صافکاری یا تعویض قطعه

کد خبر: 1243468

تعویض قطعه یا صافکاری؟

صافکاری یا تعویض قطعه

 

با توجه به شمار تصادفات و آمار ضعیف خودرو های داخلی در تصادفات مشکلی که اکثر صاحبان خودرو دارند این است که خودرو رو با صافکاری تعمیر کنند و یا تعویض قطعه انجام دهند. در این نشوته با مزایا و معایب تعویض و صافکاری خودرو میپردازیم.

چه زمانی صافکاری بهتر است؟

اگر اتاق خودرو به دو بخش شاسی که شامل قطعات گلگیر عقب ، سقف و کلاف ها میباشد و قطعات پیچی که شامل درب ها ، درب صندوق ، کاپوت و گلگیر های جلو تقسیم شود ، زمانی که ضربه در قسمت شاسی باشد معمولا صافکاری اولویت دارد که شرایط خاصی نیز دارد. از جمله این شرایط :

  1. سالم بودن دوبل ها و ورق های پشت شاسی :

     اگر دوبل ها ضربه داشته باشد از لحاظ زمانی و اجرت صافکار صافکاری به صرفه نمیباشد. و همچنین کیفیت نهایی کار بسیار پایین است.

  1. عدم ریزش رنگ در محل ضربه:

     اگر ریزش رنگ اتفاق افتاده باشد به دلیل رنگ شدن و بتونه شدن کل قطعه که کیفیت بسیار پایین را خواهد و داشت صافکاری مناسب نمیباشد.

  1. امکان دسترسی مناسب صافکار به قطعه برای صافکاری

 

به طور کلی اگر خودرو مدل بالا دارید و ارزش بالایی دارد ، به دنبال صافکار حرفه ای باشید تا در صورتی که قطعه شامل صافکاری بی رنگ باشد و دوبل ها ضربه نداشته باشند از لحاظ ارزش خودرو  و اجرت صافکاری بسیار به صرفه تر میباشد.

چه زمانی قطعات تعویض شود بهتر است؟

زمانی که ضربه به قطعات پیچی خودرو باشد که تعویض آن نیازی به جوشکاری و بتونه کاری ندارد اولویت با تعویض قطعه میباشد. مثلا یک درب رانا به راحتی ضرف یک روز به صورت رنگ شده آماده قابل تهیه میباشد و نیازی به معطلی خودرو در گاراژ ها در مدت های طولانی نیست.

توجه داشته باشید صافکاری با روش های PDR که اجرت بالایی دارد مناسب زمانی میباشد که ضربه جزیی باشد که در در صورت ضربه زیاد قطعه با توجه به اجرت ها صافکاری به صرفه نمیباشد.

جمع بندی کلی

مواردی که در این نوشته قید با توجه به نیاز مصرف کننده خودرو قید شد و نه سرمایه گذار و بخر بفروش خودرو.

به طور کلی در جزیی شاسی حتما صافکاری در اولویت باشد اما در خسارات در قطعات پیچی با توجه به هزینه ها و معطلی تعویض را مد نظر قرار بدهید.

برای داشتن خودرو با ظاهر عالی ، از صافکاری هایی که بتونه کاری در پی دارند به شدت اجتناب کنید و در صورتی که مصرف کننده هستید ، نگران افت قیمت خودرو نباشید زیرا با گذشت سال ساخت خودرو افت قیمت نیز کاهش میابد.

اگر سرمایه دار خودرو و یا بخر بفروش هستید برای جلوگیری از افت قیمت در ماشین های مدل بالا قطعات بدنه فابریک مناسب میباشد و به دلیل داشتن کیفیت اصلی، بیشترین قیمت را دارند و استفاده از آن‌ها نیز باعث می‌شود که خودرو در هنگام فروش، دچار افت قیمت نشود. بنابراین با توجه به نیاز خود، می توان به خرید قطعات بدنه خودرو اقدام کرد و هزینه بازسازی خودرو را از طریق انتخاب و خرید بهترین قطعات خودرو، مدیریت نمود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها