ایمپلنت های دندانی چیست؟

کد خبر: 1239980

ایمپلنت دندان مجموعه ای از جراحی های کوچک است که برای جایگزینی دندان از دست رفته انجام می شود. این روش به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و بین هر مرحله، قبل از اینکه بتوانید به مرحله بعدی بروید، بدن شما یک دوره بهبودی را طی می‌کند. بیایید مراحل ایمپلنت دندان را مرحله به مرحله بررسی کنیم.

ایمپلنت های دندانی چیست؟

 

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت های دندانی پروتزهای پیچ مانندی هستند که با جراحی در استخوان فک شما جاسازی می شوند تا جایگزین دندان های از دست رفته شوند. اصطلاح "ایمپلنت دندان" معمولاً به ریشه های مصنوعی اشاره دارد که ابتدا در فک قرار می گیرند، اما این فرآیند مراحل دیگری دارد که باید تکمیل شود.
ممکن است مناسب کاشت ایمپلنت دندان باشید اگر شما:

 

  • استخوان فک قوی و سالم برای حمایت از ایمپلنت داشته باشید
  • شما یک غیر سیگاری هستید
  • شما از هیچ بیماری قبلی که بر توانایی بدن شما برای التیام تاثیر بگذارد، رنج نمی برید
  • بهداشت دهان و دندان خود را رعاین میکنید

     

فرآیند کاشت دندان مرحله به مرحله


 

مشاوره دندانپزشکی

اولین قدم شما در کاشت ایمپلنت دندان در واقع یک مشاوره کامل است. متخصص شما یک تاریخچه کامل پزشکی و دندانپزشکی، تعدادی عکس دیجیتال وعکس اشعه ایکس می گیرد.
 او باید وضعیت استخوان فک شما و وضعیت سلامت لثه های شما را مشخص کند تا تشخیص دهد که آیا ایمپلنت های دندانی راه حل مناسبی برای شما هستند یا خیر. 
هنگامی که دندانپزشک شما مشاوره را کامل کرد، یک طرح درمانی را آماده می کند که روند کاشت دندان را مرحله به مرحله نشان می دهد و یک تخمین هزینه دندانپزشکی را که هزینه های جایگزینی دندان شما و همچنین هر گونه جایگزین قابل اجرا را شرح می دهد.

 

پیوند استخوان

برخی از بیماران، به ویژه آنهایی که ممکن است برای مدت طولانی دندان از دست رفته داشته باشند، ممکن است استخوان فک سالم برای حمایت از ایمپلنت نداشته باشند. اگر دندانی را از دست بدهید و بلافاصله آن را تعویض نکنید، ممکن است این اتفاق بیفتد.
این بدان معنا نیست که شما نمی توانید ایمپلنت دندان انجام دهید. اگر تمام کادرهای دیگر را علامت بزنید، دندانپزشک شما ممکن است پیوند استخوان را برای تشویق رشد استخوان در فک شما توصیه کند.
مقدار استخوان موجود تعیین می کند که آیا شما نیاز به پیوند دارید. اگر فقط به یک پیوند جزئی نیاز دارید، ممکن است این روش درست قبل از کاشت ایمپلنت دندانی خود را انجام دهید. اگر نیاز به پیوند استخوان اصلی باشد، احتمالاً به عنوان یک روش جداگانه انجام می شود و چند ماه قبل از کاشت ایمپلنت منتظر خواهید بود.

 

کشیدن دندان

گاهی اوقات ممکن است دندان آسیب دیده هنوز در دهان شما باشد و دندانپزشک شما باید قبل از کاشت ایمپلنت آن را بکشد. اغلب امکان کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان وجود دارد.

قرار دادن ایمپلنت

قرار دادن ایمپلنت دندان یک روش جراحی است. این کار تحت بیهوشی انجام می شود و دندانپزشک ما باید لثه را برش دهد تا به استخوان فک برسد. سوراخ‌های کوچکی در فک ایجاد می‌شود و ایمپلنت دندان که معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شود، در جای خود پیچ ​​می‌شود.
دندانپزشک شما محل را بخیه می زند و دستورالعمل های مراقبتی را برای بهبودی به شما می دهد.
 شما باید دو تا چهار ماه صبر کنید تا ایمپلنت با استخوان فک شما یکپارچه شود. به این فرآیند osseointegration گفته می شود و در این دوره، ایمپلنت دندان با بدن شما ترکیب می شود تا آن را قوی کند.

 

قرار دادن اباتمنت

هنگامی که ایمپلنت دندان ایمن شد، برای قرار دادن اباتمنت به دندانپزشک مراجعه می کنید. این نیز یک فرآیند جراحی است که در آن دندانپزشک شما باید محل جراحی را دوباره باز کند و اباتمنت ها (تکه های اکستنشن) را به ایمپلنت های دندانی شما بچسباند.

پس از آن، محل بخیه می شود و دوره بهبودی دیگری را پشت سر می گذارید.

 

ساخت تاج دندان

هنگامی که لثه های شما به طور کامل بهبود یافت و دندانپزشک از بهبودی شما راضی بود، زمان ساخت تاج یا روکش دندان فرا می رسد. این قسمت قابل مشاهده از ایمپلنت دندان است که افراد دیگر آن را خواهند دید.
 روکش موقت به شما داده می شود تا زمانی که این کار انجام شود.

 

هزینه کاشت دندان

توجه داشته باشید که کاشت دندان یک جراحی چند مرحله‌ای است که توسط دو دندانپزشک متخصص (متخصص ایمپلنت و متخصص پروتز دندانی) انجام می‌شود. عوامل متعددی بر قیمت ایمپلنت دندان موثر خواهد بود از جمله موارد زیر:

  • تبحر و مهارت دندانپزشک معالج
  • برند ایمپلنت
  • جراحی‌های پیش نیاز ایمپلنت
  • تکنولوژی‌های مورد استفاده برای کاشت دندان

     

     

بهترین برندهای ایمپلنت

ایمپلنت دندان توسط شرکت‌های مختلفی ساخته و ارائه می‌شود که مطمئناً تفاوت کیفیت ساخت آن‌ها در نتیجه درمان بیمار بسیار موثر خواهد بود. در بین تمامی برندهای شناخته شده دنیا، ایمپلنت‌های سوئیسی، آمریکایی و کره‌ای بسیار شناخته شده هستند.
 کیفیت ایمپلنت‌های سئویسی که تحت دو برند بسیار معروف اشترومن و نئودنت به بازار عرضه شدند، در کنار تخصص جراح ایمپلنت می‌تواند بهترین نتیجه کاشت دندان را برای بیمار رقم بزند. 

قیمت ایمپلنت دندان در تهران چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان در تهران و سال 1402 از 9.000.000 تومان تا 26.000.000 تومان قیمت هر واحد ایمپلنت دندان با روکش ایمپلنت سرامیکی است. قیمت ایمپلنت ارزان از 5.000.000 میلیون تا 12.000.000 میلیون تومان می باشد.برای رزرو وقت ایمپلنت دندان و مشاوره رایگان حضوری از طریق  شماره تماس های 02122375648_02122375671 با ما در تماس باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد