10 مزیت نرم افزار CMMS

کد خبر: 1232962

یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشرفته (CMMS)، باعث بهبود فعالیت‌های نت و افزایش کارایی کلی تجهیزات می‌شود. برای خرید نرم افزار CMMS در قدم اول باید زمان خود را صرف تحقیق در مورد فروشندگان نرم افزار، طی کردن مراحل فروش، توجیه اقتصادی و آموزش تیم خود کنید.

10 مزیت نرم افزار CMMS

 

10 مزیت نرم افزار CMMS

چرا باید یک CMMS بخرید؟ بخوبی می‌دانیم که معرفی یک راه‌حل نرم افزاری جدید در سازمان کار آسانی نیست، اما بهتر است بدانید که یک سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشرفته (CMMS)، باعث بهبود فعالیت‌های نت و افزایش کارایی کلی تجهیزات می‌شود. برای خرید نرم افزار CMMS در قدم اول باید زمان خود را صرف تحقیق در مورد فروشندگان نرم افزار، طی کردن مراحل فروش، توجیه اقتصادی و آموزش تیم خود کنید.

قطعا مزایای نرم افزار CMMS ارزش صرف زمان را دارد و می‌تواند به شما در صرفه‌جویی هزینه‌ها و زمان، افزایش طول عمر مفید دارایی، بهبود سلامت و ایمنی و موارد دیگر کمک کند.

 

  • غلبه بر عقب ماندگی تعمیر و نگهداری

برخی از درجات عقب ماندگی تعمیر و نگهداری غیرقابل اجتناب است، اما انباشت تعداد زیاد این تعمیرات می‌تواند عملیات شما را به یک مشکل تبدیل کند. یک CMMS قادر است، منابع مالی و انسانی تعمیر و نگهداری را بصورت متعادل توزیع کند تا انباشتگی فعالیت‌های نت از کنترل خارج نشود. این نرم افزار جرئیاتی مختلفی را از فعالیت‌های انجام یافته ثبت می‌کند که قبلا مورد توجه نبودند. امکانات پایه‌ای نرم افزار نت، اجازه می‌دهد که وظایف تعمیر و نگهداری را برنامه‌ریزی، ارجاع و اولویت‌بندی کنید و از انجام صحیح کلیه فعالیت‌ها مطمئن شوید.

  • افزایش طول عمر دارایی

هرچه میانگین سن تجهیزات صنعتی بالاتر باشد، زمینه بروز خرابی تاثیرگذار بیشتر است. اگرچه سن همیشه دلیل شکست نیست، اما اغلب یک عامل موثر است. از سوی دیگر، جایگزینی تجهیزات جدید با مدل‌های قدیمی از نظر مالی به‌صرفه نیست، همین موضوع یکی از دلایل اهمیت تعمیر و نگهداری منظم است.

نگهداری طولانی مدت تجهیزات در شرایط عملیاتی خوب، به معنای انجام تعمیر و نگهداری قبل از خراب شدن تجهیز است. این کار با استفاده از سیستم‌های سنتی (فرم کاغذی یا صفحات اکسل) و حدس و گمان امکان‌پذیر نیست. بلکه با یکپارچه‌سازی نرم‌افزار CMMS و سنسورها، تجهیزات پایشی و GPSها سلامت یک دارایی را بطور لحظه‌ای ردیابی کنید، خرابی و مشکلات را قبل از وقوع آن تشخیص دهید و برنامه تعمیر و نگهداری بهینه‌ای را تبیین کنید.

 

 

  • برنامه‌ریزی و تکمیل نگهداری پیشگیرانه را آسان‌تر کنید

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه عیوب را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگتر برطرف می‌کند، تیم‌های تعمیر و نگهداری می‌دانند که نت پیشگیرانه PM کلیدی برای کاهش زمان خرابی دارایی است.

در یک نرم افزار CMMS با ایجاد سفارشات کاری خودکار، فعالیت‌های PM را می‌توان بر اساس کارکرد، زمان یا شرایط تجهیز برنامه‌ریزی کرد. در این فعالیت‌ها یک سفارش کاری با جزئیات کامل ایجاد و در کارتابل تعمیرکار یا تکنسین قابل مشاهده است.

  • قطعاتی را که برای تعمیر و نگهداری نیاز دارید به دقت پیش‌بینی کنید

کنترل موجودی انبار از دو جنبه اهمیت بالایی دارند، از طرفی عدم کنترل موجودی می‌تواند منجر به انواع مشکلات پرهزینه مانند توقف تولید شود و از سوی دیگر تامین بیش از حد موجودی می‌تواند 12% تا 20% به هزینه خرید اصلی اضافه کند. اگر هنگام خراب شدن تجهیزات، قطعات مناسب در دسترس نباشند، خرابی منجر به توقف افزایش می‌یابد. مدیریت موجودی انبار با یک CMMS به شما کمک می‌کند تا قطعات را در زمان درست خریداری، ردیابی و سازماندهی کنید تا بتوانید از بروز این مشکلات پرهزینه جلوگیری کنید. نرم افزار cmms آلکا ابزارهایی مانند نقطه خرید خودکار، گزارش موجودی و پیش‌بینی قطعات موردنیاز را برای تصمیم‌گیری در مورد موجودی بر اساس داده‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد تا با کمبود بیش از حد موجودی مواجه نباشید.

  • هزینه‌های نگهداری را پیگیری و گزارش دهید

نرم‌افزار CMMS ابزاریست که همه موارد مربوط به سفارشات کاریِ تکمیل‌شده، از جمله قطعات، نیروی کار و هزینه‌های جانبی را ردیابی می‌کند. این امر باعث می‌شود که گزارش جزئی و تجمیعی در مورد این هزینه‌ها، محل مصرف بودجه را در اختیار داشته باشید و تصمیم‌گیری آگاهانه درباره هزینه‌های سرمایه‌ای آسان می‌شود. برای مشاهده مزیت واقعی نرم افزار cmms می‌توانید هزینه تعمیر و نگهداری واکنشی و پیشگیرانه را مقایسه کنید.

 

 

  • صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی

هزینه‎‌های بالای سوخت و انرژی در بین مجموعه‌های تولیدکننده نشان می‌دهد که هر شرکتی می‌تواند با مدیریت و کاهش مصرف سوخت بودجه تولید را کاهش دهد. تجهیزاتی که برنامه نگهداری منظمی دارند از نظر مصرف انرژی کارآمدتر هستند و برای کاهش هزینه‌های کلی انرژی شما کلیدی هستند. نرم افزارهای cmms امکان مدیریت سوخت در ماشین آلات متحرک را نیز دارند، با تعیین استانداردهای مصرف سوخت هر ماشین از مصرف مازاد سوخت جلوگیری کنید.

 

 

  • برنامه تعمیر و نگهداری خود را بهینه کنید

سامانه تعمیر و نگهداری بهینه منابع مالی و زمانی را هدفمند صرف می‌کند. این برنامه بایستی بتواند هر عنصر ضروری در تعمیر و نگهداری، مانند نیازهای دارایی، برنامه‌های تولید و موجودی را پیش‌بینی کند.

تدوین یک برنامه نگهداری بهینه با درک نیاز دارایی‌ها، منابع شما و تجربه تیم نت شروع می‌شود. ابزارهایی مانند حسگرها، تجهیزات پایشی به شما کمک می‌کنند داده‌های مربوط به عملکرد دارایی را ضبط، ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید. ادغام این ابزارها با نرم افزار CMMS به شما این امکان را می‌دهد که از این داده‌ها برای تنظیم برنامه فعالیت‌های نت پیشگیرانه استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که برنامه‌های تعمیر و نگهداری از منابع انسانی تا حد امکان به طور موثر استفاده می‌کنند.

  • درخواست‌های کاری را خودکار کنید

در یک سیستم سنتی مدیران تعمیر و نگهداری درخواست‌های کاری را از طریق تلفن، تیکت‌های کاغذی، تخته سفید یا شفاهی دریافت می‌کنند. این فرآیندهای قدیمی تیم‌های نت را مجبور می‌کند تا زمان زیادی را برای ایجاد سفارشات کاری و وارد کردن داده‌ها صرف کنند.

نرم افزار CMMS با خودکار کردن فرآیند درخواست کار، تمام مراحل اضافی را حذف می‌کند. کارمندان می‌توانند درخواست‌های کاری را باتوجه به محرک‌های PM تنظیم کنند یا به حسگرهایی متصل شوند که سفارش‌های کاری را بر اساس شرایط بلادرنگ یک دارایی ایجاد می‌کنند. هیچ زمانی برای تفهیم سفارشات کاری، ردیابی تکنسین‌ها و بررسی قطعات موجود صرف نمی‌شود.

  • سرعت دریافت گزارشات و شاخص‌های نت را افزایش دهید

شاخص‌ها و KPIهای تعمیر و نگهداری در شناسایی علل ریشه‌ای خرابی‌ها و شناسایی معیارهای استاندارد صنعت تاثیر بسزایی دارند. بااین‌حال، جمع‌آوری گزارش‌های KPI با استفاده از اکسل یا قلم و کاغذ با خطا و دشواری فراوانی همراه باشد.

نرم افزار CMMS به شما امکان جمع‌آوری داده‌های مستند و واقعی را از انواع فعالیت‌های نت را می‌دهد. از نرم افزار CMMS دربازه زمانی مشخص گزارشات مختلفی دریافت نمایید و به همراه تیم نگهداری تعمیرات به تحلیل، آنالیز و بهینه سازی فرآیندهای نت بپردازید. تحلیلKPI ها، شاخص‌ها و گزارشات به شما کمک می کند که با اعمال تغییرات کوچک و اساسی بهره‌وری تجهیزات را افزایش و احتمال وقوع خرابی را کاهش دهید.

  • دسترسی به تاریخچه دارایی ها

تاریخچه دارایی یعنی راهنمای جامع نگهداری دارایی، اگر تاریخچه جامعی در دسترس تکنسین‌ها نباشد، مدیریت یک دارایی در کل چرخه عمر آن دشوار خواهد بود. حتی اگر تکنسین‌های شما همه چیز را در مورد گذشته یک دارایی بدانند، اما این احتمال همیشه وجود دارد که تکنسین به هر دلیلی از مجموعه شما جدا شود.

یک نرم افزارCMMS وابستگی به کارشناسان و سمت‌ها را کاهش می‌دهد، با نگهداری سوابق هر دارایی جزئیات تمام فعالیت‌های انجام شده از جمله: تعمیرات دوره‌ای، بازدیدهای روتین‌دار، ساعات کاری، توقفات و موارد دیگر را در دسترس دارید و تکنسین‌ها می‌توانند به سرعت به این سوابق دسترسی پیدا کنند تا به PM یا عیب‌یابی خرابی کمک کنند.

نرم افزار نگهداری تعمیرات آلکا یکی از بهترین نرم افزارهای CMMS کشور است که در بیشتر صنایع مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. تیم فنی نرم افزار آلکا با شناسایی نواقص فرآیندهای نت در صنایع مختلف، نسخه‌های اختصاصی صنایع تولیدی را طراحی و ارائه کرده‌اند. انعطاف‌پذیری این نرم افزار در پوشش حداکثری فرآیندهای نت باعث شد که رضایت حداکثری بهره‌برداران در کارنامه نرم افزار cmms آلکا ثبت شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد