انتخاب محیط مناسب برای سیستم یو پی اس

کد خبر: 1233704

هنگام انتخاب یک سیستم UPS، طبیعی است که بر روی مشخصات عملکردی آن مانند استقلال باتری UPS، در دسترس بودن، ظرفیت و بهره وری انرژی تمرکز کنید. در حالی که این جنبه ها ضروری هستند، یک عامل مهم دیگر نیز وجود دارد: محیط نصب یو پی اس

 

برای اطمینان از عملکرد قابل اعتماد طولانی مدت، انتخاب منبع تغذیه اضطراری مناسب (UPS) برای استفاده در دما و محیط های مناسب ضروری است.

برای اطمینان از راه حل مناسب UPS، توصیه می کنیم همیشه مشخصات دمای عملیاتی آن را بررسی کنید و هنگام برنامه ریزی برای نصب UPS در محلی که انتخاب کرده اید، از مطابقت یا فراتر از شرایط محیطی اطمینان حاصل کنید. توصیه می شود منابع تغذیه اضطراری در محیطی با دمای کنترل شده مشابه کاربردهای مورد نظر سیستم های یو پی اس نصب شوند.

منبع تغذیه اضطراری و باتری یو پی اس 200 آمپر صبا نباید در نزدیکی سایر منابع حرارتی یا نزدیک پنجره های باز یا مناطقی که حاوی مقادیر زیادی رطوبت هستند قرار داده شود و محیط باید عاری از گرد و غبار بیش از حد و دودهای خورنده باشد. علاوه بر این، منافذ تهویه در جلو، کنار یا عقب دستگاه نباید مسدود شود.

دمای محیط

تمام باتری های منبع تغذیه بدون وقفه دارای ظرفیت نامی هستند که بر اساس شرایط مشخص تعیین می شود. ظرفیت نامی باتری های یو پی اس بر اساس دمای محیط 20 درجه سانتی گراد یا 25 درجه سانتی گراد است. استفاده از منبع تغذیه اضطراری تحت این شرایط عمر باتری یو پی اس را به حداکثر می رساند و عملکرد بهینه را در پی خواهد داشت.

ما دمای کارکرد 20 درجه سانتی گراد را برای دستیابی به طول عمر مورد انتظار توصیه می کنیم. در حالی که یک سیستم UPS و باتری در دماهای مختلف به کار خود ادامه می دهند، مهم است که توجه داشته باشید که این امر احتمالاً منجر به کاهش عملکرد و کاهش طول عمر باتری UPS می شود.

یک قانون کلی که باید به خاطر داشته باشید این است که به ازای هر 10 درجه سانتی گراد بالاتر از دمای محیط 20 درجه سانتی گراد، عمر باتری یو پی اس 155 آمپر صبا منبع تغذیه بدون وقفه 50 درصد کاهش می یابد. از این رو،

در بسیاری از موارد، یک سیستم UPS برای استفاده در محیط دمایی اعلام شده طراحی شده است، بنابراین اجزای داخلی نزدیک به محدوده دمایی خود می توانند از حداکثر درجه حرارت خود فراتر روند. این می تواند منجر به کاهش قابلیت اطمینان و طول عمر راه حل UPS یا خرابی کامل شود.

طراحی خنک کننده مناسب برای اتاق UPS، قابلیت اطمینان خود تجهیزات منبع تغذیه بدون وقفه را تضمین می کند. اگر تهویه مطبوع شما کار می کند اما ناکارآمد است، حجم کافی هوای سرد تولید نمی کند و منجر به گرم شدن بیش از حد سیستم یو پی اس می شود. این معمولاً در روزهای گرم تابستان قابل توجه است. شما باید بررسی کنید که واحدهای تهویه مطبوع کافی دارید و همه آنها به طور منظم سرویس می شوند تا میزان خنک کنندگی صحیح برای نصب UPS تعیین شده ارائه شود.

با راه‌حل‌های بزرگ‌تر منبع تغذیه بدون وقفه صنعتی، ممکن است ارزش در نظر گرفتن یک اتاق باتری صبا باتری جداگانه را داشته باشد تا باتری‌های UPS در دمای بهینه نگه داشته شوند و در عین حال به اتاق UPS اجازه می‌دهد تا تحمل دما بیشتری داشته باشد.

یکی از رایج ترین چالش های انرژی باتری در کاربردهای مخابراتی و UPS دما است. اغلب، این باتری ها نیاز به مقاومت در برابر دمای بالا دارند، زیرا در محل خارج از محیط های با دمای کنترل شده ذخیره می شوند. حتی در فضاهای کنترل شده، حفظ دما در 70-75 درجه (همانطور که بیشتر باتری ها برای آن طراحی شده اند) می تواند منجر به هزینه های بالای سربار شود.

چگونه گرما بر عملکرد باتری شما تأثیر می گذارد؟

نیروی باتری از تعامل یک بار مثبت و منفی در محلول الکترولیت تولید می شود. دمای محیط می تواند تأثیر عمده ای بر این واکنش شیمیایی داشته باشد، همانطور که معمولاً در دماهای سردتر دیده می شود، جایی که بار آهسته تر تولید می شود.

دمای گرمتر اثر معکوس دارد و باعث افزایش واکنش شیمیایی می شود. وقتی بیش از حد گرم است و شارژ آن خیلی زیاد است، جریان می تواند در داخل باتری نشت کند، که به افزایش سرعت خود تخلیه باتری کمک می کند و باعث پیری بسیار سریعتر آن می شود. (این معمولاً بزرگترین عامل کاهش طول عمر باتری یو پی اس 7.5 آمپر صبا است).

گرما قاتل همه باتری ها است، اما همیشه نمی توان از دمای بالا اجتناب کرد. این مورد در مورد باتری داخل لپ‌تاپ، باتری استارت زیر کاپوت ماشین و باتری‌های ثابت در یک پناهگاه حلبی زیر آفتاب داغ است. به عنوان یک دستورالعمل، هر 8 درجه سانتیگراد (15 درجه فارنهایت) افزایش دما، عمر باتری اسید سرب مهر و موم شده را به نصف کاهش می دهد.

این بدان معناست که یک باتری VRLA برای کاربردهای ثابت مشخص شده برای 10 سال در دمای 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) فقط 5 سال عمر می کند اگر به طور مداوم در معرض 33 درجه سانتیگراد (92 درجه فارنهایت) قرار گیرد و 30 ماه اگر در یک بیابان ثابت نگهداری شود. دمای 41 درجه سانتیگراد (106 درجه فارنهایت). هنگامی که باتری در اثر حرارت آسیب ببیند، ظرفیت آن قابل بازیابی نیست.

عمر باتری به فعالیت آن نیز بستگی دارد و اگر باتری 2 ولت 800 آمپر صبا با تخلیه مکرر استرس داشته باشد، عمر مفید آن کاهش می یابد.

هوای سرد می تواند از دو طریق بر عملکرد یو پی اس تاثیر بگذارد. اول، زمان اجرای باتری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این به دلیل دمای پایین است که بر شیمی داخلی باتری تأثیر می گذارد و امپدانس داخلی باتری را افزایش می دهد. ظرفیت باتری یو پی اس برای جبران باید بزرگتر باشد.

کاربردهای صنعتی همچنین بسیاری از مسائل محیطی داخلی یا خارجی از جمله تراکم نقطه شبنم، رطوبت بالا، مه نمک یا آلاینده های موجود در هوا را به همراه دارد.

هوای گرم نیز می تواند برای عملکرد یو پی اس بسیار مضر باشد. یک یو پی اس معمولی "درجه اداری" طراحی شده است تا فقط از 0 درجه تا 40 درجه سانتیگراد (محیط های کنترل شده با دما) به طور قابل اعتماد کار کند.

گرما می تواند به قطعات، پلاستیک و باتری های یو پی اس آسیب برساند و باعث مشکلات ایمنی پرهزینه، خرابی و خرابی زودرس یو پی اس و باتری شود. معمولاً هر یک تا دو سال یکبار تعویض باتری 6 ولت 200 آمپر صبا پرهزینه و مکرر مورد نیاز است.

فقط یک یو پی اس صنعتی آنلاین به طور خاص برای مقاومت در برابر دماهای بالا تولید می شود - یو پی اسی که دارای گواهینامه آژانس (به عنوان مثال UL) برای داشتن محدوده دمای عملیاتی گسترده حداقل است.

-20 درجه سانتیگراد تا 55 درجه سانتیگراد (4- درجه فارنهایت تا 131 درجه فارنهایت).

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد