باتری، سیم کارت و کارت حافظه، اقدام بعدی برای نجات گوشی آب خورده است. این مرحله نیز باید با سرعت هر چه تمام‌تر انجام شود، تا حتی الامکان، میزان مواجهه اجزای داخلی گوشی با رطوبت، کاهش یابد.

خشک کردن گوشی با دستمال

همه قسمت‌های خارجی و داخلی گوشی، باید با دستمال تمیز، خشک شوند. دقت کنید که دستمال، کاملاً خشک بوده و پرز ندهد؛ دستمال‌های نخی برای این کار مناسب هستند.

خشک کردن گوشی با سشوار

برای اینکه از خشک شدن کامل گوشی، اطمینان حاصل کنیم، باید پس از استفاده از دستمال، آن را با سشوار خشک کنیم. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان دستگاه تلفن همراه را در مقابل بخاری یا نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

بستن گوشی و قرار دادن در کیسه برنج یا سیلیکا

13

بعد از طی مراحل بالا، باید قطعات گوشی را به جای خود برگردانده و دستگاه را ببندید؛ سپس آن را در کیسه برنج قرار دهید؛ زیرا برنج، قابلیت جذب رطوبت بالایی دارد و نم احتمالی باقیمانده در دستگاه را از بین می‌برد. توجه کنید که گوشی را به گونه‌ای در کیسه برنج قرار دهید که همه قسمت‌های آن پوشانده شوند.

علاوه بر کیسه برنج، از پاکت‌های ژل سیلیکا یا همان کیت‌های ضد رطوبت نیز می‌توان برای رفع رطوبت احتمالی گوشی استفاده کرد. این کیت‌ها در بسته‌بندی برخی لوازم الکتریکی به چشم می‌خورند.

شایان ذکر است که استفاده از سیلیکا در اولویت قرار دارد و پس از 24 ساعت، می‌توان گوشی را از کیسه برنج یا جعبه حاوی پاکت‌های ژل سیلیکا خارج کرد.

قرار دادن باتری و سیم کارت در گوشی و روشن کردن آن

پس از اینکه احتمال مرطوب بودن گوشی به صفر رسید، نوبت به قرار دادن باتری و سیم کارت می‌رسد. در نهایت می‌توان گوشی را روشن کرده و کارآیی آن را تست نمود.

اتصال گوشی به شارژ

اگر بعد از انجام اقدامات لازم، گوشی، روشن نشد، اولین کاری که می‌توانید، انجام دهید، این است که آن به شارژ، متصل کنید؛ زیرا احتمال تمام شدن شارژ بر اثر افتادن گوشی و جا به جایی باتری وجود دارد.

چند توصیه ضروری برای نجات گوشی آب خورده

در قسمت‌های پیشین، روش نجات گوشی آب خورده را به صورت گام به گام توضیح دادیم. حال قصد داریم به بیان چند توصیه ضروری بپردازیم که در زمان خیس شدن گوشی نباید آنها را انجام داد.

  • تکان دادن دستگاه برای خارج کردن آب
  • فوت کردن به منظور خشک نمودن آب
  • فشار دادن دکمه‌های گوشی
  • عدم اتصال گوشی به شارژ، قبل از اطمینان از خشک شدن و انجام همه کارهای احتیاطی لازم
  • روشن نمودن گوشی یا کار کردن با آن، بلافاصله بعد از خارج کردن دستگاه از آب
  • قرار دادن گوشی در مجاورت هر نوع وسیله گرمایشی
  • استفاده از دستمال آلوده برای خشک کردن گوشی یا قرار دادن آن در برنج حاوی گرد و غبار

تعمیر گوشی آبخورده با مراجعه به مراکز معتبر تعمیر گوشی

گاهی اوقات حتی با وجود اقدام سریع و انجام کلیه مراحل ذکر شده در مقاله، متوجه می‌شویم که گوشی آب خورده، روشن نمی‌شود و یا عملکرد آن با اختلالاتی مواجه شده است. از طرفی باز و بسته کردن گوشی به روش صحیح و جایگذاری قطعات، برای برخی افراد مشکل است. در این مواقع، مراجعه به یک مرکز معتبر تعمیر گوشی، ضروری به نظر می‌رسد.

شرکت ماناتل، بهترین مرکز تعمیر گوشی‌های سامسونگ، آیفون و شیائومی به شمار می‌رود. این مرکز، مشاوره لازم در خصوص نجات گوشی آب خورده را ارائه داده و در اسرع وقت برای تعمیر تلفن همراه شما، اقدام می‌کند. از طریق این مرکز می‌توانید، حتی بدون مراجعه حضوری، گوشی خود را به افراد متخصص سپرده و آن را صحیح و سالم درب منزل تحویل بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها