6 قدم برای پیروزی در مسابقات سوارکاری که نمی دانستید!!!

کد خبر: 1249531

​ از گذشته های دور تا امروز، سوارکاری جزو رشته های ورزشی پر طرفدار و مهیج بوده که محبوبیت زیادی بین مردم داشته است. امروزه علاوه بر اینکه سوارکاری ورزش سالم و مفیدی است، یک گزینه عالی برای سرگرمی به شمار می رود. عده ای از افراد که در باشگاه ها به صورت حرفه ای اسب سواری را دنبال می کنند، قصد شرکت در مسابقات سوارکاری و کسب قهرمانی در این رشته ورزشی را دارند اما رعایت برخی نکات، لازمه پیروزی در این رقابت است. در این مقاله 6 قدم برای پیروزی در مسابقات سوارکاری را ذکر می کنیم تا با رعایت آن ها قهرمان میدان شوید.

6 قدم برای پیروزی در مسابقات سوارکاری که نمی دانستید!!!

 

آمادگی برای مسابقات سوارکاری

آماده شدن برای مسابقات اسب دوانی نیاز به بررسی 3 مورد اصلی دارد که مثلث پیروزی را تشکیل می دهند. 3 ضلع اصلی این مثلث آمادگی جسمانی، ذهنی و تدارکاتی می باشد. فراهم آوردن تمامی شرایط و آمادگی برای آن ها می تواند احتمال پیروزی شما را بیش از پیش افزایش دهد. در ادامه مهم ترین موضوعات را جهت آماده سازی شما برای مسابقات سوارکاری ذکر می کنیم.

1.برنامه ریزی، اولین و مهم ترین قدم

فارغ از اینکه در چه زمینه ای دنبال پیروزی هستید، بدون داشتن برنامه خوب، احتمال تحقق این هدف تقریبا صفر است. برای پیروزی در مسابقات سوارکاری باید درمورد مسابقه، قوانین آن و تمام حریف های خود آگاهی کامل داشته باشید و با برنامه ریزی صحیح و اصولی، اطمینان حاصل کنید که حتی برای شرایط بحرانی نیز آمادگی دارید. همچنین سعی کنید تمامی مدارک و مواردی که مربوط به قوانین مسابقه هستند را از چند روز قبل آماده داشته باشید تا از استرس لحظه آخری خلاص شوید و تمرکزتان روی پیروزی باشد.

2.انتخاب اسب مسابقه ای مناسب و ورزیده

5

تناسب اندام اسب و آمادگی آن برای شرکت در مسابقه یک نکته کلیدی برای هر سوارکاری به شمار می رود. اسب ورزشی شما باید از شرایط جسمانی ایده آل و سلامت کامل برخوردار باشد تا بهترین عملکرد خود را در زمینه مسابقه به رخ دیگر اسب ها بکشد. برای این کار باید تمرینات زیادی را با اسب خود انجام دهید تا ورزیده شود. علاوه بر تمرینات مستمر و مداوم، هیچ گاه از رژیم غذایی مناسب برای اسب خود غافل نشوید؛ چراکه بدن این حیوان با تغذیه و استراحت کافی می تواند انرژی از دست رفته خود را مجدد به دست بیاورد.

3.تناسب اندام سوارکار

شاید برایتان جالب باشد که تناسب اندام و ورزیدگی سوارکار نیز به عنوان یک فاکتور برای پیروزی در مسابقات اسب سواری شناخته می شود. اگر قصد شرکت در مسابقات سوارکاری را دارید توصیه می کنیم روی افزایش قدرت، استقامت و انعطاف بدنتان تمرکز بیشتری داشته باشید. معمولا برای تحقق این امر ورزش هایی مانند کاردیو، تمرین با وزنه و یوگا می توانند برای تناسب اندام سوارکار مفید باشند.

نکته مهم در حین انجام این تمرینات، تمرکز است تا بتوانید عضلات مورد نیاز برای سوارکاری را هدف بگیرید. از جمله عضلات مهم برای سوارکاری می توان به عضلات مرکزی و ساق پا اشاره کرد. توجه داشته باشید پیش از شروع تمرین، بدن خود را گرم کرده و در انتها خنک کنید؛ چراکه عدم توجه به این موضوع می تواند شما را دچار آسیب و صدمات جبران ناپذیری کند.

4.آموزش و تمرین مستمر

بدون شک تمرین و آموزش منظم، کلید برتری شما نسبت به رقبا است که یک امر ضروری و مهم به شمار می رود. داشتن یک برنامه تمرینی مناسب می تواند عملکرد شما و اسبتان را چند مرحله ارتقا دهد و نقاط ضعفتان را تا حد امکان بهبود ببخشد. سعی کنید با مشورت مربی یک برنامه تمرینی اصولی و منظم تنظیم کنید و به آن پایبند بمانید. داشتن استمرار و نظم در انجام تمرینات شانس بیشتری برای پیروزی شما به ارمغان می آورد.

5.آمادگی ذهنی؛ بعد دیگر پیروزی

آمادگی جسمانی نقش بسیار مهمی در پیروزی مسابقات سوارکاری دارند اما تمام ماجرا این نیست. آمادگی ذهنی نیز به همان اندازه برای قهرمانی مهم و تاثیرگذار است تا جایی که بازی ذهنی یکی از پر چالش ترین جنبه ها برای رقابت به شمار می رود. برای اینکه آمادگی ذهنی کسب کنید، ابتدا سعی کنید اهداف درست و واقع بینانه ای از شرایط موجود، نسبت به خودتان داشته باشید و در روزهای انتهایی استراحت کافی و رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید. می توانید در روزهای پایانی تمرین را کنار گذاشته و فعالیت هایی که سبب آرامش روحتان می شود انجام دهید تا روحیه خوبی برای روز مسابقه داشته باشید.

6

6.لوازم سوارکاری؛ عاملی مهم برای مسابقه ای بهتر

یکی از نکات مهم که پیش از شروع سوارکاری حتما باید به آن رسیدگی کنید، خرید لوازم اسب سواری است. خرید تمامی موارد لازم برای سوارکاری که سلامت شما را تضمین کند، ضروری شمرده می شود که از جمله این موارد شامل کلاه ایمنی، چکمه، دستکش و... می باشد. پیش از رفتن به محل مسابقه، از سالم بودن تمامی لوازم خود اطمینان حاصل کنید تا آسیبی به شما وارد نگردد.

علاوه بر لوازم سوارکار، تهیه تجهیزات مربوط به خود اسب نیز باید در اولویت قرار بگیرد. لوازم اسب شما باید مناسب با شرایط این حیوان تهیه شود؛ زیرا اگر خلاف این باشد، ممکن است در طول مسابقه اسب شما دچار درد و آسیب شود که این موضوع می تواند بر نتیجه مسابقات تاثیر منفی بگذارد.

در این میان یک نکته مهم، توجه به نوع مسابقه سوارکاری است که شرایط موجود در آن می تواند نوع تجهیزات و لوازم استفاده شده را مشخص می کند؛ بنابراین پیش از خرید وسایل مورد نیازتان، با قوانین و الزامات مسابقه آشنایی کامل پیدا کنید.

جمع بندی پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم برای پیروزی شما را ذکر کنیم اما به طور کلی توصیه می کنیم در روز مسابقه خونسرد و آرام باشید تا بتوانید از شرایط موجود، نهایت لذت را ببرید. هیچ گاه از یاد نبرید که اسب شما می تواند احساساتتان را درک کند؛ بنابراین با مثبت اندیشی و حال خوب در زمین مسابقه قدم بگذارید. در انتها بدانید که رقابت صرفا برنده شدن نیست و به معنای لذت بردن از فعالیت و بهبود مهارت های شما است.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها