چرا درسا انتخاب خوبی برای کودکان است؟

کد خبر: 1235203

درسا یک اپلیکیشن مخصوص کودکان است که فضای سرگرم‌کننده و شادی دارد. کودکان در درسا می‌توانند با اشتراک رایگان کارتون ببینند، در مسابقه‌های جذاب شرکت کنند و جوایز مختلفی ببرند. کارتون‌های درسا تنوع زیادی دارند و همگی بازبینی شده و امن هستند یعنی مناسب کودکان انتخاب شده‌اند و آسیبی به آن‌ها نمی‌رسانند. در ادامه‌ی این مقاله بعضی از بهترین کارتون‌های درسا را با هم مرور می‌کنیم. کارتون‌هایی که می‌توانید با خیال راحت برای کودکتان پخش کنید.

چرا درسا انتخاب خوبی برای کودکان است؟

 

برنارد

 

کارتون برنارد یکی از بهترین کارتون‌های درسا است. برنارد نام خرس قطبی سفیدی است که شخصیت جالبی دارد؛ او کنجکاو و بامزه و تا حد زیادی دست و پا چلفتی است. برنارد بسیار ساده و پاک است ولی از روی کنجکاوی وارد دردسرهایی می‌شود و  به خود و دیگران صدمه می‌زند.

کارتون برنارد ساخته‌ی شرکت کره‌ای استودیو انیمیشن  RGاست. تولید این مجموعه از سال 2003 شروع شد و تا 2006 به طول انجامید. نویسنده‌های کارتون برنارد از استودیو Screen21 اسپانیا هستند. این کارتون در سه فصل شامل 156 قسمت ساخته شده که 56 قسمت آن در شبکه‌های داخلی آماده‌ی پخش هستند. این مجموعه در همان سال‌های اولیه به جشنواره‌های بین‌المللی راه پیدا کرد و نامزد دریافت جایزه شد. برنارد جایزه‌های زیادی را از آن خود کرد؛ جشنوارۀ بین المللی اَنِسی در 2003 هم یکی از این موفقیت‌هاست که تا مرحله‌ی نهایی هم پیش رفت.

برنارد کارتون بسیار محبوبی بین کودکان است؛ این کارتون طنزآلود و بامزه است و ماجراهای جذابی پدید می‌آورد. در این مجموعه برنارد صحبت نمی‌کند و اغلب تنهاست. او در در پایان هر قسمت ناگهان به شکلی ضربه می‌خورد و یا به شدت مجروح می‌شود.

برنارد تنها شخصیت این کارتون نیست؛ گاهی چند شخصیت مثبت و منفی دیگر در کنار او ظاهر می‌شوند، به طور مثال یک مارمولک، پنگوئن، سگ، کودکی به نام «سام» و... «زاک» که یک مارمولک کینه‌ای و زبر و زرنگ است، معمولاً برنارد را به دردسر می‌اندازد و برنارد هم با او درگیر می‌شود. گاهی پنگوئن مجبور می‌شود در دعوای برنارد و مارمولک دخالت کند و بین آن‌ها پادرمیانی کند.

ماشا میشا

 

17

از دیگر کارتون‌های محبوب درسا ماشا میشا است. انیمیشن سریالی ماشا و میشا که در واقع اسم اصلی‌اش ماشا و خرس است، محصول کشور روسیه است. این انیمیشن برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ پخش شد. ۵ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۴ اولین قسمت این انیمیشن هم در یوتیوب منتشر شد. داستان سریال ماشا میشا بر اساس یک افسانه‌ی روسی است و داستان دختری ۳ ساله به نام ماشا و بهترین دوستش یک خرس سیرک بازنشسته به نام میشا را روایت می‌کند.

ماشا با بقیه‌ی دختربچه‌های دنیا فرق دارد؛ دوست صمیمی او یک خرس است. در ضمن ماشا یک دختر کنجکاو است و شور و هیجان زیادی دارد؛ این دختر دوست داشتنی در یک ایستگاه قطار در جنگل زندگی می‌کند. خرس هم همراه همیشگی ماشا است و به نوعی محافظ و همراه او به شمار می‌آید.

در واقع ماشا میشا داستان گروهی از حیوانات مهربان و دوست داشتنی است که جنگل را به خانه‌ی خود تبدیل کرده‌اند و در جنگل زندگی می‌کنند. این انیمیشن نه تنها برای کودکان جذاب است بلکه بزرگسالان را هم سرگرم می‌کند. ماشا میشا از نظر آموزشی هم اثر مهمی است؛ این انیمیشن به کودکان خلاقیت، وفاداری و دوستی و همراهی را می‌آموزد و مهارت‌های زندگی را به آن‌ها یاد می‌دهد.

طبق نظریات بعضی از والدینی که کودکانشان ماشا میشا را تماشا می‌کنند، این انیمیشن نه تنها یک کارتون سرگرم کننده‌ و جذاب و عالی است، بلکه در زمینه‌ی آموزش نکات مختلف به کودک هم عملکرد خوبی دارد. در واقع این والدین معتقدند کودکان وقت تماشای کارتون ماشا میشا در حال یادگیری مفاهیم ارزشمندی هستند بدون اینکه واقعا متوجه شوند که به آن‌ها آموزش داده می‌شود و در یک جلسه‌ی آموزشی نشسته‌اند.

یکی از پژوهشگران معتقد است کارتون ماشا و میشا می‌تواند پنج درس مهم را به کودکان بیاموزد. برای مثال ماشا به کودکان مهارت‌های حل مسئله و همچنین مهارت  پذیرش کمک از دوستان و در صورت نیاز، خانواده را یاد می‌دهد. در ضمن میشای خرس هم با رفتارهایش مسائلی مثل ارزش زمان تنهایی یا وقت استراحت را می‌آموزد. او همچنین عشق خود را با به آغوش کشیدن ابراز می‌کند و محبت کردن را به کودکان یاد می‌دهد. همچنین ماشا میشا کودکان را به شادی، عشق و دوست داشتن دعوت می‌کنند.

عمو پورنگ

18

دیگر عمو پورنگ را تمام ایرانی‌ها می‌شناسند. برنامه‌ی او سال‌ها یکی از بهترین برنامه‌های تلویزیون بود و حالا در درسا هم با استقبال خوبی مواجه شده است. داریوش فرضیایی در طول این سال‌ها در ساختن برنامه برای کودک موفق بوده است. اولین حضور داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ در تلویزیون در سال ۱۳۷۶ و با حضور در برنامه "ما و شما" اتفاق افتاد. این برنامه‌ی خاطره انگیز شامل پخش انیمیشن‌های درخواستی بچه‌ها بود. این مجری محبوب که تازه داشت به شهرت می‌رسید، دو سال بعد و در سال ۱۳۷۸ در برنامه پورنگ و تورنگ حضور پیدا کرد. این برنامه به صورت ضبط‌شده و تولیدی پخش شد. او در ادامه در فروردین سال ۱۳۸۰ برنامه‌ای به نام عمو پورنگ را به‌صورت زنده به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجان‌زاده و کارگردانی احمد درویشعلی پور اجرا کرد؛ این برنامه که از قوی‌ترین برنامه‌های کودک در طول این سال‌ها به شمار می‌رود، سه‌روز در هفته به‌صورت زنده از شبکه اول سیما بر روی آنتن رفت. برنامه سال‌ها اجرا شد ولی از ابتدای سال ۱۳۸۸ پخش زنده آن قطع شد و یک روز در هفته از شبکه دو سیما به صورت ضبط شده پخش می‌شد. اجرای این برنامه بر عهده عمو پورنگ (داریوش فرضیایی) بود و امیرمحمد متقیان هم او را همراهی می‌کرد.

برنامه عمو پورنگ پس از پخش ۱۴۱ قسمت، در فروردین ۱۳۹۳، به نقطه‌ی پایانی رسید. داستان عمو پورنگ به پایان نرسید، عمو پورنگ در سال ۱۳۹۵ در مجموعه محله گل و بلبل در سه فصل ایفای نقش کرد و این مجموعه روی آنتن شبکه دو پخش شد. این مجری محبوب بعد از چند ماه با برنامه عیدانه عمو پورنگ به تلویزیون بازگشت و در مورد کرونا و… برای بچه‌ها برنامه‌های مفیدی اجرا کرد. در ادامه در ماه مبارک رمضان عمو پورنگ با برنامه بچه محل دوباره در قاب تلویزیون ظاهر شد. در نهایت عمو پورنگ در فروردین ۱۴۰۰ با برنامه کلبه عمو پورنگ دوباره به تلویزیون آمد. این مجموعه تلویزیونی روی آنتن شبکه پخش شد و در ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به پایان رسید.

حرف آخر

شما علاوه بر برنارد ماشا میشا و عمو پورنگ، می‌توانید کارتون‌های متنوعی در درسا ببینید و با خیال راحت کودکتان را به دنیای این انیمیشن بسپارید. درسا فضایی شاد و پویا و امن است که محتواهای متنوعی دارد و اسباب شادی، خوشحالی و سرگرمی کودکان را فراهم می‌کند و همراه والدین در مسیر فرزندپروری است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد