10 عامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت رابیتس

کد خبر: 1254286

ممکن است تاکنون نام رابیتس را شنیده باشید، این محصول که به آن راویز هم گفته می‌شود، از ورق گالوانیزه گرم به کمک کشش عرضی و پرس تولید می‌گردد و سپس وارد مرحله برش می‌شود. اصلی‌ترین کاربرد این فلز در ساختمان‌سازی، گچ‌کاری، پوشش‌دهی بتن سیمان، تهیه و ساخت سقف‌های کاذب، بازسازی سازه، دکوراسیون و... است. در این مقاله شما عزیزان را با عوامل مؤثر بر قیمت رابیتس آشنا خواهیم کرد.

10 عامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت رابیتس

 

چه عواملی بر قیمت رابیتس تأثیر‌گذار خواهند بود؟

نخستین عوامل مؤثر بر قیمت رابیتس، مواد اولیه یا قیمت ورق گالوانیزه گرم برای تولید این محصول هستند. در تهیه و ساخت رابیتس تنها از ورق‌های فولادی استفاده می‌شود. بنابراین، قیمت آن‌ها نقش بسیار مهمی در قیمت‌گذاری رابیتس ایفا می‌کند. در ادامه به بررسی عوامل دیگر تأثیرگذار بر قیمت رابیتس می‌پردازیم.

 

تاثیر تعداد ستون بر قیمت رابیتس

به صورت کلی، هر ورق رابیتس، متشکل از تعدادی ستون است. در این ستون‌ها چشمه‌هایی وجود دارند که به شکل منظم و در یک ردیف پشت سر یکدیگر قرار گرفته‌اند. رابطه معکوس موجود میان ستون‌ها و چشمه‌ها، به‌گونه‌ای است که هر چه تعداد ستون‌ها افزایش پیدا کند، ابعاد چشمه‌ها کوچک‌تر می‌گردد. پرسشی که ممکن است ذهن بسیاری از خریداران را برای خرید رابیتس درگیر کند این است که رابیتس ۹ ستون قیمت بیشتری دارد یا رابیتس ۱۳ ستون؟ همان‌گونه که مشخص است، رابیتس ۱۳ ستون دارای ستون‌های بیشتری در مقایسه با رابیتس ۹ ستون است. هر چه قدر تعداد ستون‌ها بالاتر برود، متریال مورد استفاده در رابیتس هم افزایش پیدا می‌کند و قیمت رابیتس هم صعودی خواهد شد. نکته بسیار مهم در این بخش این است که ستون‌هایی با تعداد بالا، قطعاً دوام سازه مورد نظر شما را بیشتر می‌کنند و در عین حال نیز نیاز به مصالح ساختمانی را تا حد ممکن کاهش می‌دهند.

اثر وزن رابیتس بر قیمت رابیتس

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت رابیتس یا راویز، وزن این محصول است. جالب است بدانید که وزن هر برگ رابیتس به ضخامت ورق فولادی بستگی خواهد داشت. به صورت کلی، هر چه ضخامت ورق بیشتر باشد، وزن آن هم بالاتر می‌رود. پس در نتیجه، رابیتس‌هایی که وزن بیشتری دارند، قیمت بالاتری هم خواهند داشت. این امر به تنهایی سبب افزایش قیمت این محصول می‌گردد. شایان ذکر است که رابیتس‌ها در سه نوع سبک، سنگین و نیمه سنگین تولید و در بازار عرضه می‌شوند و نحوه قیمت‌گذاری آن‌ها بر همین اساس انجام می‌پذیرد.

تاثیر تعداد چشمه‌ها بر قیمت رابیتس

تعداد چشمه‌ها، یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت رابیتس در نظر گرفته می‌شود. اگر به دقت مشاهده کنید، هر برگ رابیتس دارای ۲ الی 3 ردیف چشمه است که هر کدام در اشکال متنوعی از جمله لوزی، شش ضلعی تولید می‌شوند. چنانچه فاصله میان چشمه‌ها کم باشد، در نتیجه کیفیت محصول بالا خواهد رفت. در پاسخ به این پرسش که رابیتس ۲ چشمه قیمت بالاتری دارد یا رابیتس 3 چشمه؟ طبیعتاً هرچه میزان چشمی در رابیتس افزایش پیدا کند، به همان اندازه قیمت محصول هم بالاتر می‌رود.

قیمت رابیتس

تاثیر مواد به کار رفته در رابیتس بر روی قیمت

بخش عظیم و قابل توجهی از قیمت رابیتس به مواد مورد استفاده در فرآیند تولید این محصول بستگی دارد. این مواد نوعی آلیاژ فولاد ضد زنگ به‌شمار ‌می‌روند که نسبت به برنج و مس، دارای آلیاژ بالاتری است. پس توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید رابیتس، به مواد استفاده شده در تولید این محصول دقت نمایید.

تاثیر نوسانات بازار بر قیمت راویز

صعودی و نزولی بودن قیمت مواد اولیه راویز در بازار جهانی را می‌توان یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت رابیتس دانست. افزون بر این موضوع، رابیتس‌ها با توجه به نوع مواد اولیه مورد استفاده قیمت‌گذاری می‌شوند.

تاثیر مقاومت و دوام رابیتس بر قیمت آن

میزان مقاومت و همچنین دوام رابیتس را از جنبه‌های فیزیکی و شیمیایی مختلفی مورد بررسی قرار می‌دهند که آیا این محصول قادر به تحمل ظرفیت، استحکام کششی و... هست یا خیر. بدین سبب، رابیتسی که تعداد ستون‌های بکارگرفته در آن بالاتر باشد، قطعاً مقاومت و دوام بالاتری در پروژه‌های ساختمانی خواهد داشت.

اندازه و ابعاد راویز

ابعاد و اندازه رابیتس، از دیگر موارد تعیین‌کننده قیمت این محصول به شمار می‌رود. به‌عنوان مثال اگر در پروژه‌های ساختمانی گسترده به متراژ بیشتری راویز نیاز داشته باشید، قطعاً بایستی هزینه بیشتری بابت خرید این محصول پرداخت نمایید.

اثر برند تولید‌کننده رابیتس بر روی قیمت

در حال حاضر برند‌های مختلفی در بازار اقدام به تهیه و ساخت رابیتس می‌کنند که سهم بسیاری از تفاوت در قیمت این محصول، مربوط به شهرت برند تولیدکننده می‌شود. به‌طور کلی می‌توان گفت که اگر برند تولیدکننده راویز در میان مردم و به‌ویژه خریداران آن شناخته شده باشد، لذا کیفیت محصول، نحوه عملکرد و همچنین ویزای تقاضای آن سبب افزایشی شدن قیمت رابیتس خواهد شد.

عوامل موثر بر قیمت رابیتس

ضخامت راویز

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت رابیتس، ضخامت این محصول است. بنابراین، رابیتس‌هایی که از ضخامت بیشتری برخوردار هستند، قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

تاثیر هزینه‌های تولید رابیتس بر قیمت

هزینه‌های تولید و توزیع هم در نحوه قیمت‌گذاری راویز تأثیر قابل توجهی دارد. منظور از هزینه‌های تولید، هزینه مواد اولیه، تجهیزات مورد نیاز، نیروی انسانی، بسته‌بندی و همچنین نگهداری محصول به شکل درست و صحیح است.

تاثیر وضعیت بورس کالا بر رابیتس

همان‌گونه که می‌دانید، سهم بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ورق‌های فولادی در کشور امروزه از طریق بازار بورس عرضه می‌گردد. لذا از جمله عواملی که به صورت لحظه‌ای بر قیمت رابیتس فلزی و فولادی تغییر و تحول ایجاد خواهد کرد، وضعیت شاخص بورس در کشور است.

رابیتس، محصولی مفید در پروژه‌های ساختمانی

در این مقاله تلاش کردیم تا عوامل مؤثر بر قیمت رابیتس را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم. همان‌گونه که اشاره کردیم، رابیتس یا راویز یکی از مصالح ساختمانی بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که انواع مختلفی دارد. این محصول به لحاظ تعداد ستون، وزن، چشمه‌ها، اندازه و سایر موارد تفاوت‌های متعددی دارد و لذا قیمت آن هم یکسان نخواهد بود. هر چقدر تعداد ستون‌ها در رابیتس بیشتر باشد، وزن آن هم بالاتر می‌رود و این عامل تأثیر مهمی در قیمت رابیتس خواهد داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد