تفاوت وکیل کیفری در تهران و وکیل طلاق در تهران

کد خبر: 1234945

ما در این مقاله قصد داریم تفاوت وکیل کیفری در تهران را با وکیل طلاق در تهران به صورت کامل برای شما تشریح کنیم. تمام کشورها در سراسر جهان دارای نظام قضایی می‌باشند. کشور ما نیز دارای یک نظام قضایی منسجم است. در مراجع قضایی کشور امکان مطرح شدن دو نوع دعاوی وجود دارد، دعاوی کیفری و دعاوی حقوقی.

تفاوت وکیل کیفری در تهران و وکیل طلاق در تهران

 

طلاق یک نوع دعاوی حقوقی است. نظام قضایی کشور برای هر کدام از این دو نوع دعاوی، سلسله مراتب خاصی را دارد. از طرفی پیگیری کردن دعاوی حقوقی و کیفری در مراجع متفاوتی انجام می‌شود.

اگر پرونده شما در رابطه با طلاق باشد، دعاوی شما از نوع حقوقی است و باید در مراجع قضایی مدنی و  حقوقی مورد بررسی قرار گیرد. این در حالی است که مرجع قضایی پرونده‌های کیفری دادسراها و دادگاه‌های کیفری می‌باشند. پرونده‌های کیفری خود به چندین زیرشاخه متفاوت تقسیم می‌شوند.

تفاوت وکیل کیفری در تهران و وکیل طلاق در تهران

همانطور که قبلا اشاره کردیم مطرح شدن پرونده‌های کیفری و پرونده طلاق، در دادگاه‌های متفاوتی انجام می‌شود. علاوه بر آن برای هر کدام از این دو ملزم وکیل متخصص در زمینه موضوع پرونده می‌باشند. پرونده طلاق شما نیازمند پیگیری و رسیدگی وکیل طلاق در تهران است. همچنین پرونده کیفری شما نیز به همراهی وکیل کیفری در تهران نیاز دارد.

وکیلی که حوزه فعالیت آن در زمینه مسائل حقوقی است، وکیل حقوقی نام دارد. موضوع پرونده طلاق در دسته حقوقی قرار می‌گیرد. وکیلی  که حوزه تخصصی فعالیت آن مشکلات حقوقی است، در مراجع قضایی حقوقی حاضر می‌شود.

در مقابل آن حوزه تخصصی وکلای کیفری وجود دارد. یک وکیل کیفری در تمام شاخه‌های کیفری فعالیت دارد. و محل فعالیت وی مراجع قضایی کیفری است.

 

 

دعوای طلاق چیست و وکیل طلاق در تهران چه کاری انجام می‌دهد

دعوای طلاق یک نوع دعاوی حقوقی است. این گونه پرونده‌های حقوقی زمانی که در دادگاه مطرح می‌شوند و حکم آن‌ها صادر می‌شود، بر اساس قانون حق استفاده از دستور حکم صادر شده به یک طرف دعوا داده می‌شود. در چنین حالتی طرفی از دعوا که حکم بر علیه او نیست، هیچ ضرری اعم از مجازات و یا جریمه متحمل نخواهد شد. دقت داشته باشید که دعاوی طلاق باید در مراجع قضایی مطرح شوند، که از نظر محلی و ذاتی تایید شده باشد. به عنوان مثال یک موضوع شایع در پرونده‌های طلاق در حق نفقه زن است. چنین موضوعی باید در دادگاه خانواده مطرح شود.

وظیفه وکیل طلاق

ابعاد مختلف پرونده طلاق برای وکیل طلاق در تهران کاملا مشخص می‌باشد. یک وکیل طلاق با مطالعه دقیق پرونده و مشاوره با موکل خود موظف است، پرونده حقوقی با موضوع طلاق را به بهترین شکل ممکن به نتیجه برساند. وکیل طلاق در این حیطه متخصص است و علم و دانش کافی برای قبول وکالت در این حیطه را نیز دارد.

با استخدام وکیل طلاق در تهران می‌توانید از حقوق خود به بهترین نحو دفاع کنید. در جایگاه هر کدام از طرفین دعوا که باشید، حضور و همراهی وکیل طلاق در تهران برای شما الزامی است.

اما به طور کلی وظیفه وکیل طلاق در تهران کمک به موکل برای گرفتن حق و حقوق خود می‌باشد. وکیل طلاق موظف است به تلاش کند تا حکم مطلوب در جهت شکایت موکل صادر شود. گروه وکلای زهره‌وند یک تیم حقوقی مجرب است، که تجربه و دانش بالایی در پیگیری پرونده‌های طلاق و سایر پرونده‌های حقوقی دارند. مشاوران با تجربه تیم دکتر زهره‌وند در تمام مراحل پیگیری پرونده در دادگاه، از چگونگی مطرح شدن شکایت تا به نتیجه رساندن پرونده در کنار موکل خود می‌باشند.

 

 دعاوی کیفری چیست و وکیل کیفری در تهران چه کاری انجام می‌دهد

دعاوی کیفری آن دسته از دعاوی می‌باشند که قوانین کشور را نقض می‌کنند. به بیانی روشن‌تر انجام آن‌ها جرم محسوب می‌شود. زیرا انجام آن‌ها امنیت و نظم جامعه را برهم می‌زند. بنابراین دولت برای مقابله با چنین جرم‌هایی متناسب با آن‌ها مجازات وضع کرده است. در صورتی که جرم فرد در دادگاه کیفری ثابت شود، فرد مجرم شناخته می‌شود، و بایستی مجازات تعیین شده را متحمل شود.

هر نوع جرم کیفری بر اساس ضربه‌ای که به جامع و افراد وارد می‌کند، مجازات متناسب با خود را دارد.

انواع جرم‌های کیفری عبارتند از: سرقت، کشیدن چک بی‌محل، کلاهبرداری، تسخیر اموال، روابط نامشروع، قاچاق مواد مخدر  و هر نوع اقدامی که به عفت عمومی آسیب زند

.

وظیفه وکیل کیفری

وکیل کیفری موظف است این نوع پرونده را در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار دهد. رسیدگی به پرونده کیفری در حوزه فعالیت مراجع قضایی مدنی قرار ندارد. شروع به جریان افتادن یک پرونده کیفری، با مراجعه فرد به کلانتری و تنظیم شکایت‌نامه اتفاق می‌افتد. بهتر است فرد قبل از طرح شکایت به وکیل کیفری در تهران مراجعه کند.

وکیل کیفری متخصص به خوبی ابعاد این نوع پرونده‌ها آشنایی دارد. طرح شکایت‌نامه اگر با مشورت وکیل کیفری انجام شود، قطعا نتیجه بهتری را در جریان پرونده به ارمغان خواهد آورد.

عموما مسائلی که در رابطه پرونده‌های کیفری در مراجع قضایی مطرح می‌شوند، به نسبت پرونده‌های حقوقی در دادگاه مدنی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند. در واقع به نوعی در در پرونده‌های کیفری پای جان و مال مردم در میان است. این در حالی است که در پرونده‌های حقوقی، قرار نیست کسی مجازات شود. در صورتی که فرد در داگاه محکوم شود، مجازات شدن وی سبب ایجاد سوء سابقه برای او می‌شود. در طرف دیگر دعوا شاکی پرونده حضور دارد، که بایستی برای رسیدن به حق خود ادعایی که مطرح کرده است را ثابت کند.

 

وکیل کیفری در تهران کیست؟

یک وکیل کیفری بر روی پرونده‌های کیفری متمرکز است، و برای دفاع از موکل خود در دادگاه کیفری فعالیت دارد. استخدام یک وکیل کیفری مجرب و متبحر در دعاوی کیفری برای هر موکلی واجب و ضروری است. یک وکیل کیفری از گام‌های ابتدایی شروع پرونده مانند مطرح کردن شکایت، تا پایان جریان پرونده در پیش‌برد پرونده نقش موثر دارد.

وکیل کیفری در تهران موظف است موکل را در جریان پرونده قرار دهد، و در تمامی مراحل اجرای پرونده مشورت لازم را با موکل داشته باشد. وکیل کیفری بایستی حداکثر تلاش خود را در جلسات دادگاه داشته باشد، تا بتواند نتیجه‌ای مطلوب کسب نماید. بر اساس قوانین قضایی کشور در دعاوی کیفری هر فرد می‌تواند دو وکیل را به مرجع قضایی معرفی نماید.

درصورتی که فرد تمکن مالی نداشته باشد و قادر به استخدام وکیل کیفری نباشد، می‌تواند از دادگاه درخواست وکیل کند. چنانچه پرونده طلاق باشد وکیل معاضدتی، و در صورتی که پرونده فرد از نوع کیفری باشد وکیل تسخیری در اختیار او قرار می‌گیرد. چنین وکلایی بر اساس قانون برای افرادی در نظر گرفته‌ می‌شوند، که از پس هزینه‌های وکیل برنمی‌آیند

2

 

عقد وکالت رسمی کیفری و طلاق

در عقد وکالت نامه‌ وکیل و موکل طرفین قرارداد می‌باشند. یک وکالت نامه معتبر در دفاتر اسناد رسمی معتبر تنظیم و به امضای طرفین می‌رسد. جالب است بدانید برای تنظیم وکالت حضور وکیل حقوقی الزامی نیست. و وکالت نامه می‌تواند بدون امضای وکیل حقوقی باشد.

در قوانین کشور ایران اساسا وکلا را با دو نام وکیل کیفری و وکیل حقوقی می‌شناسند. بر اساس ماده 35 هر فردی که درگیر مشکلات حقوقی و کیفری می‌شود، می‌تواند برای رسیدگی به پرونده خود در دادگاه وکیل حقوقی یا کیفری استخدام کند.

نکته حائز اهمیت در عقد قرارداد این است که وکیل کیفری و یا وکیل طلاق، حق این را نخواهد داشت که اقدامی خارج از حوزه اختیارات خود انجام دهد. عقد قرار داد رسمی یک نوع تعهد است که بین وکیل و موکل انجام می‌شود.

بهترین وکیل طلاق در تهران

اگر به دنبال استخدام یک وکیل مجرب برای پیگیری پرونده طلاق می‌باشید، دکتر احمد زهره‌وند بهترین گزینه پیش روی شما است. تیم وکلای دکتر زهره‌وند متخصص، حرفه‌ای و بسیار کارآزموده در این زمینه می‌باشند.

دکتر زهره‌وند علاوه بر وکالت در حوزه تدریس نیز فعالیت می‌کنند. سابقه تدریس طولانی در دانشگاه در زمینه علوم حقوقی، از فاکتورهای مثبت رزومه کاری ایشان است. تجربه خلاقیت وکیل نقش مهمی در موفقیت او دارد. این موارد از ویژگی‌های بارز  دکتر زهره‌وند محسوب می‌شود. با سپردن پرونده خانواده به ایشان، نتیجه دلخواهی که می‌خواهید را بدون شک کسب خواهید کرد.

3

بهترین وکیل کیفری در تهران

دکتر زهره‌وند علاوه بر موضوع طلاق در حیطه موضوعات کیفری نیز توانایی بی‌نظیری دارد. به واسطه ارتباط مستقیم چنین موضوعاتی با جان و آبروی مردم، انتخاب وکیل متخصص در این پرونده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. دکتر زهره‌وند یک وکیل کیفری زبره و آگاه است که، در رزومه کاری خود پرونده‌های معتدی را زمینه کیفری با موفقیت پشت سر گذاشته است.

حسن مسئولیت ایشان بدون شک برای هر موکلی مهم  جذاب خواهد بود. انتخاب دکتر زهره‌وند نقش بزرگی در موفقیت پرونده کیفری شما خواهد داشت. ایشان در حوزه‌های مختلف حقوقی و کیفری فعالیت دارند.

کلام پایانی

بسیاری از افراد درگیر در مشکلات حقوقی و کیفری، به دلیل دانش پایینی که در حوزه علوم حقوقی و قضایی داشته‌اند درگیر این مسائل شده‌اند. اگر افراد جامعه اطلاعات عمومی خود را در رابطه با چنین مسائلی افزایش دهند، بدون شک دادگاه‌های ما نیز خلوت‌تر و زندگی عادلانه‌تری خواهیم داشت. اگر مطالعه علوم و مقالات حقوقی را در برنامه زندگی خود وارد کنید، در مدت زمان کوتاهی سطح آگاهی شما در رابطه با چنین مواردی به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد