آشنایی با انواع پمپ شوفاژ

کد خبر: 1245206

در این مقاله می خواهیم در رابطه با پمپ شوفاژ یا همان پمپ موتورخانه توضیح دهیم. همچنین شما را با ویژگی های آن آَشنا گردانیم.

آشنایی با انواع پمپ شوفاژ

 

پمپ شوفاژ چیست؟

در این مقاله می ‌خواهیم در رابطه با خرید بهترین پمپ شوفاژ از پمپ تهران توضیح دهیم. به طور کلی پمپ شوفاژ دستگاهی است که وظیفه آن انتقال سریع آب در سیستم های لوله کشی می ‌باشد.

پمپ شوفاژ علاوه بر اینکه آب را با سرعت بالا در لوله کشی شوفاژ در داخل ساختمان انتقال می ‌دهد، مدار منابع دوجداره و واکوئل ‌دار را نیز عهده دار است.

ساختمان ‌ها دارای سیستم لوله کشی متفاوتی هستند، گاهی از ساختمان ‌ها دارای تعداد طبقات زیادی هستند و پمپ شوفاژ وظیفه انتقال آب به تمامی لوله‌ کشی‌ ها را برعهده دارد. این پمپ نه تنها انتقال افقی را در لوله کشی انجام می ‌دهد، بلکه انتقال عمودی آب به طبقات بالاتر را نیز انجام خواهد داد.

لذا پمپ شوفاژ در ساختمان ‌هایی که طبقات زیادی دارند، از اهمیت بالاتری برخوردار است. از این رو پمپ شوفاژ این نوع ساختمان ها بایستی دارای قدرت بالایی باشد.

 

 

 

چگونگی سیستم های لوله کشی:

سیستم لوله کشی هر ساختمان شامل حوله خشک‌ کن ‌ها، رادیاتور ها، فن کوئل‌ های سقفی و زمینی، مبدل‌ های سرمایشی و گرمایشی و غیره می‌ باشد. به طور کلی پمپ موتورخانه دارای انواع مختلفی است. در بازار دو نوع پمپ آبرسان را می‌ توانیم مشاهده نماییم که به نام‌ های پمپ های زمینی و پمپ‌ های خطی می ‌باشند. هر کدام از این نوع‌ ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و کاربرد های ویژه‌ای را دارند.

برای مثال پمپ خطی، پمپی است که دقیقاً روی خط لوله کشی به وسیله فلانچ مخصوص و پیچ و مهره نصب می ‌گردد. در عین حال پمپ ‌های زمینی، پمپ ‌هایی می ‌باشند که به دلیل اینکه در ساختمان‌ های بزرگ با طبقات زیاد استفاده می ‌شوند و وظیفه آن ها انتقال آب در مدار طولانی است، دارای قدرت بالایی می ‌باشند. همچنین ظرفیت بالایی نیز دارد. به دلیل داشتن قدرت و توانایی بالاتر پمپ زمینی، مسلماً اندازه آن نسبت به پمپ خطی بزرگ تر می ‌باشد. لذا فضای بیشتری را نیز اشغال می کند که در زمان انتخاب این نوع پمپ، حتماً بایستی از قبل مکان قرار دادن آن را بررسی نمایید.

 

قطعات مختلف پمپ شوفاژ:

پمپ شوفاژ، دارای قطعات مختلفی است. با این حال از سه بخش کلی تشکیل شده است. این بخش ‌ها نظیر: واسطه یا رابط، کلگی یا همان هوزینگ یا حلزونی و الکتروموتور می ‌باشند. هر کدام از این بخش ‌ها عملکرد خاص خود را دارند و با هماهنگی همدیگر باعث می ‌شوند که عمل آبرسانی و انتقال آب با سرعت بالا صورت پذیرد.

 

 

پمپ های شوفاژ

 

 

ویژگی های پمپ های شوفاژ:

تمامی انواع پمپ شوفاژ موجود در پمپ تهران، دارای ویژگی‌ ها و خصوصیات مختلفی هستند، که در ادامه به شرح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت:

انواع این پمپ شوفاژ ها در سایز های مختلف و با ظرفیت ‌های گوناگون در بازار موجود می ‌باشند.

اصطکاک آن ها بسیار کم بوده، از این رو طول عمر بالایی دارند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که حتماً به صورت منظم و به اندازه روغن کاری آن را انجام دهید.

همه قطعات این پمپ، در بازار موجود بوده و به فراوانی یافت می ‌شود. لذا اگر شما زمانی نیاز به تعویض هر کدام از قطعات داشته باشید، به راحتی می ‌توانید با صرف هزینه کم، آن را پیدا کنید.

پمپ شوفاژ کم صدا بوده و عملکرد آرامی دارند.

شما می ‌توانید آن ها را در انواع تک فاز و سه فاز در بازار مشاهده نمایید.

پمپ شوفاژ دارای قابلیت تعویض قطعات بوده و در زمانی که یکی از قطعات آن ها دچار اختلال شود، نیازی به تعویض کل پمپ نیست. لذا تنها با خرید قطعه مورد نظر می‌ توانید به تعمیر آن بپردازید.

این پمپ‌ ها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی بسیار مناسب هستند، چرا که مصرف برق پایینی دارند.

سنسور حرارتی در این پمپ‌ ها موجود بوده و به همین دلیل الکتروموتور آن ها در بعضی از برند های معتبر نمی ‌سوزد.

فشار کاری بالا را تحمل کرده و می‌ توانند عملکرد کیفی و کمی مناسبی داشته باشند.

پمپ شوفاژ، دارای کاربرد های بسیار وسیعی است. از این رو ما می‌ توانیم از آن در موارد مختلفی استفاده نماییم.

 

 

پمپ آبرسان

 

 

کاربرد های پمپ شوفاژ:

پمپ های شوفاژ موجود در پمپ تهران دارای کیفیت بالایی بوده و کاربرد های فراوانی دارند. از جمله مهم‌ ترین کاربرد هایی که ما می‌ توانیم از این نوع پمپ انتظار داشته باشیم، به شرح زیر می ‌باشد:

استفاده از پمپ شوفاژ در سیستم‌ های حرارتی مرکزی برای انواعی از مراکز و ساختمان ‌ها نظیر صنعتی و مسکونی

 استفاده در سیستم‌ های سرمایشی از جمله سیستم‌ های نظیر: چیلر آب خنک و هوای خنک

 استفاده در آزمایشگاه ‌های صنعتی

 استفاده در مراکز پرورش ماهی از جمله ماهی‌ هایی که به هوای سرد نیاز دارند.

 استفاده در گلخانه ‌ها و مراکز پرورش قارچ

 استفاده در سیستم ‌های آبیاری از جمله آبیاری قطره‌ ای و سیستم‌ های آبی

و غیره.

 

خصوصیات پمپ های شوفاژ:

حال می‌ خواهیم به ویژگی‌ های پمپ شوفاژ بپردازیم. به طور کلی این پمپ دارای نام ‌های دیگری همچون: پمپ سیرکولاتور، پمپ موتورخانه و پمپ آبرسان می ‌باشد. همچنین دارای ویژگی ‌هایی بوده که از جمله این ویژگی‌ ها به شرح زیر است:

پمپ شوفاژ، دارای انواع مختلفی از الکتروموتور می ‌باشد. در واقع این الکتروموتورها هستند که باعث می ‌شوند قدرت و میزان صدای این پمپ متفاوت باشد.

معمولا پمپ ‌های شوفاژ دارای قدرت آبرسانی متفاوتی از نیم تا ۶ اینچ می‌ باشند.

این پمپ ‌ها می ‌توانند دارای توانی معادل ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دور باشند.

معمولاً جنس بدنه ‌ای که برای این نوع پمپ ‌ها به کار گرفته می ‌شود، استیل یا چدن می ‌باشد. استیل به علت زنگ بودن و چدن به علت داشتن مقاومت بالا در این پمپ به کار گرفته می ‌شود. گاهی اوقات نیز برنج در ساخت این پمپ‌ ها به کار گرفته می ‌شود. منتها از آنجایی که قیمت این فلز بالا می ‌باشد، به کارگیری آن باعث افزایش قیمت پمپ ‌های شوفاژ خواهد شد.

میزان مصرف پمپ شوفاژ، بسیار پایین بوده تا حدی که در رده مصرفی a و b قرار دارند. 

به طور کلی پمپ ‌های آبرسان دارای انواع مختلفی بوده که از جمله آن ها می ‌توان به پمپ شوفاژ، پمپ پکیج و پمپ استخر اشاره نمود. هر کدام از این پمپ‌ ها در صنایع مختلفی کاربرد داشته و می ‌توانند دارای خصوصیات و ویژگی ‌های منحصر به فرد خود باشند.

 

 

رادیاتور

 

 

قیمت پمپ های شوفاژ:

از آنجایی که قیمت این پمپ‌ ها نسبت به سایر وسایل مشابه دیگر گران ‌تر می ‌باشد، خرید آن نیازمند دقت بالایی است. لذا به شما توصیه می ‌کنیم در زمان خرید این پمپ حتماً اطلاعات کافی را داشته باشید. انتخاب یک مرکز مناسب نیز می تواند در خرید این پمپ ها نقش بسزایی داشته باشد. لذا توصیه ما به شما مراجعه به مرکز پمپ تهران می باشد.

نکته مهمی که در زمان خرید پمپ شوفاژ وجود دارد، سنجش نیاز های خود است. به این صورت که باید بدانید این پمپ را برای چه امری و در راستای چه کاربردی می‌خواهید خریداری نمایید. چرا که هر کدام از پمپ ‌ها دارای ویژگی ‌های مخصوص به خود هستند و دارای کاربرد های متفاوتی می ‌باشند. از این رو بایستی با توجه به نیازی که دارید، نوع مناسب پمپ شوفاژ خود را خریداری کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد