راهنمای کامل انتخاب و خرید فن تهویه خوب و باکیفیت

کد خبر: 1248998
راهنمای کامل انتخاب و خرید فن تهویه خوب و باکیفیت

 

 

 

انواع فن تهویه با مکش هوای داخلی، جریان تازه ای را وارد فضا می کنند. بدین ترتیب هرگونه آلودگی، بوی نامطبوع، بخار، رطوبت و گرد و غبار از محیط خارج می شود. در راهنمای کامل انتخاب و خرید فن تهویه خوب و باکیفیت توجه به سایز دستگاه، جنس بدنه، میزان صدای تولیدی، محل نصب و مساحت فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه ضمن معرفی انواع فن تهویه و قابلیت های آن ها به شما کمک می کنیم محیط مورد نظرتان را به سیستم تهویه مطبوع مجهز کنید.

فن تهویه چیست؟

یکی از تجهیزات تهویه مطبوع که با تامین فشار مورد نیاز هوای تازه را در محیط به جریان می اندازد، فن تهویه است. پیش از آشنایی با راهنمای کامل انتخاب و خرید فن تهویه خوب و باکیفیت بهتر است با قابلیت های این دستگاه آشنا شده و بدانید بهترین فن تهویه چه ویژگی هایی دارد. به طور کلی فن ها در دو دسته سانتریفیوژ و آکسیال قرار می گیرند. با توجه به ابعاد فضا، حجم هوای مورد نظر، فشار استاتیکی مورد نیاز، کاربرد و... نوع فن به کار رفته در آن محل فرق می کند. از این رو برای داشتن بیشترین بازدهی فن باید در محیط مناسبی نصب و جایگذاری شود. 

فن تهویه با جا به جایی هوا، گاز، بخار و آلودگی های محیطی و... به عنوان قلب تپنده تجهیزات تهویه مطبوع خریداری شده و از کاربردهای گسترده ای برخوردار است. صنعت تهویه بدون فن هیچ معنایی ندارد. با توجه به کاربردهای این دستگاه، انواع فن در یکی از دسته بندی های اگزاست و مکنده قرار می گیرند. هر کدام از تجهیزات بسته به توانایی ها و قابلیت هایی که دارند، در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و حتی صنایع به کار می روند.

فن تهویه چه توانایی هایی دارد؟

با کمک چرخش پروانه در فن، هوا جا به جا می شود. در راهنمای کامل انتخاب و خرید فن تهویه خوب و باکیفیت متوجه می شوید که هر کدام از این تجهیزات توانایی های مخصوص به خود را دارند. برای مثال فن های آکسیال سرعت بیشتری داشته و انرژی کمتری مصرف می کنند. همچنین قابلیت جا به جایی حجم بالایی از هوا را دارند. از طرفی وزن کمی داشته و از قیمت مناسبی برخوردار هستند. در مقابل فن های سانتریفیوژ سرویس و نگهداری آسان تری داشته و هوای پرفشاری را تولید می کنند. این تجهیزات دارای دوام بیشتری بوده و برای محیط های خورنده و در معرض فرسایش مناسب هستند‌. به علاوه تولید صدای کمی داشته و می توانند در محیط های کانال کشی شده نیز به کار روند. البته هر کدام از این تجهیزات دارای مدل های مختلفی بوده و امکانات منحصر به فردی را در اختیار مشتری قرار می دهند.

انواع فن تهویه کدامند و چه کاربردی دارند؟

پیش از بررسی راهنمای کامل انتخاب و خرید فن تهویه خوب و باکیفیت شما را با مدل های مختلف این سیستم آشنا می کنیم. فن های تهویه با توجه به ساختاری که دارند، محوری (آکسیال) یا گریز از مرکز (سانتریفیوژ) هستند. فن های محوری یا آکسیال با چرخش به دور یک محور ثابت، هوا را در جهت مخالف خارج می کنند. با توجه به نوع پره ها و قاب نیز به صورت پروانه ای، پره ای یا لوله ای تولید می شوند. فن های سانتریفیوژ هم به وسیله نیروی گریز از مرکز ایجاد شده، انتقال هوا را انجام داده و دو نوع فوروارد و بکوارد دارند. درست است که این فن ها حجم کمتری از هوا را انتقال می دهند اما جریان آن ها باثبات تر و با فشار بیشتری است. در ادامه ویژگی های انواع فن تهویه به اختصار بررسی می شود.

فن آکسیال پروانه ای

این فن با داشتن حداکثر ۶ پره بلند و باریک تاب خورده، به یک محور و توپی ثابت متصل می شود. جنس پره ها از فلز یا پلاستیک است و این دستگاه در مواردی که سیستم فاقد کانال بوده یا کانال کشی کمی داشته باشد، به کار می رود. فن های آکسیال سقفی، خنک کننده های هوا و... از انواع گوناگون فن های پروانه ای هستند.

فن آکسیال لوله ای 

در این فن قاب و الکتروموتور در یک محفظه استوانه ای شکل قرار گرفته اند. در راهنمای کامل انتخاب و خرید فن تهویه خوب و باکیفیت متوجه می شوید که این تجهیزات راندمان بیشتری داشته و می توانند در پارکینگ های سرپوشیده، تونل ها و دیگر محیط های پر رفت و آمد استفاده شوند.

فن آکسیال پره ای

این فن با داشتن بیشترین راندمان، از پره های اضافه تشکیل شده و در شرایطی که محدودیت فضا داشته باشید بسیار پرکاربرد است.

فن سانتریفوژ فوروارد

این دستگاه از پروانه هایی با انحنای رو به جلو ساخته شده و قادر است حجم زیادی از هوا را جا به جا کند. همچنین صدا و لرزش کمی تولید کرده و در سیستم های تهویه یا تخلیه هوا کاربرد دارد.

فن سانتریفوژ بکوارد 

این فن دارای پروانه هایی با انحنای رو به بیرون است و کاربرد آن به سیستم های تهویه مطبوع مربوط می شود‌. فن سانتریفوژ بکوارد با کمترین میزان صدا و لرزش، هوای موجود در اتاق را تخلیه کرده و هوای گرم یا سرد تولید شده را به وسیله کمپرسور به داخل اتاق وارد می کند.

بهترین فن تهویه چه ویژگی هایی دارد؟

در هنگام بررسی راهنمای کامل انتخاب و خرید فن تهویه خوب و باکیفیت متوجه می شوید که بهترین نوع این سیستم صدا و لرزش کمی ایجاد می کند. از طرفی کیفیت ساخت بالایی داشته و از دوام و ماندگاری مناسبی برخوردار است. به همین دلیل هزینه های مربوط به تعمیر یا نگهداری را کاهش می دهد. بهترین فن تهویه قدرت مکش زیادی داشته و متناسب با حجم اتاق انتخاب می شود. همچنین بازدهی بالایی داشته و انرژی کمتری مصرف می کند.

نکات مهم در خرید فن تهویه کدامند؟

راهنمای کامل انتخاب و خرید فن تهویه خوب و باکیفیت شامل توجه به موارد مختلفی مثل سایز، میزان صدا، محل نصب،مساحت محیط و جنس بدنه است. نصب فن تهویه در فضای مناسب باعث ایجاد بیشترین بازدهی می شود و این دستگاه باید بر اساس متراژ فضا انتخاب شود. صدای تولیدی فن تهویه نیز نباید به شما آزاری برساند و بهتر است دستگاه انتخابی بتواند به راحتی تمیز شود. بدین ترتیب تهویه و پاک سازی هوای محیط به راحتی انجام شده و هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری کاهش پیدا می‌ کند. انتخاب فن تهویه خوب و باکیفیت باعث مصرف بهینه انرژی می شود و در از بین بردن آلودگی ها، رطوبت، ذرات گرد و غبار و... موثر است.

سخن پایانی

اکنون که با راهنمای کامل انتخاب و خرید فن تهویه خوب و باکیفیت آشنا شدید، با مراجعه به یک فروشگاه معتبر فضای مورد نظر را به سیستم تهویه مطبوع مجهز کنید. ما به شما فروشگاه اینترنتی امیرلایت را پیشنهاد می دهیم که با داشتن سابقه طولانی در زمینه فروش انواع فن تهویه فعالیت دارد. از طرفی دارای یک تیم حرفه ای و متخصص است و به شما خدمات مشاوره رایگان ارائه می دهد. با مراجعه به این فروشگاه امکان بررسی مشخصات فنی انواع فن از برند های معروف فراهم است و فرد می تواند با مقایسه محصولات مختلف متناسب با بودجه و نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کند. بدین ترتیب از پشتیبانی گسترده و خدمات پس از فروش محصول نیز بهره مند می شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد